به گزارش پارس به نقل از ایسنا، هر چند لیونل مسی نتوانست با تیم ملی فوتبال آرژانتین قهرمانی در جام‌جهانی را به دست آورد، اما ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی چلسی از عملکرد او رضایت دارد و این برای مورینیو که پیش از این هدایت رئال مادرید را برعهده داشت و با بارسلونا دشمنی دیرینه دارد، عجیب به نظر می رسد.

مورینیو در گفت‌وگویی که با "یاهو اسپورت" داشت، گفت: مسی را دیدیم که در جاهایی پا به توپ می شد که قبلا او را نمی دیدیم. او به عقب برمی‌گشت و توپ گیری می‌کرد و بازیکنان تیمش را در موقعیت حمله قرار می‌داد. گل دی‌ماریا در دیدار برابر سوئیس نمونه بسیار خوبی است. مسی برای تیمش فداکاری و جانفشانی می‌کند و تلاش دارد تا بهترین باشد و توپ طلا و یا کفش طلا را به دست آورد.

بسیاریی معتقدند که این اظهار نظر مورینیو به نوعی طعنه زدن به کریستیانو رونالدو کاپیتان تیم ملی فوتبال پرتغال است؛ چرا که رونالدو نمایش ضعیفی در برزیل داشت و تیمش حتی نتوانست جواز صعود از مرحله گروهی را به دست آورد. مورینیو ادامه داد: مسی برای تیمش بازی کرد و این را نمی‌توان درباره همه ستاره‌های دیگر حاضر در جام‌جهانی گفت. بعضی از بازیکنان خودخواه بودند اما مسی این گونه نبود و به همین خاطر باید به او احترام گذاشت؛ چرا که او برای تیمش بازی کرد نه برای خواسته‌های خود.

این نخستین بار نیست که مورینیو با رونالدو اختلاف نظر پیدا می‌کند. این دو نفر پیش از این هم سخنان طعنه‌آمیزی را درباره هم به کار بردند تا نشان دهند که رابطه خوبی با هم ندارند.

مورینیو همچنین می‌گوید سبک بازی آرژانتین اجازه درخشش به مسی را نداد: "سیستمی که آرژانتین با آن در برزیل بازی کرد این اجازه را به مسی نمی‌داد که در پستی که راحت است، بازی کند."