به گزارش پارس به نقل از ایسنا ؛ بعد از سياست، اين بار توپ به زمين فوتبال افتاده است. ايران بعد از روي كار آمدن دولت جديد، درهاي سياست خارجي خود را باز كرد اما فوتبال مي‌تواند كليد نهايي براي بازكردن قفل‌ها باشد. به گزارش خبرورزشي‌؛ روز 28 آبان ماه امسال در آستانه شروع رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا، در خاك ايالات متحده آمريكا، مسابقه‌اي برگزار مي‌شود كه مي‌تواند علاوه بر فوتبال، روي «سياست» نيز تأثيرگذار باشد. وقتي حرف از فوتبال و سياست به ميان مي‌‌آيد، ناخودآگاه همه به ياد ديدار دوستانه ايران و آمريكا در جام‌جهاني‌ 1998 فرانسه مي‌افتند‌؛ به نوشته اكثر سايت‌هاي معتبر دنيا، يكي از مهمترين بازي‌هاي تاريخ جام جهاني. اين مسابقه روز 31 خردادماه سال 1377 در شهر ليون فرانسه برگزار شد و با پيروزي تاريخي ايران همراه شد. نزديك به يك‌سال و 7 ماه بعد، دو تيم بار ديگر به مصاف هم رفتند كه ميزبان، آمريكا بود و نتيجه نهايي يك بر يك.

پاسخ مثبت ايران به آمريكا

بعد از 15 سال آيا دوباره ايران و آمريكا مقابل هم قرار مي‌گيرند؟ اگر امروز اين سؤال را از مسئولان فدراسيون فوتبال بپرسيد، بسيار خوشبينانه پاسخ‌‌تان را مي‌دهند. همه چيز براي برگزاري اين مسابقه مهيا به نظر مي‌رسد و مراحل اداري و سياسي، رو به پايان است. نزديك به دو ماه قبل، پيش از شروع رقابت‌هاي جام‌جهاني‌ برزيل، فدراسيون فوتبال آمريكا پيشنهاد برگزاري بازي دوستانه در روز 19 نوامبر سال 2014 (28 آبان ماه) را به فدراسيون ارائه داد. هر چند به دليل مشغله زياد پيگيري اين بازي كمرنگ شد اما علي كفاشيان در جلساتي كه در وزارت خارجه داشت، بحث برگزاري اين بازي را مطرح كرد. فدراسيون فوتبال و علي كفاشيان خيلي زود نظر مثبت خود را به آمريكايي‌ها اعلام كردند اما قرار شد پس از تأييد نهايي وزارت خارجه، بازي در تقويم دو تيم قرار بگيرد: «ما براي برگزاري بازي مشكلي نداريم. بسيار خوشحال مي‌شويم در زمين فوتبال همديگر را ببينیم اما همان‌طور كه مطلع هستيد برگزاري آن منوط به موافقت دولت ماست.» در همين راستا، فدراسيون همچنان منتظر مجوز نهايي است اما وزارت خارجه تلويحاً با برگزاري بازي، آن هم در خاك آمريكا موافقت كرده است. فدراسيون فوتبال دو كشور حتي بر سر جزئيات، محل برگزاري، شكل سفر و همين‌طور محل اسكان تيم‌ملي در آمريكا به توافق رسيده‌اند و لنگ مجوز نهايي هستند.

اين بار سياست موافق است...

آيا روز 28 آبان‌ماه، ايران و آمريكا سومين بازي خود را در تاريخ فوتبال‌شان برگزار مي‌كنند؟ پيش از اين بارها و بارها بحث چنين مسابقه‌اي به ميان آمده اما هر بار «سياست» مقابل آن ايستاده است. اما به نظر مي‌رسد اين بار حتي چنين مانع قدرتمندي، براي برگزاري چنين مسابقه‌اي «نرمش»‌ نشان دهد...