به گزارش پارس به نقل از تسنیم، هاینا داینی، رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن در مورد امضای تفاهم‌نامه همکای با فدراسیون فوتبال ایران گفت: این تفاهم‌نامه با ایران به ارتقای سطح فوتبال آسیا کمک خواهد کرد و ما به دنبال آن هستیم تا با کمک یکدیگر این ارتقا را در فوتبال آسیا ایجاد کنیم.

وی افزود: این تفاهم‌نامه بندهای مختلفی دارد که امیدواریم تمام آنها اجرایی شود.

رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن در مورد همکاری با فوتبال ایران در بخش بانوان نیز گفت: در ماه آوریل امسال ما در مسابقات زیر 17 سال قهرمان جهان شدیم که تمامی اعضای آن تیم بانوان ما از جمله مربی و حتی پزشک تیم خانم بودند و از این نظر آماده هستیم تا با فدراسیون فوتبال ایران همکاری کنیم.

داینی در پاسخ به این سؤال که قرار است همکاری بین دو کشور در چه زمینه‌هایی باشد، گفت: می‌خواهیم در زمینه‌های مختلف مثل تیم‌های پایه و لیگ حرفه‌ای با هم همکاری داشته باشیم و امیدواریم هر چه زودتر آقای کفاشیان به ژاپن بیایند.

وی در پاسخ به این سؤال که به گفته مسئولان فدراسیون ژاپن برخی شرکت‌های بین‌المللی این کشور می‌توانند در فوتبال ایران سرمایه‌گذاری کنند آیا این اتفاق رخ خواهد داد یا خیر، خاطر نشان کرد: من به تنهایی نمی‌توانم در این خصوص اظهارنظر کنم بلکه باید شرکت‌های موردنظر نقطه نظرشان را اعلام کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن در مورد حمایت از میزبانی ایران در جام ملت‌های آسیا در سال 2019 تأکید کرد: امروز با کفاشیان صحبت کردم و ما از میزبانی ایران برای این مسابقات حمایت خواهیم کرد.

در ادامه همچنین تاشیما، نایب رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن در پاسخ به این سؤال که آیا آریا جسور می‌تواند برای تیم ایران بازی کند، پاسخ داد: آریا بازیکن خوبی است که پدری ایرانی و مادری ژاپنی دارد. من دقیقاً قوانین فیفا در این باره را نمی‌دانم اما او برای تیم زیر 21 سال ژاپن بازی کرده و ظاهراً بازیکنی که در این رده برای کشوری بازی کرده باشد دیگر نمی‌تواند برای تیم ملی کشور دیگری بازی کند.