به گزارش پارس به نقل از فارس، خسرو حیدری یکی از بازیکنان ایران در جام جهانی بود که تجربه حضور در این مسابقات مهم بین‌المللی را به کارنامه خود اضافه کرد. حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس به صورت مفصل از بازی‌های ایران در برزیل صحبت کرد و از آخرین شرایط خود برای فصل آینده حرف زد. متن گفت‌وگوی خبرگزاری فارس با این بازیکن را در زیر می‌خوانید:

 ابتدا از مسابقات جام جهانی شروع کنیم. به نظرت این جام جهانی چطور بود؟

به نظر من این مسابقات جام شگفتی‌ها بود و تیم‌های بسیار خوبی در این مسابقات حضور داشتند. ما در دو بازی ابتدایی فوق‌العاده عمل کردیم و همانطور که دیدید حتی می‌توانستیم آرژانتین را هم شکست دهیم. ما در بازی با بوسنی برد می‌خواستیم ولی فکر می‌کنم چون تجربه بازی‌های تدارکاتی بزرگی را نداشتیم در آن مسابقه شکست خوردیم.

اما بازی با آرژانتین یکی از بازی‌های به یاد ماندنی ایران بود؟

۱۰۰درصد همینطور است، شما دیدید تیم‌هایی مثل اسپانیا خیلی زود از این مسابقات حذف شدند اما ما تا روز آخر شانس داشتیم و شاید اگر تجربه بیشتری داشتیم می‌توانستیم در همین بازی با آرژانتین هم دروازه‌مان را هم بسته نگه داریم.

داوری هم چندان با ما خوب یار نبود و پنالتی روی دژاگه را نگرفت؟

صددرصد آن صحنه پنالتی بود البته کی‌روش از قبل از بازی‌های جام جهانی به ما اعلام کرده بود که قطعاً داوران با ما نیستند و حواسمان باید به این موضوع باشد. سیاست برگزارکنندگان جام‌های جهانی این است که تیم‌های بزرگ را در جام نگه دارند چون از همه لحاظ برای آنها خوب است. به طور مثال اگر ما کوچکترین حرکتی انجام می‌دادیم داور اخطار می‌داد اما در صحنه‌هایی که بازیکنان بزرگ خطا می‌کردند واکنشی از خود نداشت. کی‌روش با این آمادگی‌هایی که به ما از قبل داده بود نشان داد که هم مربی بسیار بزرگی است و بالاخره او تجربه حضور در چند جام جهانی را دارد.

جام جهانی برای خودت چطور بود؟

همانطور که می‌دانید پست اصلی من دفاع راست بود و از ۵۰ بازی که برای تیم ملی انجام دادم در ۴۰ مسابقه دفاع راست بازی کردم. من رقبایی مثل علیرضا جهان‌بخش و مسعود شجاعی داشتم ولی همانطور که دیدید در بازی اول از بین ۲۲ بازیکن حاضر در زمین دونده‌ترین بازیکن شناخته شدم آن هم با اختلاف زیاد. ما بسته بازی می‌کردیم و در بازی با آرژانتین اعتماد به نفس بازیکنان ما زیاد بود. من حتی فکرش را هم نمی‌کردم در بازی با آرژانتین بازی نکنم. درست زمانی که ارنج تیم را اعلام کردند متوجه شدم که در ترکیب نیستم ولی همینجا بگویم به نظر کی‌روش احترام می‌گذارم و به خودم می‌بالم که با مربی مثل او کار می‌کنم. همانطور که می‌دانید هم‌پستی‌های من کسانی بودند که در اروپا بازی می‌کردند، مثل شجاعی، دژاگه و جهانبخش و من تنها بازیکن شاغل در لیگ ایران بودم که در آن پست بازی می‌کردند به همین دلیل فکر می‌کنم علمکرد خوبی داشتم.

 نظر کی‌روش قبل از بازی با آرژانتین در مورد تو چه بود؟

اتفاقاً او قبل از اینکه ترکیب تیم را اعلام کند از من در مقابل بچه‌ها تشکر کرد و اشاره داشت که یکی از بهترین بازیکنان بازی با نیجریه بودم و درست است که در بازی با آرژانتین در ترکیب نیستم اما قطعاً به من باز هم بازی خواهد رسید. من فکر می‌کنم این جام جهانی تجربه خوبی برای همه بازیکنان بود و همگی خوشحال بودیم چون نگاه مردم ایران نسبت به فوتبال تغییر کرد. مهم‌ترین دستاورد ما این بود که نگاه مردم به فوتبال تغییر کند و آنها دوباره این ورزش را دوست داشته باشند.

 به بازی با بوسنی برسیم جایی که به یکباره همه چیز تغییر کرد و تیم ملی بد باخت؟

بوسنی دو بازی اولش را باخته بود و شما دیدید که آنها در مقابل نیجریه مستحق برد بودند، حتی مقابل آرژانتین پایاپای بازی کردند و من فکر می‌کنم بوسنی شایسته صعود از این گروه بود. در کل آن مسابقه برای ما متفاوت بود چون آنها برای اعاده حیثیت آمده بودند و ما بیشتر چشم به ضد حمله داشتیم. خدا را شکر می‌کنم که موفق شدیم در این جام گل بزنیم چون اگر نمی‌زدیم خیلی بد می‌شد.

به نظر تو عملکرد این تیم در جام جهانی بهتر بود یا تیم جام جهانی ۲۰۰۶؟‌

در جام جهانی ۲۰۰۶ تیم خیلی قوی‌تری داشتیم و همه بازیکنان ما لژیونر بودند اما این تیم شاکله‌اش لیگ برتر خودمان بود که عملکرد ما کار بزرگ کی‌روش را نشان می‌دهد، نیجریه قهرمان آفریقا بود و آرژانتین مدعی قهرمانی جهان اگر بازیکنی مثل مسی در دقیقه ۹۱ گل می‌زند به این دلیل است که او مسی است و معلوم است که باید در چنین لحظات حساسی خودش را نشان دهد. فکر می‌کنم عملکرد تیم ما در جام جهانی قابل قبول بوده و من امیدوارم که کی‌روش قراردادش تمدید شود و در فوتبال ما بماند.

چرا اینقدر بازیکنان تیم ملی رابطه خوبی با کی‌روش پیدا کردند، دلیلش چیست؟

جدا از بحث فنی او از لحاظ روانشناسی خیلی با بازیکنان تیم ملی کار کرد، او قبل از بازی با نیجریه به ما گفت، این مسابقه فقط فوتبال نیست و مثل دو چشم و گوش شما می‌ماند که باید از آن مراقبت کنید و از این بازی هم باید برنده بیرون بیایید. کی‌روش همه‌جوره روی تیم کار کرد درست مثل سه بازی نهایی جهت صعود تیم به جام جهانی. مهمترین مسئله‌ای که در این تیم حکم‌فرما بود رفاقت بود و منیت در آن وجود نداشت همه می‌خواستند که تیم موفق شود و خدا هم به کسانی که همدل هستند بیشتر نگاه می‌کند.

از این مسائل بگذریم شنیده‌ایم پیشنهاد اروپایی داری، درست است؟

من یک پیشنهاد از نورنبرگ آلمان دارم که هنوز هم منتفی نشده است. آنها در بازی با آرژانتین به سختی خود را به برزیل رسانده بودند که بازی من را ببینند ولی قسمت نبود که در آن دیدار کامل بازی کنیم. البته همین الآن که با شما صحبت می‌کنم یک پیشنهاد از بوندسلیگای دو دارم که همین امروز می‌توانم با آن تیم قرارداد ببندم ولی فعلاً در حال بررسی همه چیز هستم.

 اما گفته می‌شد که از قطر پیشنهاد داری؟

من نه از قطر پیشنهاد دارم و نه از چین، حتی اگر از قطر پیشنهاد داشتم به آنجا نمی‌رفتم و ترجیح می‌دادم در ایران بمانم.

استقلال چطور؟ وضعیتت با این تیم چه می‌شود؟

استقلال خانه من است ولی باید پذیرفت که ما هم از جام جهانی آمده‌ایم و بازیکن جام جهانی هستیم. احساس می‌کنم مسئولان استقلال چون مثلاً من در بازی با آرژانتین کمتر بازی کردم نگاه دیگری دارند، فکر می‌کنم باشگاه نباید مد نظرش این باشد که اگر بازیکنی سه بازی فیکس بازی کرده باید بالاترین پول را بگیرد. همه می‌دانند خسرو حیدری از خیلی از بازیکنان این تیم تأثیرگذارتر بوده و اگر مبنای مسئولان استقلال دقایق بازی در جام جهانی است آنها کاملاً اشتباه می‌کنند. این سلیقه یک مربی است که از بازیکنش چند دقیقه استفاده کند اما برای شما مثالی می‌زنم.

بگو؟

کی‌روش بازیکن بزرگی مثل محمدرضا خلعتبری که اتفاقاً از دوستان من است را خط زد اما آیا از ارزش‌های خلعتبری کم می‌شود؟من فکر می‌کنم اگر باشگاه با این تفکر که مثلاً یک بازیکن بیشتر بازی کرده و یک بازیکن کمتر جلو برود به مشکل می‌خورد. من با اینکه در جام جهانی نسبت به یکسری از بازیکنان کمتر بازی کردم اما همین حالا پیشنهادات خوبی دارم و حتی از آنهایی که خیلی بیشتر بازی کردند پیشنهاداتم جدی‌تر است. فکر می‌کنم اگر باشگاه اینگونه فکر کند که من کمتر بازی کردم و یک نفر دیگر بیشتر و بر این مبنی بخواهد با من مذاکره کند، خسرو حیدری را از دست خواهد داد هرچند من هنوز هم اعلام می‌کنم اولویتم استقلال است.

ظاهراً هنوز با مسئولان باشگاه صحبتی نکرده‌ای درست است؟

اگر قرار باشد در استقلال بازی کنم قطعاً با مسئولان صحبت خواهم کرد اما من فقط مکالمه تلفنی کوچکی با نظری جویباری داشتم. به طور مثال هاشم بیک‌زاده نتوانست در جام جهانی بازی کند ولی چیزی از ارزش‌های او کم نمی‌شود. آن زمان که من در تیم ملی بازی می‌کردم خیلی‌ها در تیم ملی حضور نداشتند ولی در جملات بالا خلعتبری را برایتان مثال زدم که دوست صمیمی‌ام است چون می‌خواستم اشاره کنم که مبنا باید برای مذاکرات و پرداختی‌ها چیز‌های دیگری باشد.

ظاهراً از تیم‌های داخلی هم پیشنهاد داری؟

همینطور است از چند تیم داخلی پیشنهاد دارم ولی اشاره می‌کنم اولویتم فوتبال در خارج از ایران است. اگر با استقلال به مشکل بخورم با آنها مذاکره خواهم کرد ولی اسم نورنبرگ آلمان را آوردم که کسی فکر نکند من بازارگرمی می‌کنم اگر بخواهم در ایران بازی کنم اولویتم را روی استقلال گذاشته‌ام و امیدوارم که با مسئولان باشگاه به توافق برسم.

صحبت پایانی؟‌

در این چند روز این شایعه مطرح شده که من برای استقلال شرط کاپیتانی گذاشته ام اما همانطور که گفتم من فقط یک تماس با نظری داشتم و باید بگویم شخصیتم اجازه نمی‌دهد که شرط تعیین کنم. بازوبند یک تکه پاره است و ارزش ندارد که به خاطرش این حرف‌ها زده شود. هر کس کاپیتان استقلال باشد من به او احترام می‌گذارم و حرفی هم در این مورد ندارم.