جواد نکونام روز گذشته (دوشنبه) با امضای قراردادی 2 ساله به اوساسونا اسپانیا ملحق شد تا دوران حرفه‌ای خود را با این تیم تازه سقوط کرده به لیگ دسته دوم دنبال کند. وی روز گذشته در ورزشگاه ال‌سادار به هواداران اوساسونا معرفی شد.

خاویر سابالتا، رئیس باشگاه اوساسونا با تمجید از هافبک 33 ساله تیم ملی ایران گفت: نکونام پیشنهادهای مالی بهتر را به خاطر بازگشت به پامپلونا رد کرد . نکونام یک اوساسونایی واقعی است و نتایج تیم را تا امروز دنبال می‌کرده و از سقوط تیم به لیگ دسته دوم اسپانیا ناراحت بود.
جواد نکونام با اشاره به اینکه پیشنهاداتی از تیم‌های قطری، لالیگایی و لیگ دسته دوم اسپانیا را برای پیوستن به اوساسونا رد کرده، اظهار داشت: پنج ماه پس از اینکه از اوساسونا جدا شدم قصد بارگشت داشتم ولی این اجازه را به من ندادند، به هر حال حالا اینجا هستم. با اوساسونا و هوادارانش راحت هستم و این تیم در قلب من جای دارد. همواره سعی می‌کردم بازی‌های اوساسونا را ببینم و باعث تأسف است که این تیم در لالیگا جایی ندارد. به نظرم اوساسونا می‌تواند بار دیگر به سطح اول فوتبال اسپانیا بازگردد و از بارگشتم به جمع سرخپوشان پامپلونا خوشحالم.
هافبک پیشین استقلال در خصوص بازی اوساسونا با رئال‌بتیس که منجر به سقوط سرخپوشان پامپلونا به لیگ دسته دوم شد، عنوان کرد: 10 دقیقه پایانی آن بازی را دیدم که خیلی ناراحت‌کننده بود. نه تنها سقوط اوساسونا من را بلکه تمامی اعضای خانواده‌ام را هم ناراحت کرد. چون از این تیم به دور بودم کاری از دستم برنمی‌آمد ولی این فصل تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد تا به لالیگا صعود کنیم. البته می‌دانیم کار دشواری در پیش داریم ولی باید پرشور و امیدوار باشیم.
نکونام تصریح کرد: به نظرم ترکیب اوساسونا شبیه به ترکیب تیم ملی ایران است. بازیکنان جوان زیادی در این تیم حضور دارند و این چیزی است که من دوست دارم. مایلم هر چه زودتر آنها را ببینم.