به گزارش پارس به نقل از ایسنا، فدراسیون جهانی کشتی (فیلا) رسما اعلام کرد طالب نعمت‌پور فرنگی کار ایرانی، به دلیل مثبت شدن نمونه دوپینگش از حضور در رقابت‌های ورزشی محروم شد.
 
فیلا در این باره نوشت که هر دو نمونه A و B این کشتی‌گیر که در جریان جام جهانی کشتی فرنگی تهران از وی گرفته شده، مثبت بوده است.
 
فیلا همچنین نوشت: آزمایشگاه ضد دوپینگ در کلن آلمان اعلام کرده که نعمت‌پور از ماده ممنوعه آنابولیک استروئید ترندبلون استفاده کرده است.
 
فدراسیون جهانی کشتی در این رابطه اعلام کرد: نعمت‌پور بر اساس قوانین موقتا برای دو سال از حضور در تمامی میادین کشتی محروم شده است که البته رای نهایی نیز در این رابطه اعلام می‌شود.
 
کشتی فرنگی ایران در سال اخیر از دوپینگ لطمات شدیدی خورده است. کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی 2013 توسط طالب نعمت پور و امیر علی اکبری صاحب دو مدال طلا شده بود که علی اکبری دوپینگش در آن رقابتها مثبت اعلام شد و ضمن پس گرفته شدن مدالش، برای مادام العمر محروم شد.
 
حالا پس از 9 ماه کشتی فرنگی ایران یک ستاره دیگرش یعنی طالب نعمت پور را از دست داده است. البته دوپینگ او تاثیری در قهرمانی تیم ملی ایران در جام جهانی تهران ندارد. به نظر می رسد با دوپینگهای اخیر در رشته های وزنه برداری، کشتی و تیروکمان باید فکری اساسی به حال ورزش ایران شود.