به گزارش پارس به نل از تسنیم: شمارش معکوس پیوستن توماس فرمائلن برای حضور در تمرینات بارسلونا آغاز شده چرا که امروز گروهی از نشریات اسپانیایی اعلام کردند او با کاتالان‌ها به توافق رسیده و بارسا هم با آرسنال برای جذب این مدافع بلژیکی به توافق رسیده است.

مدافع میانی 28 ساله آرسنال در حالی خود را برای تمرین در کنار شاگردان لوئیس انریکه آماده می‌کند که پیش از او 7 ستاره دیگر از میان توپچی‌های لندن بار سفر به کاتالونیا را بسته‌اند تا ثابت شود بارسا همواره یک مشتری قدیمی و پرپا قرص برای مهره‌های قرمز‌پوش لندن است.

آرسنال از سال 2000 تاکنون 7 بازیکن خود را به بارسلونا فروخته و توماس فرمائلن را هم باید به این فهرست اضافه کرد. در سمت مقابل آرسنال هم به علاقه‌اش به پدیده‌‌های جوان بارسلونا معروف است و معمولاً در معاملات میان دو باشگاه این بارسلونا بوده که بازیکنان با سابقه و شناخته‌شده طرف مقابل را جذب کرده که البته الکسیس سانچس، مهاجم شیلیایی که ماه گذشته از بارسا راهی لندن شد را باید یک استثنا دانست.

در زیر فهرست بازیکنانی که بارسلونا برای خرید آنها از توپچی‌ها مجموعاً 170 میلیون یورو پرداخته را مشاهده می‌‌کنید:

1- مارک اورمارس و امانوئل پتی: سرمایه‌گذاری با پول فروش فیگو
در سال 2000 زمانی که فلورنتینو پرس، رئیس وقت باشگاه رئال مادرید حاضر شد کل رقم فسخ قرارداد لوئیز فیگو با بارسلونا را بدهد و بابت خرید این هافبک پرتغالی 55 میلیون یورو به حساب کاتالان‌ها واریز کند، خوان گاسپارت، رئیس وقت بارسلونا هم قدر این پول را دانست و با آن به درخواست لورنزو سرا فرر، سرمربی سابق تیم، اقدام به خرید مارک اورمارس و امانوئل پتی از آرسنال کرد. اوورمارس هلندی عملکرد خوبی در نیوکمپ داشت هرچند چند بار دچار مصدومیت شد. پتی اما یک خرید فاجعه‌آمیز برای کاتالان‌ها از آب درآمد و هرگز در بارسا موفق نبود.

2- جیووانی فن‌ برونکهورست؛ یک برد
بارسلونا، فن‌برونکهورست را در سال 2003 با قراردادی 2 میلیون پوندی از آرسنال خرید و چندین برابر پولی که بابت خرید او به توپچی‌ها پرداخت، سود کرد.

3- تیری آنری؛ پاداشی برای یک انتظار
از ابتدای فصل 2006-2005 بود که زمزمه‌های پیوستن مهاجم فرانسوی آرسنال به بارسلونا شنیده می‌شد اما آنری در آن فصل که توپچی‌ها در فینال لیگ قهرمانان اروپا مغلوب بارسلونا شدند ترجیح داد در لندن بماند، هرچند ماندن او فقط یک فصل دوام داشت و در نهایت در سال 2007 با قراردادی 24 میلیون یورویی به کاتالان‌ها پیوست.

4- الکساندر گلب؛ پول هدر دادن به معنای واقعی
یکی از بدترین خرید‌های بارسلونا پپ گواردیولا بدون شک الکساندر گلب بود. هافبک هجومی بلاروسی آرسنال با قراردادی 15 میلیون یورویی به نیوکمپ رفت اما در 4 سال حضورش در آنجا سه بار قرض داده شد.

5-سسک فابرگاس؛ بازگشت به خانه با 37 میلیون یورو
رویای همیشگی کاپیتان آرسنال بازگشت به کاتالونیا و بازی برای تیم آبی و اناری‌پوش زادگاهش بود. او سه سال پیش به آرزویش رسید هرچند آنطور که باید و شاید نتوانست جایی برای خود در ترکیب اصلی بارسا پیدا کند و در نهایت ماه گذشته با قراردادی 33 میلیون یورویی نیوکمپ را ترک کرد و به لیگ برتر برگشت البته نه به آرسنال بلکه برای ملحق شدن به رقیب و همشهری آبی‌پوش آن یعنی چلسی.

6- الکس سانگ؛ مدافعی که هرگز مدافع نبود
بارسا به پیشنهاد سرمربی فقید خود، تیتو ویلانووا در سال 2012 مدافع کامرونی آرسنال را با قراردادی 19 میلیون یورویی خرید اما او هرگز پشتوانه‌ای قابل اعتماد برای خط دفاع کاتالان‌ها از آب درنیامد و اکنون به نظر می‌رسد جایی در برنامه‌های لوئیس انریکه ندارد.