آندرانیک تیموریان پس از تمدید قراردادش با استقلال اظهار داشت: در چند جلسه مذاکره با مسئولان باشگاه آقایان علی نظری‌جویباری، کامران صاحب‌پناه و توفیقی به توافق رسیدیم و اکنون خیلی خوشحالم که در کنار استقلال حضور دارم. امیدوارم بتوانم فصل خیلی خوبی را به همراه استقلال پشت سر بگذارم.

وی با ابراز رضایت از عملکرد باشگاه استقلال در فصل نقل‌وانتقالات، گفت: استقلال تیم خوبی بسته است و ما در دو جام مدعی هستیم. امیدوارم من هم بتوانم بهترین بازی‌های خود را برای تیم استقلال انجام دهم.

هافبک تیم فوتبال استقلال با اعلام اینکه قراردادش با این باشگاه دو ساله است، تصریح کرد: من هم به مانند سایر بازیکنان استقلال قرارداد دو ساله بسته‌ام و خیلی خوشحالم که همچنان در استقلال حضور دارم.

تیموریان در مورد اینکه آیا سقف را رعایت کرده است، خاطرنشان کرد: صددرصد سقف را رعایت کرده‌ایم. علی نظری‌جویباری (مسئول نقل‌وانتقالات باشگاه استقلال)‌ در جریان مفاد قرارداد من است و می‌توانید توضیحات لازم را از ایشان بخواهید.

وی در مورد پیشنهاداتی که از دیگر تیم‌ها داشته است، عنوان کرد: من از بیشتر تیم‌های لیگ برتری پیشنهاد داشتم اما همانطور که قبلاً گفته بودم ابتدا می‌خواستم با باشگاه قبلی خودم یعنی استقلال مذاکره کنم، چرا که بازیکن این تیم بودم. من از دوران جوانی برای باشگاه استقلال بازی کرده‌ام و حق طبیعی این باشگاه بود که ابتدا با آنها وارد مذاکره شوم.

هافبک تیم فوتبال استقلال درباره اینکه چرا به تیم قطری که خواهانش بود نرفت، گفت: پیشنهاد تیم قطری خیلی خوب بود اما به دلایل شخصی دوست داشتم در ایران بازی کنم. به خاطر حضور در جام جهانی فصل سختی را پشت سر گذاشته بودم به همین دلیل تصمیم گرفتم که فصل آینده در ایران بازی کنم.

تیموریان در خصوص سقف بودجه‌ای که برای استقلال و پرسپولیس و سایر تیم‌های لیگ برتری تعیین شده است، تصریح کرد: این سقف را وزارت ورزش و جوانان تعیین کرده و فکر می‌کنم بودجه تیم‌های استقلال و پرسپولیس را کم کرده‌اند. من بازیکن هستم و نمی‌توانم اظهارنظری در این خصوص انجام دهم اما نمی‌دانم چرا این سقف تنها برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تعیین شده و برای تیم‌های دیگر این موضوع لحاظ نشده است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا سایر تیم‌ها سقف بودجه را رعایت نمی‌کنند، گفت: من اطلاعی از سایر تیم‌ها ندارم و تنها در مورد تیم خودم صحبت می‌کنم.

هافبک تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه از سایر تیم‌ها پیشنهاد بالایی داشت و چرا پذیرفت که در استقلال بماند، خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم پیشنهادات خیلی خوبی داشت اما در ایران دوست داشتم فقط برای استقلال بازی کنم. هیچ فوتبالیستی از پول بدش نمی‌آید و دوست دارد بهترین قرارداد تاریخ فوتبال ایران را ببندد اما این بار مسئله پول در میان نبود و به شخصه دوست داشتم در استقلال بازی کنم.

تیموریان در خصوص شرایط فعلی تیم فوتبال استقلال عنوان کرد: امسال تیم خوبی داریم اما بدون شک بازی‌های سختی در لیگ پیش خواهیم داشت. امیدوارم بتوانیم بازی‌های خوبی را به نمایش بگذاریم و نتایجی بهتر از فصل گذشته کسب کنیم.

وی در مورد برگزاری دربی تهران در هفته پایانی لیگ برتر گفت: قرعه‌کشی دست من نیست. یکبار دربی در هفته هفتم  برگزار شد، یکبار در هفته هشتم و حالا در هفته پایانی قرار است این بازی برگزار شود.

هافبک تیم فوتبال استقلال درباره این مسئله که شاید دربی در هفته پایانی تشریفاتی شود، تصریح کرد: در 30 سال گذشته فکر نمی‌کنم هیچ دربی تشریفاتی شده باشد. ایرانی‌ها احساسی هستند و از این صحبت‌ها زیاد می‌کنند. دربی هیچ‌وقت دوستانه برگزار نشده و نخواهد شد.