به گزارش پارس ،وی در گفت‌وگو با فارس در مورد وضعیت تراکتور‌سازی صحبت‌های زیر را بیان کرد.


وضعیت تراکتور‌سازی چطور است؟

ما در این مدت نتایج خوبی گرفتیم .در خانه خودمان بازی کردیم و باید هم نتیجه می گرفتیم. تمامی بازیکنان و مجموعه تراکتورسازی در تلاش هستند که عملکرد خوبی داشته باشند. کادر فنی هم زحمت خود را می‌کشد تا تیم بتواند به روند مناسبی برسد. بازی مقابل پرسپولیس هم مثل تمامی مسابقات 3 امتیاز دارد. کادر فنی پرسپولیس بسیار قوی است. علی دایی همبازی و استاد من بوده است. امیدوارم بتوانیم بازی تماشاگر‌پسند و خوبی را به نمایش بگذاریم و همه لذت ببرند. هر کسی که کمتر اشتباه کند می‌تواند برنده شود.

تراکتور سازی برخلاف سال قبل در خانه تمامی امتیازات را گرفته است این مسئله را چطور ارزیابی می‌کنید؟

روحیه تهاجمی تیم را بالا بردیم و الحمد‌لله بازیکنان به خوبی می‌دانند امتیاز از دست دادن در تبریز تیم را عقب می‌اندازد. ما این تفکر را در ذهن آنها نهادینه کردیم و با تلاش بیشتری که در خانه انجام می‌دهیم به دنبال کسب امتیازات هستیم.

این مسئله برعکس هم هست و شما تا به حال خارج از خانه پیروز نشدید.

البته ما دو سه بازی بیشتر خارج از خانه نداشتیم و در ادامه در دیدارهای خارج از خانه هم نتیجه بهتری خواهیم گرفت. باید این تفکر را در تیم جا بیندازیم که در دیدار‌های خارج از خانه هم به پیروزی برسیم و با دست پر میدان را ترک کنیم.

به نظر می‌رسد تراکتور‌سازی در نیمه‌های دوم عملکرد بهتری دارد دلیل این مسئله چیست؟

خیلی ها می‌گویند نیمه دوم نیمه مربیان است اما اعتقاد دارم کل مجموعه بازیکنان و کادر فنی در این نیمه نقش دارد بازیکنان و مربیان در نیمه دوم بیشتر تلاش می‌کنند و خوشبختانه بازیکنان به خوبی توصیه‌های کادر فنی را در زمین پیاده می‌کنند. بخش دیگر هم مربوط به مسئله بدنسازی تیم است. البته سعید آلوسی مربی بدنسازی ما به خوبی با بازیکنان ما کار کرده و از این لحاظ هم وضعیت مناسبی داریم.

به نظر می‌رسد بازیکنان با دریافت پاداش‌های بازی‌های قبل روحیه خوبی گرفتند؟

درست است پرداخت پاداش‌ها روحیه بازیکنان را بالا می‌برد اما خوشبختانه بازیکنان ما هیچ وقت در این مورد صحبتی نکرده‌اند و ارزش تراکتور‌سازی را به خوبی می دانند. خوشبختانه تا به الان تمام حقوق و مزایا به موقع پرداخت شده و جمشید نظمی مدیرعامل باشگاه زحمت زیادی می‌کشد امیدوارم این عملکرد در آینده هم ادامه داشته باشد.

آیا اختلافات با مدیریت باشگاه حل شده است؟

ما هیچ وقت اختلاف نداشتیم و در راستای پیشرفت تیم حرکت کردیم. نظمی هم تمام تلاش خود را برای موفقیت باشگاه می‌کند و ما همدلی زیادی داریم.

تراکتور‌سازی شهریار شیروند را در تیم ملی امید دارد و شاهین ثاقبی و پور رحمت‌الله هم در تیم ملی جوانان هستند. مشکلی برای تعامل با تیم ملی ندارید؟

ما با فدراسیون تعامل داریم. بازیکنان جوان را به تیم می‌آورند و دوست دارند با افتخار روند موفقیت خود را ادامه دهند. اکنون شیروند به اردوی تیم ملی امید رفته و هر کسی بتواند خود را به تیم ملی برساند باعث افتخار ماست و ما استقبال می‌کنیم.

نام 5 مربی به عنوان دستیاران کارلوس کی‌روش در تیم ملی مطرح شده است. خیلی‌ها می‌گویند شما هم می‌توانستید در انگلیس باشید؟

من برای تیم ملی زحمت زیادی کشیدم و افتخار می‌کنم که در 4 رده در تیم ملی بازی کردم و کاپیتان بودم. این افتخار بزرگی است. در لیست دستیاران تیم ملی نام افراد بسیار بزرگی را می‌بینیم. همه افرادی که کاندید شدند افراد بسیار بزرگی هستند. اکنون خودم در تراکتور‌سازی حضور دارم و هر کسی دوست دارد سرمربی این باشگاه بزرگ باشد. من همیشه برای موفقیت تیم ملی دعا می‌کنم.

گفته می‌شود روز بازی با پرسپولیس فقط 10 درصد از ورزشگاه به هواداران تراکتور سازی اختصاص پیدا می‌کند.

من به این مسائل وارد نمی‌شوم. باشگاه و کانون هواداران تراکتور سازی پیگیری این موضوع هستند.

بازیکنان را برای بازی با پرسپولیس ممنوع‌المصاحبه کرده‌اید؟

به بازیکنان اعلام کردیم بهتر است تا فردای بازی مقابل پرسپولیس صحبت نکنند خودم را هم ممنوع‌المصاحبه می‌کنم و از این پس صحبتی را انجام نخواهم داد.

در مورد تمدید قرارداد با کارلوس کی‌روش چه اعتقادی دارید؟

اعتقاد دارم تا جام جهانی بعدی 4 سال زمان باقی است و فرصت خوبی برای قوی کردن زیرساخت‌ها داریم. باید به تیم ملی جوانان و امید توجه بیشتری شود و بازی‌های بزرگی را برای تیم ملی امید در نظر گیریم. می‌توانیم از این نفرات استفاده بیشتری بدهیم. کی‌روش زحمت خود را کشیده است. اکنون زمان این است که تفکرمان را مثل آلمان و ژاپن بالا ببریم. اگر هزینه بیشتری برای تیم‌های ملی پایه و امید انجام دهیم مطمئنا سود بیشتری می‌بریم. کارلوس کی‌روش هم مربی بزرگی است اما باید به این فکر کنیم که اگر او نتواند نتیجه بگیرید چه می‌شود.