ملی پوشان ایران بعد از یک شروع طوفانی در آغاز مسابقات قهرمانی جهان و پیروزی مقابل ایتالیا، در گام دوم از ساعت ۱۵:۳۰ امروز(سه شنبه) برابر آمریکا به میدان رفتند و توانستند قهرمان لیگ جهانی ۲۰۱۴ را به زانو درآورند.

تیم ملی والیبال ایران با نتیجه ۳ بر صفر و امتیازهای ۲۵-۲۳، ۲۵-۱۹ ، ۱۹-۲۵ ، ۱۸-۲۵ و۱۷ بر۱۵ برابر آمریکا به پیروزی رسید.

والیبال آمریکا یکی از قدرت های این رشته ورزشی در جهان است که چهار مدال المپیک را نیز در پرونده خود دارد. ملی پوشان والیبال ایالات متحده آمریکا در بازی های المپیک سال های ۱۹۸۴ (لس آنجلس)، ۱۹۸۸ (سئول) و ۲۰۰۸ (پکن) موفق به کسب مدال طلای مسابقات والیبال المپیک شده‌اند.

تیم ملی والیبال آمریکا همچنین مدال برنز المپیک ۱۹۹۲ بارسلونا را نیز در گنجینه افتخارات خود دارد.

این تیم پنج مدال لیگ جهانی والیبال را نیز به دست آورده است که دو مدال آن در سال های ۲۰۰۸ (ریودوژانیرو) و ۲۰۱۴ (فلورانس) خوش‌رنگ‌ترین بوده است. یک مدال نقره در سال ۲۰۱۲ صوفیه و دو نشان برنز لیگ جهانی در سال های ۱۹۹۲ و ۲۰۰۷ از دیگر افتخارات این کشور در این رشته ورزشی است.

میانگین سنی بازیکنان تیم ملی والیبال ایران ۲۶ سال و میانگین سنی بازیکنان ایتالیا ۲۶.۷ دهم سال است. میانگین قد بازیکنان ایران ۱۹۴ سانتی متر است و ملی پوشان ایتالیا با میانگین ۱۹۷ سانتی متر، سه سانت از میانگین قدی بازیکنان ایران بیشتر هستند.

تیم های ملی والیبال ایران و آمریکا قبل از این بازی با سه امتیاز در رتبه های دوم و سوم گروه چهارم رقابت های جهانی قرار داشتند. ملی پوشان والیبال ایران با شکست آمریکا ۵ امتیازی شدند و در صدر گروه قرار گرفتند. آمریکا و فرانسه نیز رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

تیم ملی والیبال ایران پنجمین حضور خود در مسابقات قهرمانی مردان جهان را تجربه می کند و در نخستین دیدار دور مقدماتی خود نیز موفق به شکست سه بر یک ایتالیا شده بود.

در گروه نخست رقابت های قهرمانی جهان نیز امروز سه مسابقه برگزار می شود که تیم های آرژانتین و صربستان همزمان با مسابقه ایران به مصاف یکدیگر رفتند و تیم های ونزوئلا و ااسترالیا نیز به ترتیب به مصاف کامرون و لهستان (میزبان) این رقابت ها می روند.