دومین هفته از مسابقه‌های فوتبال لیگ برتر هم گذشت اما هنوز تکلیف حق پخش تلویزیونی رقابت‌های امسال میان فدراسیون فوتبال و سازمان صداوسیما مشخص نشده است و با این حال دوربین‌های تلویزیونی بدون هیچ مشکلی در ورزشگاه‌ها حضور یافته و مسابقه‌ها هم از تلویزیون پخش می‌شود!

صداوسیما در گام اول بسته‌ی پیشنهادی‌ای را در واقع برای تعیین رقم حق پخش تلویزیونی به فدراسیون فوتبال داد که در آن مبلغ قرارداد سال اول حدود 20 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود و فدراسیون هم با این رقم مخالفت کرد. قرار بعدی این شد تا در جلسه‌ای مشترک پیرامون موضوع صحبت شود و این جلسه چهارشنبه انجام شد.

 

** در جلسه 5 ساعته چهارشنبه ارقام طرفین به هم نزدیک نشد

مهدی تاج، رییس سازمان لیگ که در آن جلسه حضور داشت درباره تعیین تکلیف حق پخش تلویزیونی اظهار کرد: جلسه چهارشنبه بسیار مفصل بود و از ساعت 10 تا 3 بعدازظهر طول کشید. علی کفاشیان رییس فدراسیون در آن حضور داشت و از طرف صداوسیما هم تقدس نژاد و برخی مسئولان دیگر شرکت کردند. اگرچه جلسه‌ی خوبی بود و نقطه نظرات طرفین گفته شد اما اعداد هر دو طرف به هم نزدیک نشد!

 

** پیشنهاد جدید برای همکاری مشترک به صداوسیما رفت

 

وی در پاسخ به اینکه پس بالاخره تکلیف چه خواهد شد خاطرنشان کرد: قرار بر این شد تا ما نامه‌ای را به صداوسیما ارسال کرده و در آن پیشنهادات‌مان را به صورت مکتوب ارائه کنیم. در پیشنهاد ما همکاری جدیدی میان فدراسیون و صداوسیما شکل می‌گیرد و در موضوع حق پخش کمک‌هایی به بخش بازرگانی صداوسیما خواهد شد. بدین صورت که شرکتی که با ما قرارداد تبلیغات محیطی دارد هم به میان می‌آید و همکاری با بخش بازرگانی صداوسیما خواهد داشت. این نامه توسط بنده آماده شد و پس از آن از طرف فدراسیون به دست صداوسیما می‌رسد تا مشکل را حل کنیم.

 

** آنها حداکثر 2 میلیارد روی پیشنهادشان گذاشتند

رییس سازمان لیگ در پاسخ به اینکه آیا صداوسیما در جلسه چهارشنبه بر رقم پیشنهادی‌اش که حدود 20 میلیارد تومان بود افزود، به ایسنا گفت: مبلغ قرارداد حق پخش سال گذشته به طور دقیق 17.5 میلیارد تومان برای یک سال بود که صداوسیما در پیشنهاد جدیدش مبلغی در حدود 20 میلیارد تومان را ارائه کرده بود و بعد از چانه‌زنی‌ها آن‌ها حداکثر 2 میلیارد تومان روی مبلغ پیشنهادی نخست گذاشتند که این رقم به هیچ وجه نزدیک به اعداد و ارقام فدراسیون و سازمان لیگ نیست.

تاج در واکنش به اینکه در پیشنهاد جدیدی که به صداوسیما ارائه می‌دهید به ارقام مد نظرتان نزدیک می‌شوید، اظهار کرد: باید ببینیم شرایط چگونه می‌شود و احتمالا تا حدود قابل توجهی این مبلغ می‌تواند افزایش یابد اما الان نمی‌توان به طور دقیق درباره‌اش صحبت کرد. ما امیدواریم بتوانیم با این قالب جدید با صداوسیما تفاهم کنیم.