به گزارش پارس به نقل از آرمان، شبکه‌های کشورمان که بر خلاف سایر کشورها خصوصی نیستند البته از ابزاری به نام اسپانسر برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند ابزاری که دو سر برد است !
 
 
ورزش از نگاه 2
سری جدید برنامه ورزش از نگاه 2 مدت‌هاست که از آنتن شبکه دوم سیما پخش می‌شود برنامه‌ای که دچار تحولات زیادی شده و سعی کرده با رویکرد جدیدی به‌دنبال جذب مخاطب باشد اسپانسر اصلی این برنامه هم کسی نیست جز حسین هدایتی و شرکت استیل آذین ایرانیان! مجری این برنامه پیمان یوسفی است وی که از تهیه کنندگان شبکه ورزش نیز هست از ابتدای سری جدید این برنامه کار خود را با شبکه دوم آغاز کرده و شنیده شد بابت این مساله نیز از سوی مدیریت شبکه سوم مورد مواخذه قرار گرفته است. اکیپ این برنامه برای پوشش اخبار و حواشی مربوط به جام‌جهانی چند روزی است راهی برزیل شده اند گروهی 25 نفره که قرار است در سرزمین فوتبال استودیوی خود را راه بیندازند و برنامه‌هایی زنده از محل برگزاری جام‌جهانی پخش کنند در این بین برنامه هفته گذشته آنان با عدم بستن صدای میکروفون‌ها و پخش صدای میهمانان و مجری جنجال زیادی به پا کرد حاضران در استودیو به گمان اینکه آیتم پخش می‌شود از گلباران شدن ایران در جام‌جهانی صحبت می‌کردند!
 
 
عادل و شبکه سوم سیما
بر خلاف دوره‌های قبل که حسین ذکایی تهیه کنندگی مسابقات جام‌جهانی را بر عهده می‌گرفت مجری و تهیه کننده برنامه 90 ساخت برنامه ویژه جام‌جهانی را عهده دار شد. فردوسی پور که در شبکه ورزش نیز دستی بر آتش دارد و برنامه‌ای چون فوتبال 120 را به بینندگان این شبکه عرضه می‌کند دست به کار شد و با همان گروه مقدمات تهیه برنامه‌ای تحت عنوان 2014 را فراهم ساخت. در اولین شب این برنامه دونگا کاپیتان و سرمربی سابق تیم ملی برزیل میهمان بود سوپرایزی که توسط عادل و دوستانش همه را متحیر ساخت فردوسی پور در این برنامه دو مجری دیگر را نیز در اختیار دارد، محمد حسین میثاقی و رضا جاودانی ! میثاقی که در برنامه 90 و فوتبال 120 هم با این تهیه کننده کار می‌کند ظاهرا علاقه عجیبی به الگو گرفتن از فردوسی پور دارد. یکی از بحث‌هایی که پیش از پخش اولین قسمت برنامه 2014 نقل محافل شد هزینه چند صد میلیونی دکور این برنامه بود که رقم بالایی اعلام شد گرچه برنامه 90 دیگر آن رویکرد گذشته را ندارد ولی به هر حال عادل همیشه ایده‌های نو در ذهن می‌پروراند و می‌توان به این برنامه امیدوار بود برنامه‌ای که قصد دارد در شب افتتاحیه جام‌جهانی دراگون اسکوکیچ سرمربی سابق ملوان و فعلی فولاد را به عنوان میهمان به بینندگان خود معرفی کند.
جام 20 و شبکه ورزش
در حالی که به نظر می‌رسید عمده بار پخش جام‌جهانی بر عهده شبکه ورزش باشد اما بازهم شبکه سوم گوی سبقت را ربود با توجه به ساعت پخش این مسابقات شبکه اختصاصی ورزش نیز دست به کار شده تا برنامه‌های ویژه جام‌جهانی به روی آنتن برود. اولین برنامه‌ای که مدتی است از این شبکه پخش می‌شود برازوکا نام دارد برنامه‌ای با تهیه کنندگی مشترک مزدک میرزایی و پیمان یوسفی! این برنامه 45 دقیقه‌ای که اخبار تیم‌های حاضر در رقابت‌ها را اطلاع‌رسانی می‌کرد زوج تهیه کننده میرزایی – یوسفی که از مجریان و روزنامه نگاران جوان برای اجرای این برنامه استفاده کردند. پیش از این برنامه‌های میدان و لیگ یک را در شبکه ورزش تهیه و به روی آنتن بردند. دیگر برنامه‌ای که قرار است از روز پنجشنبه آغاز شود جام 20 نام دارد که تهیه کنندگی آن بر عهده علی پورکیانی است پورکیانی قبل از این، برنامه نیمه سوم را برای شبکه سوم سیما ساخت و در شبکه ورزش نیز برنامه جذاب آنسوی نیمکت را پنجشنبه‌ها به روی آنتن می‌برد برنامه‌ای که اتفاقات فوتبال جهان را با حضور دکتر حمیدرضا صدر بررسی می‌کند اما در برنامه جام 20 محمد علی اینانلو اجرای اصلی را بر عهده دارد که محمدرضا علیپور نیز در این امر به وی کمک می‌کند. امیر حاج رضایی، حمیدرضا صدر، بیژن ذوالفقار نسب و مرتضی محصص از جمله کارشناسان این برنامه هستند. پورکیانی نگاه ویژه‌ای در مورد تهیه این برنامه دارد چرا که قرار است ضمن بررسی نتایج و اخبار، تحلیلی‌های فنی، بحث آماری و تاریخی نیز در این برنامه مطرح شود ضمن اینکه کارشناسان این برنامه نگاهی اجتماعی و علمی به جام‌جهانی خواهند داشت. این برنامه قرار است هر روز از ساعت 17: 30 تا 19 میهمان بینندگان شبکه ورزش باشد دید متفاوت این برنامه می‌تواند برای هر بیننده‌ای جالب باشد