به گزارش پارس به نقل از تسنیم؛ هفته گذشته خبری منتشر شد مبنی بر این که یک باشگاه ایتالیایی خواهان خرید سهام پرسپولیس است. ماجرا از این قرار بود که تیمی از مسئولان باشگاه جنوای ایتالیا که به دعوت اتحادیه فوتبال ایران به ایران آمده بود در چند روز گذشته جلسه ای را در محل اتحادیه فوتبال برگزار کردند که عزیزالله محمدی، صادق درودگر، کاظم اولیایی، مهدی دادرس، علی کاظمی، تهرانی، مانوسی فر و براتی به علاوه سه نماینده از باشگاه جنوای ایتالیا به نام های جولیو مونگاردی، دومینیکو یاروسی و استفانو امیرانت در این جلسه حضور داشتند.

گویا در این همنشینی طرف ایتالیایی که معاون اقتصادی باشگاه جنوا بود، درخواست خود را مبنی بر سرمایه گذاری در فوتبال ایران مطرح می کند و خواستار خرید سهام باشگاه پرسپولیس می شود.
عزیز محمدی هم در پاسخ به این درخواست عنوان می کند که طبق استعلام از هادی حسینی، نماینده مجلس شورای اسلامی بخش خارجی می تواند تا ۴۹ درصد در باشگاه های ایران سرمایه گذاری کند که اگر پیشنهاد ایتالیایی ها جدی باشد، در خصوص این مسئله با مسئولان وزارت ورزش و جوانان مذاکراتی صورت می گیرد.
بر این اساس محمدصادق درودگر، مشاور عالی اتحادیه فوتبال در امر خصوصی سازی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفت: در سفری که طی فروردین امسال به ایتالیا و بازدید از باشگاه های ورونا، رم و جنوا صورت گرفت مذاکراتی در خصوص ورود سرمایه گذاران ایتالیایی به باشگاه های فوتبال ایران مطرح شد.
وی افزود: در سفری هم که گروه های ایتالیایی به تهران در روزهای گذشته داشتند آقای جورجیو یکی از سرمایه گذاران این کشور اعلام کرد که قصد سرمایه گذاری و خرید یکی از باشگاه های ایران را دارد که تلاش کردیم پیش از نتیجه قطعی این موضوع رسانه ای نشود.
محمدصادق درودگر اضافه کرد: با این حال تمایل خرید سهام باشگاه پرسپولیس توسط این سرمایه گذار در اتحادیه فوتبال مورد بحث و برسی قرار گرفت که با توجه به شریط سرمایه گذاری در کشور و نیز وضعیت تیم پرسپولیس، خرید این باشگاه توسط سرمایه گذاران ایتالیایی منتفی شد.
مشاور عالی اتحادیه فوتبال در امر خصوصی سازی ادامه داد: با این حال خرید تیم ملوان که به سرمایه کمتری نیاز دارد به این سرمایه گذار ایتالیایی پیشنهاد داده شد که پس از سفری ۴روزه به شهرهای تبریز، سرعین و انزلی قرار شد تمایل یا عدم تمایل به خرید این باشگاه توسط سرمایه گذاران ایتالیایی خبر داده شود که این اتفاق دور از ذهن نیست.