به گزارش پارس به نقل از تسنیم، در حالی که  گفته می‌شود کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال ایران بر سر تمدید قرادادش به توافق رسیده و در تاریخ اول آگوست 2014 (10 مرداد 93) قراداد جدید بین طرفین به امضا خواهد رسید اما این احتمال هنوز وجود دارد که سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال کشورمان روز شنبه به عنوان سرمربی تیم آفریقای جنوبی معرفی شود.

دومینیک چیمهاوی، مدیر ارتباطات اتحادیه فوتبال آفریقای جنوبی گفت: تا آنجایی که می‌دانیم کی‌روش هنوز قرارداد جدیدی با ایران به امضا نرسانده است پس تا شنبه صبر کنیم و ببینیم چه کسی سرمربی بعدی «بافانا بافانا» خواهد شد. مربی بعدی باید تمامی نیازهایش تأمین شود.

استفان کِشی، سرمربی تیم ملی نیجریه که این تیم را تا مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی 2014 رساند یکی دیگر از گزینه‌های اصلی هدایت آفریقای جنوبی است هرچند اکثریت مردم این کشور ترجیح می‌دهند که مربی بعدی «بافانا بافانا» بومی باشد.

مدیر ارتباطات اتحادیه فوتبال آفریقای جنوبی افزود: در مورد اینکه مربی بعدی آفریقای جنوبی خارجی خواهد بود یا بومی با قاطعیت می‌‌توانم بگویم که ملیت اصلاً برای ما مهم نیست، مهم دستاوردهایی است که او با این تیم به دست خواهد آورد. مربی‌ای را انتخاب خواهیم کرد که پروژه 2022 اتحادیه فوتبال آفریقای جنوبی را درک کند، جایی که می‌خواهیم تیم ملی کشورمان به جمع سه تیم برتر قاره آفریقا برسد و در رده‌بندی جهانی جزو 20 تیم برتر باشد.

چیمهاوی در خصوص اینکه چرا اعلام رسمی سرمربی جدید آفریقای جنوبی به تعویق افتاده است، اظهار داشت: اتحادیه هرگز روز معینی را برای معرفی سرمربی جدید مشخص نکرده و بحث به تعویق افتادن معرفی جانشین گوردون ایگه‌سوند هم ربطی به مذاکرات کی‌روش با ایران ندارد چون او آزاد است تا زمانی که قراردادی به امضا نرسانده با هر کسی که دلش می‌خواهد مذاکره کند.

یکی از اعضای اتحادیه فوتبال آفریقای جنوبی هم در این خصوص گفت: با وجود گزارش‌هایی که این روزها در رسانه‌ها می‌خوانید اگر روز شنبه کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی جدید «بافانا بافانا» معرفی شد، خیلی تعجب نکنید.

این اخبار در حالی منتشر شده که دنی جوردان، رئیس اتحادیه فوتبال آفریقای جنوبی در جدیدترین اظهاراتش با اشاره به اینکه رقابتی با فدراسیون فوتبال ایران برای جذب کارلوس کی‌روش ندارد، گفت: باید بگویم که ما در هیچ جنگی شرکت نداریم و در این مورد به کاندیداهای دیگر سرمربیگری «بافانا بافانا» نیز نگاه می‌کنیم.