به گزارش پارس به نقل از ایسنا، علی کفاشیان درباره تمدید قرارداد با کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران اظهار کرد: کی‌روش قبل از جام جهانی پیشنهاد مالی خود را برای تمدید قرارداد با تیم ملی فوتبال ایران به فدراسیون ارائه کرده بود اما پس از رقابت‌های جام جهانی هنوز پیشنهادی به ما ارائه نکرده است. کی‌روش پیش از جام جهانی رقمی در حدود 15 میلیارد تومان برای خودش و دستیارانش می‌خواست اما پس از مسابقات جام جهانی پیشنهاد دیگری به ما نداده است.

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه کارلوس کی‌روش علاقه دارد به کار خود در تیم ملی فوتبال ایران ادامه دهد افزود: او حتی به ما اعلام کرد اگر بیشتر از آنچه در ایران به من می‌دهند در خارج از کشور پیشنهاد شود باز هم دوست دارم در ایران بمانم. ما البته به‌دنبال کاهش دستمزد کی‌روش هستیم چرا که مبلغ درخواستی او بالاست و ما توان پرداخت آن را نداریم به همین جهت در مذاکرات خود با او سعی در کاهش مبلغ قرارداد خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: ما نظر هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال را نیز درباره عملکرد کی‌روش و ادامه همکاری با او گرفتیم و باید کمیته فنی نیز درباره این موضوع اعلام نظر کند که ما نیز منتظر نظر کمیته فنی درباره تمدید یا عدم تمدید قرارداد کی‌روش و نحوه عملکرد او هستیم که پس از دریافت نظر کمیته فنی درباره نحوه مذاکرات با او تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

کفاشیان با بیان اینکه سعی می‌کنیم دستمزد کی‌روش را بر اساس عملکردش در تیم ملی تعیین کنیم افزود: چه مبلغ قرارداد و چه پاداش کی‌روش بر اساس عملکرد او در تیم ملی خواهد بود. بسیار خوشبین هستم که بتوانیم مبلغ درخواستی کی‌روش را کاهش دهیم و مطمئناً او نیز در این رابطه با ما کنار خواهد آمد. قطعاً علاقه‌ داریم قرارداد او را تمدید کنیم چرا که معتقدیم کی‌روش از هر گزینه دیگر خارجی بهتر است زیرا شناخت کاملی از تیم ملی فوتبال ایران به‌دست آورده که این موضوع با توجه به زمان اندک باقیمانده‌ تا شروع جام ملت‌های آسیا کمک زیادی به ما خواهد کرد. ما اگر بخواهیم کس دیگری را به خدمت بگیریم زمان زیادی می‌برد تا تیم ملی را بشناسد. با توجه به شناختی که کی‌روش از تیم ملی دارد او بهترین کمک برای تیم ملی ایران خواهد بود. به همین جهت سعی در تمدید قرارداد او داریم و تا حد امکان به سراغ گزینه‌های دیگر نمی‌رویم.

رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرد: به زودی مذاکرات جدی خود با کارلوس کی‌روش را آغاز خواهیم کرد و سعی می‌کنیم هرچه زودتر تکلیف سرمربیگری تیم ملی را روشن کنیم. قطعاً ما خواسته‌هایی در رابطه با تمدید قرارداد کی‌روش داریم که آن‌ها را به او منتقل خواهیم کرد. مواردی مد نظر ماست که حتماً باید در قرارداد جدید لحاظ شود که ما آن را در مذاکراتمان دنبال خواهیم کرد.