هفته دوم چهاردهمین دوره رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور طی روزهای پنجشنبه و جمعه، 16 و 17 مردادماه با برگزاری 8 دیدار به پایان رسید که اتفاقات جالب توجهی در دیدارهای برگزار شده، رخ داد.

در دیدارهای نخستین روز این هفته، 3 اتفاق مهم رخ داد. ابتدا راه‌آهن در دربی کوچک تهرانی‌ها، هرچند در دقیقه 90 پیروزی را با تساوی یک بر یک عوض کرد اما با این گل عقب نشینی نکرد و در دقیقه 5+90 با گل امین منوچهری یک پیروزی شیرین بدست آورد و یکی از نمایندگان ایران در فصل پیش‌روی لیگ قهرمانان آسیا را مغلوب کرد.

همزمان با این مسابقه، در تبریز تیم سپاهان اصفهان با 2 گل برابر میزبانش گسترش فولاد تبریز به پیروزی دست یافت تا به صدرنشینی خود ادامه دهد. خلعتبری و پریرا دو مهاجم تازه وارد این تیم زردپوش اصفهانی در این بازی گل زدند تا نوید روزهای بهتری برای این تیم باشد.

سپس در دربی خودروسازان توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا دو تیم سایپا و پیکان، همچنان در بین تیم‌های بدون برد این مسابقات قرار بگیرند. پیکان با هزینه‌ بسیاری که برای این فصل انجام داده، همانند سایپا هنوز موفق به گلزنی در این دو بازی نشده است.

اما در اهواز، آخرین بازی روز نخست هفته دوم بین دو تیم قهرمان و نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر انجام شد. در این بازی فولاد برای جبران شکست در هفته نخست و پرسپولیس برای رسیدن به اولین پیروزی در لیگ چهاردهم و انتقام باخت فصل گذشته از فولاد به میدان آمده بودند.

فولادی‌ها که تیم برتر نیمه نخست بودند، در ثانیه‌های پایانی این نیمه توسط سروش رفیعی به گل برتری دست یافتند. در آغاز نیمه دوم پرسپولیسی‌ها برای جبران به میدان آمدند اما اسماعیل شریفات در دقیقه 53 گل دوم تیمش را با حرکتی انفرادی به ثمر رساند تا برتری مطلق فولاد در این بازی را به رخ سرخپوشان تهرانی بکشد.

در لحظات پایانی بازی و درحالیکه حساسیت به اوج خود رسیده بود، پس از یک صحنه مشکوک به هند، بازیکنان پرسپولیس به داور اعتراض کردند. در این بین پیام صادقیان ضربه‌ای هم به داور زد که محمدرضا اکبریان با نشان دادن کارت قرمز، این بازیکن را در دقیقه 85 از زمین اخراج کرد تا مشکلات پرسپولیس برای جبران ناکامی به اوج خود برسد.

در دقایق پایانی هم سرخپوشان تهرانی نتوانستند گل‌های خورده را جبران کنند تا در نهایت نخستین باخت فصل جاری خودرا تجربه کنند. ضمن اینکه مدافع عنوان قهرمانی لیگ هم اولین بردش در لیگ چهاردهم را بدست آورد.

روز دوم مسابقات لیگ هم با تساوی بدون گل ملوان بندرانزلی و صبای قم آغاز شد تا شاگردان مرفاوی نخستین تیم 3 امتیازی لیگ باشند که در هفته دوم متوقف می‌شد. سپس در اصفهان دو تیم ذوب‌آهن و تراکتورسازی هم به نتیجه بدون گل رضایت دادند تا تراکتورسازی، دومین برنده ناکام در هفته دوم لقب بگیرد. این اولین امتیاز ذوب‌آهن با هدایت یحیی گل‌محمدی در لیگ برتر بود.

لحظاتی بعد از این بازی، نفت مسجد سلیمان در مسابقه‌ای که تکرار فینال لیگ دسته اول فصل گذشته بود، مقابل پدیده مشهد، پرگلترین شکست فصل جاری لیگ را تجربه کرد. در این بازی بدون تماشاگر، پدیده با 3 گل میزبانش را شکست داد تا با 8 پله صعود، به رده دوم جدول رده‌بندی لیگ برتر برسد.

در آخرین بازی هفته هم استقلال تهران در روزی که تعداد موقعیت‌های گلش از میهمانش یعنی صنعتی خوزستان کمتر بود، با گل دقیقه 2+90 سجاد شهباززاده یک پیروزی ارزشمند کسب کرد تا به همراه سپاهان اصفهان، 2 تیم دو برده لیگ لقب بگیرند. در این بازی آرش برهانی یک ضربه پنالتی را از دست داد و صنعتی‌ها نیز 3 موقعیت گلزنی را به راحتی هدر دادند.

در دیدارهای این هفته، رامین رضائیان زننده یکی از دو گل راه‌آهن به نفت، توانست تعداد گل‌های خود در فصل چهاردهم لیگ را به 2 گل برساند تا آقای گل فعلی لیگ لقب بگیرد. همچنین لوسیانو پریرا تنها گلزن خارجی هفته دوم، پنجمین بازیکن خارجی بود که در لیگ چهاردهم موفق به گلزنی شده است.

نتایج کامل دیدارهای هفته دوم از رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
* نفت تهران یک - راه‌آهن تهران 2
گل‌ها:
علی قربانی (90) برای نفت - رامین رضاییان (81) و امین منوچهری (5+90) برای راه‌آهن

* گسترش فولاد تبریز صفر - سپاهان اصفهان 2
گل‌ها:
محمدرضا خلعتبری (30) و لوسیانو پریرا (65) برای سپاهان

* پیکان تهران صفر - سایپا البرز صفر

* فولاد خوزستان 2 - پرسپولیس صفر
گل‌ها:
سروش رفیعی (45) و اسماعیل شریفات (53) برای فولاد

* ملوان بندرانزلی صفر - صبای قم صفر

* استقلال تهران یک - صنعتی خوزستان صفر
گل‌:
سجاد شهباززاده (2+90) برای استقلال

* ذوب‌آهن اصفهان صفر - تراکتورسازی تبریز صفر

* نفت مسجدسلیمان صفر - پدیده مشهد 3
گل‌ها: یونس شاکری (25)، اکبر صادقی (73) و رضا عنایتی (83) برای پدیده

جدول رده‌بندی لیگ برتر

  نام تیم بازی برد تساوی باخت زده خورده تفاضل گل امتیاز  
1 سپاهان اصفهان 2 2 - - 4 - 4 6 -
2 استقلال تهران 2 2 - - 3 1 2 6 -
3 پدیده مشهد 2 1 1 - 3 - 2 4 8 پله صعود
4 تراکتورسازی تبریز 2 1 1 - 2 1 1 4 یک پله سقوط
5 صبای قم 2 1 1 - 2 1 1 4 یک پله سقوط
6 فولادخوزستان 2 1 - 1 3 2 1 3 7 پله صعود
7 راه‌آهن تهران 2 1 - 1 3 3 - 3 8 پله صعود
8 سایپا البرز 2 - 2 - - - - 2 یک پله صعود
9 ملوان بندرانزلی 2 - 2 - - - - 2 3 پله صعود
10 نفت تهران 2 - 1 1 2 3 1- 1 5 پله سقوط
11 ذوب‌آهن اصفهان 2 - 1 1 1 2 1- 1 3 پله صعود
12 صنعتی خوزستان 2 - 1 1 1 2 1- 1 4 پله سقوط
13 پرسپولیس 2 - 1 1 1 3 2- 1 7 پله سقوط
14 گسترش فولاد 2 - 1 1 1 3 2- 1 7 پله سقوط
15 پیکان تهران 2 - 1 1 - 2 2- 1 یک پله صعود
16 نفت مسجدسلیمان 2 - 1 1 - 3 3- 1 6 پله سقوط