امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار مقابل استقلال خوزستان اظهار داشت: در ابتدا باید روز خبرنگار را به جامعه خبری تبریک بگویم. در مورد بازی فردا نظرم این است که بازی‌های ابتدای لیگ سخت است و تیم ما هنوز شکل واقعی به خود نگرفته ولی وقتی بازی قبلی تیمم مقابل راه‌آهن را تماشا کردم متوجه شدم در 2، 3 سال گذشته بازی به این زیبایی حداقل از استقلال ندیده بودم.

وی افزود: راه‌آهن برای وقت‌کشی نیامده بود و با شناختی که از رئیسی دارم می‌دانم که آنها می‌آیند فوتبال بازی کنند. ما از ترکیه، جام شهدا و بازی با راه‌آهن دستاوردی گرفته‌ایم و امیدوارم این دستاورد در آینده به درد ما بخورد. البته به احتمال 99 درصد امید ابراهیمی را در اختیار نداریم ولی خوشحال هستیم که آندرانیک تیموریان به شرایط بازی نزدیک می‌شود. تیم عبدالله ویسی مهاجمان سرزنی دارد ولی ما هم روی این مسئله کار کرده‌ایم تا به نتیجه لازم برسیم.

قلعه‌نویی در خصوص بلیت فروشی فردا به صورت الکترونیکی و تاثیرات آن بر حضور تماشاگران گفت: هر چیزی که شامل تکنولوژی باشد ما باید آن را بپذیریم و شاید یکی دو هفته اول این مشکلات وجود داشته باشد ولی قطعا با گذشت زمان حل خواهد شد.

وی مجددا با اشاره به بازی فردا گفت: درست است که با استقلال خوزستان هم‌نام هستیم ولی این تیم سال گذشته ما را در اهواز شکست داد، ولی در تهران کار سختی داشتیم و با گل دیرهنگام توانستیم حریف خوبمان را شکست دهیم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال درخصوص اینکه گفته بود استقلال دشمن زیادی دارد و اینکه به دادگاه‌های بیرون از فوتبال شکایت کرده به جای اینکه موضوع مطرح شده را در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مطرح کند، اظهار داشت: ما کمیته انضباطی قوی داریم اتفاقا در مورد این کمیته باید بگویم که در مورد من قوی عمل کرده است زیرا مرا زیاد جریمه کرده‌اند! به آقای حسن‌زاده‌ هم ارادت دارم که به فوتبال ما آمده است البته در گذشته هم افراد زحمتکش زیادی بودند چون شاه‌حسینی و شریفی اما این مسئله یک بخش کیفری است.

قلعه نویی درخصوص اینکه نصیرزاده گفته شکایت به دادگاه‌ها مشکلی ندارد، تصریح کرد: من از چند وکیل خود و همچنین سایر وکلا مشورت گرفتم و گفتند از لحاظ قانونی و حقوقی مشکلی ندارد.

وی در مورد اینکه فساد در فوتبال با تخلف فرقی دارد و آیا در باشگاه استقلال با این موارد برخورد می‌شود گفت: صددرصد برخورد خواهد شد. یک تخلف اداری داریم و یک فساد اداری که این موارد فرق دارند فساد این است که شما پولی بگیرید و کاری انجام دهید اما تخلف یعنی قوانین را نمی‌دانی و مرتکب خطایی می‌شوی. ما چه در گذشته و چه در حال با همه برخورد خواهیم کرد حتی اگر از جانب اطرافیان من باشد.

قلعه‌نویی با اشاره به صحبتی که با ایمان موسوی انجام داده بود، یادآور شد: می‌گویند خدا کند دشمن آدم بی‌اطلاع باشد، شما از خود ایمان موسوی بپرسید، من به او زنگ زدم و او صحبت‌هایی انجام داد که با آن چیزی که در روزنامه منتشر شده بود فرق داشت حالا او شکایت کرده و پیگیر این مسئله است ما هم شکایت خود را دنبال می‌کنیم.

قلعه‌نویی با اشاره به خاطره‌ای که در زمان سپاهان رخ داده بود گفت: امیدوارم این خاطره‌ای را که می‌گویم برنامه معروف پخش کند. زمانی که به سپاهان رفته بودم روزی در نیم‌فصل اول ساکت از من درخواست کرد که هیات مدیره ماموریت داده تا قراردادت را تمدید کنیم من گفتم هم‌اکنون تیم شرایط خوبی ندارد اصلا شاید در پایان فصل شما مرا نخواهید و نتیجه‌ای که کسب کرده‌ام درخور نام سپاهان نباشد در حالی که هیچ مربی‌ای این کار را نمی‌کند. ما در رده چهارم یا پنجم بودیم. ساکت به من گفت به این موارد کاری نداشته باش. ما برنامه درازمدت داریم و می‌خواهیم این کار را انجام دهیم.

وی افزود: در پایان فصل تیم قهرمان شد و فردای آن روز با من جلسه گذاشتند. امیدوارم این موارد را برنامه 90 پخش کند. فردای روزی که قهرمان شدیم از من پرسیدند چه کار می‌کنی که من در جواب گفتم می‌مانم نه قراردادی امضا کردم و نه مسئله دیگری فقط حرف زدم پس از آن به تهران آمدم. هدایتی با من جلسه‌ای گذاشت. آجرلو مدیرعامل وقت استیل‌آذین مرا به خانه‌اش برد و در کنار زن و بچه‌اش که خیلی هم محجبه بودند جلسه گذاشت. من به آجرلو گفتم که یک مشکلی دارم که اگر آن حل شود مسئله‌ای نیست. تفاوت قیمت سپاهان و استیل‌آذین 800 میلیون بود که آن پول در زمان کنونی 2 میلیارد و 400 میلیون می‌شود چیزی حدود 3 برابر. من فقط حرف زده بودم. نه چیزی امضا کرده بودم و نه مسئله دیگری وجود داشت. آیا کسی را سراغ دارید که اینگونه از 800 میلیون بگذرد؟ بعد می‌آیند موارد چیپ و اراجیف را مطرح می‌کنند.

سرمربی استقلال تصریح کرد: من پای مسئله‌ای ماندم که هیچ ارزش و اعتباری نداشت فقط حرف بود. یک ماه و نیم ساکت و آجرلو تلفنی ارتباط داشتند اما این اتفاق رخ نداد. آجرلو پس از این مدت گفت یک مرد پیدا شده و روی حرفی که زده ایستاد. باور هم نمی‌کردند که سر چیزی که امضا نکرده‌ام ایستادم. سوال من این است اگر کسی از آن رقم‌ها می‌گذرد چه کارهایی می‌خواهد انجام دهد؟ من از 3 میلیارد گذشتم و با یک میلیارد و 200 در استقلال کار کردم. برخلاف میلم به مجری برنامه 90 بگویید که ساکت و آجرلو را روی خط بیاورد.

قلعه‌نویی در ادامه نشست خبری تاکید کرد: من شنیده‌ام که در فضای مجازی چه حرف‌هایی علیه آقایان مطرح شده ولی ما آن آقا را آوردیم که به ما کمک کند. آقای عزیزمحمدی هم در جریان این موضوع بود.

وی در پاسخ به این سوال که ظاهرا گفته می‌شد م.ع راننده قلعه‌نویی در سپاهان بوده گفت: من هیچ‌وقت راننده شخصی نداشتم و یک نفر از دوستانم به نام آقای شفیعی در اصفهان این کار را برایم انجام می‌داد که آن هم از طرف باشگاه سپاهان بود.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که آیا تعداد مربیان شما روی نیمکت زیاد نیست گفت: خوشحال هستم که این سوال را در مکانی میپرسید که نامش سازمان لیگ است. سازمان لیگ قانونی گذاشته که طبق این قانون نفراتمان را روی نیمکت انتخاب کردیم. من از شما سوال می‌پرسم آیا ما کار خلاف قانون انجام دادیم؟

سرمربی تیم استقلال درخصوص دلایل شکایت از جواد نکونام گفت: تنها به خاطر صحبت‌هایی که در رسانه‌ها علیه ما انجام داده از او به دادگاه شکایت کردم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس، مبنی بر اینکه چرا امیر حاج‌قاسم در تمرینات شرکت نکرد و سرانجام تکلیف او چیست گفت: او از مربیان خوب بدنسازی در ایران است که در این چند سال جزو کادر خوب ما بوده. اولا جوان است دوم اینکه باسواد و کارشناس آکادمیک است و سوم اینکه دکترایش را از اوکراین گرفته است. او 2 سالی با ما بود و من در یک قسمت عمده حق را به امیر حاج‌قاسم می‌دهم حالا خوب شد این بحث پیش آمد که بگویم در قراردادها هیچ دخالتی ندارم هرچند فکر می‌کنم این کار اشتباه است. سال گذشته وقتی فصل تمام شد حاج قاسم نزد من آمد و گفت تا امروز یک ریال نگرفته است من خیلی از این موضوع ناراحت شدم چون حداقل باید 20 درصد به قرارداد او اضافه می‌شد. وقتی از آقای افشارزاده پرس‌وجو کردم متوجه شدم که حاج‌قاسم تازه ازدواج کرده و 40 میلیون به او پرداخت کردیم.

وی تاکید کرد: وقتی فصل بدنسازی تمام شد متوجه شدم که پیغامی داده که من دیگر نمی‌آیم تا اینکه 3 روز پیش خودش با من تماس گرفت و اتفاقا 90 درصد به او حق می‌دهم ولی آن 10 درصد جایی است که وی دیگر در تمرینات حاضر نشد اگر او می‌آمد و به کار ادامه می‌داد قطعا در طول فصل با هم همکاری می‌کردیم ولی عینا به من گفت که اگر قراردادم مثل فلان مربی نباشد دیگر نمی‌آیم.

سرمربی تیم استقلال با اعلام این خبر در نشست خبری نیز گفت: ما باید از قراردادهایی که امضا کردیم کم کنیم چون ظاهرا مبالغ ما از سقف بودجه کمی عبور کرده و باید مقداری از قراردادهایمان کاسته شود و البته شنبه یا یکشنبه این موضوع را به صورت رسمی اعلام می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که سرانجام تکلیف جانشین امیر حاج‌قاسم چه می‌شود گفت: من برنامه‌ریزی بدنسازی را همیشه از قدیم خودم انجام می‌دادم چه زمان آقای بهمنی، چه آقای دکتر خداداد و چه حاج‌قاسم، با هم مشورتی کار می‌کردیم. دوست داشتم حاج‌قاسم در کنار ما می‌ماند ولی اگر به جمع‌بندی در مورد این موضوع نرسیم یک بدنساز خارجی به تیم اضافه می‌کنیم که گرایش کاملی به فوتبال داشته باشد.

در پایان نشست خبری یکی از خبرنگاران سوال کرد به نظر شما کی می‌شود که استقلال 20 سرباز روی نیمکت داشته باشد و از این حواشی فوتبالی دور شود که در این لحظه مدیر رسانه‌ای استقلال پاسخ داد آیا می‌شود رسانه‌های ما کمی از حاشیه‌ها دور باشند و به جای آنها از متن فوتبال بشنویم؟ البته من هم تا حدودی موافق هستم که مردم حاشیه را دوست دارند اما ای‌کاش که رسانه‌ها هم کمی از این موضوع فاصله می‌گرفتند چون در این 45 دقیقه‌ای که ما در خدمت شما هستیم بیشتر از 20 سوال در مورد حواشی فوتبال مطرح شده و اینکه 3 هفته است در حال پاسخ دادن به اظهارات آقای نکونام هستیم.

همین موضوع باعث شد تا قلعه‌نویی نیز در واکنش به خبرنگاری که مدعی شده بود حداقل سرمربی استقلال هم نباید نسبت به مصاحبه‌های نکونام واکنش نشان می‌داد اینگونه اظهار نظر کند: شما ببینید وقتی 6 ماه پیش این آقا علیه من مصاحبه کرد جواب دادم؟ من باید ذهن مردم را هم روشن کنم اگر اینگونه باشد مردم می‌گویند حتما ریگی به کفش من وجود دارد که جواب نمی‌دهم.

قلعه‌نویی تاکید کرد: در زمان مربیگری‌ام هیچ‌وقت شروع‌کننده این مسائل نبودم و اتفاقا مدعی هستم که نحوه پرسیدن سوال شما اصلا درست نیست اتفاقا شما که ادعا دارید رسانه هستید و قلم به دستتان است باید به این مسئله ورود می‌کردید. من باید جایی از حقانیت خودم دفاع کنم و شما رسانه‌ها هم جایی که حق است ورود کنید اما اتفاقا نه‌تنها برخی رسانه‌ها این کار را نکردند بلکه برعکس آن انجام گرفت.

وی در پایان گفت: شما ببینید وقتی تیم ما می‌برد در نشست خبری سوالی پرسیده نمی‌شود و کلا یک دقیقه در کنفرانس هستیم اما در نشست‌های بعد سوال‌ها اینگونه سرازیر می‌شود.