به گزارش پارس به نقل از مهر، نصرالله سجادی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در نشست خبری که امروز شنبه در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار کرد و در بخش پرسش و پاسخ خبرنگاران در مورد شایعه حضورش در فدراسیون فوتبال به عنوان سرپرست اظهار داشت: این موضوع را تکذیب می‌کنم و هر کس آن را اعلام کرده شایعه‌پراکن بوده است. ضمن اینکه من ۲۷ سال پیش رئیس فدراسیون فوتبال بودم و قحط الرجال نیست که دوباره این مسئولیت را برعهده بگیرم و سرپرست فوتبال شوم.

وی ادامه داد: در رابطه با فدراسیون فوتبال و انتخابات دوره پیش آن هم باید بگویم آن انتخابات کاملا تایید شده بود در آستانه بازی های آسیایی به فضای آرام نیاز است. بهتر است اینگونه مسائل مطرح نشود.

سجادی در رابطه با کشتی و حضور همزمان این رشته در بازی های آسیایی و مسابقات قهرمانی جهان نیز توضیح داد و گفت: جلسه ای با خادم و هاشمی داشتیم و همچنین جلسه ای جداگانه با اعضای کادر فنی کشتی و در نهایت در رابطه با چگونگی حضور کشتی گیران در مسابقات جهانی و بازی های آسیایی با توجه به همزمان بودن این دو رویداد به تفاهم رسیدیم بر این اساس مقرر شد در چهار وزن کشتی آزاد و فرنگی، کشتی گیران اعزامی به مسابقات جهانی در بازی های آسیایی هم حضور داشته باشند، اما در سه وزن دیگر کشتی آزاد و فرنگی نفرات جداگانه ای برای این دو رویداد معرفی شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در رابطه با تعداد نفرات کاروان ایران در بازی های آسیایی با توجه به اینکه ۲۴ مرداد آخرین فرصت برای اعلام فهرست اسامی کاروان ایران بود، گفت: البته از این تاریخ به بعد احتمال تغییر در اسامی اعلام شده با توجه به مسائلی مانند آسیب دیدگی وجود دارد ضمن اینکه در این صورت فرد جایگزین باید از بین نفراتی باشد که در فهرست اولیه اعلام شده بودند. در هر صورت تعداد ورزشکاران اعزامی در هر ۲۲ رشته ای که قرار است در بازی های آسیایی حضور داشته باشند، مشخص است.

وی با تاکید بر اینکه وزارت ورزش و کمیته از نظر بودجه هیچ مشکلی بابت اعزام ورزشکاران به بازی های آسیایی ندارد، خاطر نشان کرد: در این رابطه آقای جهانگیری معاون رئیس جمهور هم قول کمک داده است و بنابراین ما هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

سجادی در رابطه با استفاده ورزشکاران از ارز ۲۶۰۰ تومانی و تبعیت از این نرخ ارز برای حضور در بازی های آسیایی نیز گفت: از ابتدای سال ورزشکاران از ارز با این قیمت استفاده می کنند، البته بنا به دستور ما.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش مهر مبنی بر اینکه با توجه به برگزاری نشست های مشترک میان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش، آیا وزارت ورزش در صورت کسب هرگونه نتیجه توسط کاروان ایران در بازی های آسیایی حتی اگر این نتایج بد و دور از انتظار باشد مسئولیت آن را برعهده خواهد گرفت، گفت: البته این اولین بار نیست که اینگونه نشست ها برگزار می‌شود، اما در کل وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک، فدراسیون ها را پشتیبانی کرده اند و این فدراسیون ها هستند که مسئول اصلی نتیجه گیری در مسابقات به حساب می آیند، آنهم برای همه رویدادها نه فقط بازی های آسیایی.

وی در این رابطه ادامه داد: در رابطه با چگونگی نتیجه کاروان ایران، سهمی تقسیم نمی کنند. فدراسیون‌ها زحمت می کشند و باید پاسخگوی نتایجشان هم باشند. در این رابطه رسانه ها هم نقش خیلی مهمی دارند.

سجادی در پاسخ به دیگر پرسش مهر مبنی بر اینکه ارزیابی وزارت ورزش و جوانان از مدال آوری کاروان ایران در بازی های آسیایی چیست؟، گفت: در این رابطه مسئولان فدراسیون ها طی نشست های جداگانه ارزیابی خود را ارائه خواهند کرد. من هیچ رقمی و عددی در قالب پیش بینی نمی گویم چون آن را بیشتر پیشگویی به حساب می آورم.

این مقام مسئول تصریح کرد: البته با شناختی که از بازی های آسیایی دارم، باید بگویم این دوره از بازی‌ها سخت تر از همیشه است چون کره میزبانی آن را برعهده دارد کره ای ها هر موقع میزبان بودند بیشترین مدال طلا را نسبت به دیگر ادوار حضورشان بدست آورده اند.

وی در این رابطه به گزارشی که آن را تقدیم آقای جهانگیری هم کرده بود، اشاره کرد و گفت: از بعد از پیروزی انقلاب ما در ۸ دوره بازی های آسیایی شرکت کردیم. در بازی های ۱۹۸۲ هند با ۱۲ مدال هفتم شدیم. در بازی های ۱۹۸۶ سئول با ۲۲ مدال چهارم شدیم، در بازی های ۱۹۹۰ پکن با ۱۸ مدال پنجم شدیم، در بازی های ۱۹۹۴ هیروشیما با ۲۶ مدال ششم شدیم، در بازی های ۱۹۹۸ بانکوک با ۳۴ مدال هفتم شدیم، در بازی های ۲۰۰۲ بوسان کره با ۳۶ مدال دهم شدیم، در بازی های ۲۰۰۶ دوحه و ۲۰۱۰ چین هم به ترتیب با ۴۸ و ۵۹ مدال ششم و چهارم شدیم.

سجادی ادامه داد: بر اساس این آمار ما در بازی های ۲۰۰۲ نسبت به دوره قبل آن تعداد بیشتری مدال گرفتیم اما از رده هفتم به دهم نزول کردیم. طبق آماری که از رده بندی کشورها در ادوار مختلف بازی های آسیایی دارم، اگر کشوری بخواهد در این بازی ها اول شود به طور میانگین باید ۱۰۵ مدال طلا کسب کند. برای دوم و سوم شدن نیاز به ۶۹ و ۴۹ مدال است. کشور چهارم باید به طور میانگین ۲۱ مدال طلا بگیرد و این رقم برای کشور پنجم و ششم هم ۱۶ و ۱۲ مدال است. با این اوصاف پیش بینی خود من این است که کشوری که می خواهد چهارم شود، باید بین ۲۲ تا ۲۵ مدال بگیرد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به دیگر پرسش مهر مبنی بر اینکه آیا هرگونه نتیجه گیری کاروان ایران در بازی های آسیایی را می توان ملاکی برای ارزیابی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش طی چند ماه گذشته عنوان کرد، تاکید کرد: یک رویداد ملاکی برای ارزیابی نیست، البته ورزش ما نتیجه‌گرا است و معمولا اینگونه ارزیابی می کنند در صورتی که نباید چنین باشد، این بازی ها می تواند یکی از ملاک‌ها برای ارزیابی باشد.