به گزارش پارس به نقل از فارس، بولتن نیوز نیجریه در گزارشی از سه بازیکن تیم‌های بوسنی و هرزگوین، آرژانتین و ایران نام برد که نیجریه باید در مرحله گروهی از آنها بترسد. در این گزارش آمده است: برای هر تعدادی از مردم باید کسی وجود داشته باشد که برجسته باشد؛ کسی که چتر را نگه می‌دارد و دیگران برای پناه گرفتن از باران زیر آن جمع می‌شوند.

هیچ استثنایی در تیم‌های فوتبال وجود ندارد. در حقیقت همیشه کسی هست که دیگران را در مسیر رسیدن به بزرگی جلو می‌برد و اغلب خصیصه‌های رهبری و ویژگی‌هایی دارد که دیگران از آن برخوردار نیستند. معمولا همیشه همه‌چیز در تیم حول محور او می‌چرخد و اگر بخواهید مقابل حریفتان تیم برتر زمین باشید، باید فرمول صحیحی برای این بازیکن پیدا کنید.

هر اتفاقی که برای محور اصلی تیم بیفتد، مثلا مصدوم شود یا نتواند بازی کند، تیم را دچار مشکل خواهد کرد. هر تیم فوتبالی یک بازیکن فوق‌العاده دارد که دیگران برای انگیزه گرفتن به او نگاه می‌‌کنند و امیدوارند که وی در بهترین شرایط خود باشد و بقیه بازیکنان تلاش می‌کنند خود را با او هماهنگ کنند.

نیجریه در گروه F رقابت‌های جام‌جهانی مقابل آرژانتین، بوسنی و هرزگوین و ایران به میدان خواهد رفت و بنابراین ما تلاش می‌کنیم تا به بازیکنان کلیدی هر یک از این کشورها که عقاب‌ها باید به مصاف آنها بروند، نگاهی داشته باشیم.

آرژانتین: لیونل مسی

بازیکن بارسلونا را می‌توان برجسته‌ترین بازیکن آرژانتین دانست. نه تنها نیجریه باید مسیرها را برای مهار دارنده چهار عنوان بهترین بازیکن سال دنیا منفجر کند که سایر کشورهایی که آرژانتین مقابل آنها بازی خواهد کرد، نیز باید در همین راستا قدم بردارند. مسی بازیکنی است که وقتی در آمادگی کامل است، باید از او ترسید. مسی می‌داند چگونه به دفاع حریف یورش آورد.

مسی که در رویدادهای مختلف مقابل نیجریه بازی کرده است، همیشه در سطح جوانان و بزرگسالان مقابل نماینده غرب آفریقا در تیم برنده بازی کرده است. اگر به خاطر عملیات قهرمانانه وینسنت انیاما در جام‌جهانی قبلی نبود، مسی می‌توانست به اندازه انگشتان دستش به نیجریه گل بزند.

وی با هدف به سمت دروازه نیجریه شوت می‌کرد اما انیاما در آن مسابقه مأموریت داشت، وی را مهار کند. مهارت‌های مسی نیازی به معرفی ندارد و مطمئنا کسی بهتر از او نیست تا تهدیدی بالاتر از وی در تیم آرژانتین به شمار آید.

این حقیقت که او به دنبال دستیابی به قهرمانی در جام‌جهانی است تا در طبقه یکی از بزرگان واقعی این بازی‌ها جای بگیرد، انگیزه بیشتری به او برای عملکرد عالی در این مسابقات خواهد داد. با این حال برای نیجریه خوب است که بازیکنانش اعتماد به نفس دارند که می‌توانند مسی را مهار کند. افه آمبروسه و کنث اومرو از این بازیکنان هستند.

مسئله این است که حتی چهار بازیکن هم شاید برای مهار مسی کافی نباشند و اگر منابع کافی برای مهار یک نفر را به کار بگیرید؛ در آن صورت جا را برای بازیکنان خطرناک دیگری مثل سرجیو آگوئرو و آنخل دی ماریا باز خواهیدا کرد.

بوسنی و هرزگوین: ادین ژکو

ادین ژکو، مهاجم بلندقد و قدرتمند منچسترسیتی همان کسی است که نیجریه باید هنگام رویارویی با آن در دومین دیدار خود در مرحله گروهی رقابت‌های جام‌جهانی 2014 برزیل از او بترسد.

اکثر گل‌های وی در رسیدن منچسترسیتی به قهرمانی در لیگ برتر تأثیرگذار بوده‌اند. در غیاب سرجیو آگوئرو، بازیکن 28 ساله بوسنی شکوفا شد و 26 گل در 45 بازی‌اش برای من‌سیتی به ثمر رساند. حضور فیزیکی وی می‌تواند برای دفاع نیجریه مشکل‌ساز شود. وی در بازی‌ هوایی قدرتمند است و می‌تواند از هر دو پایش به صورت مؤثر استفاده کند.

وی بدون شک بزرگترین ستاره کشورش است و همان کسی است که هدایت لشگر را در دست خواهد داشت.

این اولین حضور بوسنی در جام‌جهانی است و آنها امیدوارند که از این فرصت بیشترین استفاده را ببرند.

ایران: جواد نکونام

وقتی حرف از تیم ملی فوتبال ایران می‌شود، چه کسی بهتر از جواد نکونام 33 ساله است که او را به تصویر بکشیم؟

توانایی‌های کاپیتان و رهبر این تیم همان چیزی است که ایران می‌تواند هنگام عقب افتادن به آن تکیه کند.

نکونام با تجربه‌ای که با حضور در اوساسونا در لالیگا کسب کرده است، برای استفاده از دانشش در رقابت‌های جام‌جهانی 2014 برزیل به تیم ملی دعوت شده است. نکونام یک پخش کننده خوب توپ در زمین است که می‌تواند از میانه میدان  بار تیمش را به دوش بکشد و شیوه بازی تیمش را تحمیل کند و برای باز کردن قفل دفاع حریف انتظار همکاری در پاسکاری را دارد.

بازیکنانی مثل جان اوبی میکل و اوگنی اونازی باید بدانند چگونه او را در خط میانی مهار کنند. در خصوص تجربه وی که 140 بازی ملی برای ایران انجام داده، شکی وجود ندارد. وی تاکنون دو بار در جام‌جهانی بازی کرده و مطمئنا حس و حال این رقابت‌ها را می‌داند.