دو باخت چماقی برای کوبیدن بر سر کواچ شد.آنجا که می خواهند بگویند او برای تیم ایران کوچک است.وقتی ایران با بازی بد به امریکا باخت و در حسرت فینال ماند،خیلی ها به سومی  تیم در لیگ جهانی دلخوش کردند،آن هم با شکست ایتالیا در خانه اش. اما نشد.مقابل ایتالیا هم بازیکنان انگار مسخ شده بودند.خبری از تیم ایران نبود،یک باخت دیگر ایران را با چهارمی لیگ جهانی روانه تهران کرد. نتیجه ای که از نظر خیلی ها عالی بود.آن هم برای اولین بار در تاریخ ورزش ایران.اما خیلی ها هم کواچ را به باد انتقاد گرفتند.جوانی اش را برجسته کردند و به حساب یکی از نقطه ضعف هایشگذاشتند.

 در حالی که مربیان لهستان و امریکا هم جوان بودند. آنتیگا سرمربی فرانسوی لهستان البته خیلی هم موفق نبود و تیمش با بدشانسی به دور نهایی نرسید.هر چند معتقد بود هدف اصلی تیمش آمادگی برای قهرمانی جهان است که شهریورماه میزبان آن است.در مقابل  تیم سرمربی جوان امریکا قهرمان لیگ جهانی شد.  بعضی ها بزرگترین ایراد او را نگرفتن تایم در مواقع حساس می دانستند اما ‫اسلو بودان کواچ این مشکل را به نبود دستیارش حسین معدنی ربط می دهد‬:« نبود حسین معدنی  نیمکت ما را خیلی ضعیف کرد. حتی باعث شد در بازیها  زمانی که لازم بود،تایم را  فراموش کنیم

 امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی والیبال هم از عملکرد کواچ دفاع می کند:«کواچ کارش خیلی خوب بود.او هوشمندانه تیم را هدایت کرد. با هدف جلو آمد .اومربی خیلی خیلی خوبی است.حتی جوانی او هم ضعف نیست. چرا که مربیان امریکا و لهستان هم جوان بودند.فقط تجربه ملی نداشت اما در لیگ سریa ایتالیا کارنامه خیلی خوب دارد.» بهروز عطایی سرمربی تیم کاله آمل برخلاف منتقدان کواچ سرمربی تیم ملی را کوچک نمی داند:«درست است که کواچ تجربه سرمربیگیری تیم ملی را ندارد اما مربی کوچکی نیست.ایران هم تیم اول دنیا نیست . فقط روند رو به جلودارد شاید در مسابقه های قهرمانیجهانی لهستان  حتی به جمع 6 تیم اول دنیا هم نرسید. پس منطقی نیست بگوییم کواچ مربی کوچکی برای ایران است.»

او ایراد را در جای دیگری می بیند؛نیمکت:«باور من این است که نیمکت تیم ملی در لیگ جهانی ضعیف بود.چورا در زمانی که جزو کادر فنی تیم کاله بود، فدراسین به او اجازه نشستن روی نیمکت ما را در لیگ نمی داد . نبود حسین معدنی به تیم صدمه زد.کواچ در بازیها کسی را نداشت که به تلنگر او را از جریان بازی خارج کند.ما نباید تنها یک حسین معدنی داشته باشیم. ارگ نیمکت تیم قوی شود ،مشکل کمتر می شود.»

همه این حرفها  فدراسیونی ها را به تکاپو انداخت تا نیمکت تیم ملی خالی نماند.حالا که بیماری  به حسین معدنی اجازه نمی دهد در مسابقه های قهرمانی جهان کنار کواچ باشد، می خواهند برای سرمربی تیم ملی والیبال دستیار جدیدی جفت و جور کنند. البته به خاطر فرصت کم  تا مسابقه های جهانی فدراسیون ترجیح می دهد ،دستیار خارجی را برای سرمربی  انتخاب کند.مربی که برای حضور در اردوی امریکا مشکل ویزا هم نداشته باشد.از انجایی که ایتالیایی ها در سال می توانند دو بار بدون ویزا به امریکا سفر کنند،ظاهرا این بار هم کواچ دستیار ایتالیایی اش در تیم پروجا را کنار شدارد.  هرچند فدراسیونی ها منتظرند تا کواچ هفتم به تهران برگردد تا نظر او را بدانند و بعد دست بکار شوند.

امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی  این قضیه خیلی صریح  تایید نمی کند:«حالا که معدنی هنوز در بیمارستان بستری است،دفارسیون تلاش می کند تا برایش جایگزینی داشته باشد. مربی که ارتباط خوبی با کواچ بگیرد و بتواند بچه ها را در شرایط خاص و بحرانی هدایت کند. البته هنوز داورزنی رئیس فدراسیون دراین باره به نتیجه نرسیده است. اما شاید دستیار خارجی جایگزین کنیم تا مثل خوان سیچلو به تیم کمک کند.»