در ذیل مهم ترین اخبار، یادداشت ها و گزارش های ورزشی را از شنبه ۶ فروردین الی پنجشنبه ۱۰ فروردین را مرور می کنیم:

تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران با اقتدار قهرمان آسیا شد

تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران عنوان قهرمانی رقابت های آسیایی را با شکست قزاقستان در دیدار نهایی این مسابقات به دست آورد. این دیدار عصر دیروز در سالن شهید بهشتی مشهد مقدس آغاز شد که ملی پوشان ایران با اقتدار عنوان قهرمانی را از آن خود کردند. شاگردان هادی رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایران در سه ست متوالی و با امتیازهای ۲۵ بر ۱۲،۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۱ به پیروزی رسیدند تا یک بار دیگر بام آسیا را در اختیار خود داشته باشند.

خادم: تیم های صنعتی هم فهرست قراردادهایشان را منتشر کنند

امیررضا خادم در پایان نشست امروز خود با اعضای هیئت رئیسه باشگاه استقلال، فتح الله زاده و قلعه نوعی در جمع خبرنگاران گفت: تغییرات در هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس گسترده است و درباره استقلال نیز این تغییرات آغاز شده اما فعلاً نمی توانم اظهار نظر کنم و مبلغی که قلعه نوعی گرفته نسبت به سایر مربیان داخلی مبلغ چندان بالایی نیست.


فتح الله زاده: وزارت ورزش ۲۰ میلیارد بدهد، همه بدهی های استقلال را تسویه می کنم


علی فتح الله زاده پس از جلسه با مسئولان وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: بدهی استقلال با انباشتی که از گذشته وجود داشته، ۴۰ میلیارد تومان است که ۶ میلیارد از آن مربوط به مالیات از سال ۴۹ می شود. وی افزود: اگر وزارت ورزش ۲۰ میلیارد تومان به من پول بدهد، همه بدهی های استقلال را تسویه می کنم. به هر حال برای ادامه کار و مشخص شدن وضعیت باشگاه استقلال باید وزارت ورزش و جوانا تصمیم نهایی را اتخاذ کند. تا زمانی که موضع وزارت ورزش معلوم و اعضای هیات مدیره مشخص نشوند، ساکت خواهیم ماند تا شاید به جمع بندی نهایی برسیم.

از درخشش با پپ روی نیمکت بارسا تا شکست مقابل سرطان


نبرد سه ساله تیتو ویلانووا با سرطان بالاخره با پیروزی این بیماری به پایان رسید تا سرمربی سابق بارسلونا در ۴۵ سالگی رخت از دنیا ببندد. ویلانووا که در آوریل ۲۰۱۲ به عنوان سرمربی بارسلونا انتخاب شد و این تیم را به مقام قهرمانی لیگ اسپانیا رساند، از سال ۲۰۱۱ با این بیماری دست و پنجه نرم می کرد، تا اینکه بالاخره کم آورد و درگذشت.

 

  مدال هایی که بر سینه ورزشکاران معلول می نشیند و دست هایی که برای تشویق فوتبالی ها بالا است

وقت آن رسیده که نگاه خود را عوض کنیم و ببینیم که این ورزشکاران چه افتخاری را برای ایران به ارمغان می آورند  و در کنار آن ببینیم که برخی از ورزشکاران و فوتبالیست ها و ورزش ها چه پولی از ورزش کل کشور را برای خود خرج می کنند.  
شاید دلیل این بی مهری ها این است که افتخار آفرینی این ورزشکاران برای ما عدای شده و عادت کرده ایم که آنها در هر میدانی برترین تیم باشند و فراموش کرده اینم که آنها به چه سختی ای در مسیر گام برداشته اند و چشم دوخته ایم که فوتبالی که حتی مساوی در جام جهانی برابر یکی از حریفان برایش برد و قهرمانی محسوب می شود.

گفتگو؛ مظفری: تبدیل پژوهشکده به پژوهشگاه غیرقانونی بود/ استادان خبره تربیت بدنی یا به مشهد نرفتند یا بی انگیزه کار می کنند

رئیس سابق پژوهشگاه تربیت بدنی در خصوص تغییر پژوهشکده به پژوهشگاه گفت: زمانی که طالب پور به عنوان رئیس پژوهشکده منصوب شد نخستین درخواستش تبدیل پژوهشکده به پژوهشگاه بود که این کار کاملاً خلاف قانون بود چرا که برای تبدیل شدن یک پژوهشکده به پژوهشگاه آن بخش در ابتدا باید چهار دانشکده داشته باشد که هر کدام دارای حداقل ۱۵ نفر هیئت علمی باشد که این موضوع قانون وزارت علوم است اما دیدیم که به راحتی قوانین زیرپا گذاشته شده است، این خرابی ها و خسارت های که به علم ورزش وارد شده را چه کسی جوابگو خواهد بود آیا درست است که بیت المال به این راحتی سوخت شود اینها به کشور ضربه زدند و خدمات ناشایستی را ارائه کردند.

 

اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس مشخص شدند

براساس اعلام خادم، حمید استیلی و محمدرضا زادمهر از پیشکسوتان پرسپولیس، علی اصغر مونسان مدیر عامل منطقه آزاد کیش، حمیدرضا سیاسی، مصطفی سلیمی، حسین کاظم پور و مهدی خواجه وند به عنوان اعضای جدید هیات مدیره پرسپولیس انتخاب شدند.

نشست خبری؛ خادم:   رحیمی گزینه وزارت برای مدیریت است ولی تنها گزینه نیست/ پروین خودش علاقه مند به حضور در هیئت مدیره نبود
نماینده تام اختیار وزیر ورزش در واگذاری باشگاه پرسپولیس و استقلال در خصوص عدم حضور پروین در هیئت مدیره پرسپولیس نیز گفت: یک بحث شخصی در مورد پروین دارم من علاقه مند بودم که در هیئت مدیره حضور داشته باشد و خارج از فضای عمومی نیز به عنوان یک ورزشی دوست داشتیم که او باشد ولی خودش علاقه مند به این موضوع نبود باید چارچوب ها رعایت شود به هر دلیل اتفاقات نامناسب به دلیل احساسی بودن فوتبالی ها ایجاد شد و من در این مدت دیدم که اهالی فوتبال چقدر احساسی هستند.

وی در خصوص اسپانسر پرسپولیس نیز گفت: مشکلی بر اعلام قرارداد ندارم فقط مشکل طلبکاران است که اگر مطرح کنیم از در و دیوار سراغ باشگاه می روند و من در این حد بسنده می کنم.

نشست خبری؛ ناظمی: اگر انتشار فایل صوتی بد است چرا دایی هم از پروین فایل صوتی داشت؟


ناظمی در خصوص فایل صوتی منتشر شده از درگیری پروین و علی دایی نیز گفت: اصل این اشتباه است ولی در همان جلسه دایی اعلام کرده بود که از پروین فایل صوتی دارد اگر این مسئله بد است حرف دایی نیز درست نیست به علاوه در این جلسه بحث خانوادگی مطرح نشد بلکه موضوعات میلیاردی بود.

رضایی: هزینه های برگزاری مسابقات والیبال نشسته، نصف قرارداد یک فوتبالیست هم نشد


سرمربی تیم ملی والیبال نشسته با اشاره به مسائلی در خصوص پول های میلیاردی برای فوتبالیست ها که این روزها در ورزش ایران مطرح شده است، عنوان کرد: ما امسال میزبان ۱۲ تیم آسیایی بودیم و انتخاب و کلاس داوری نیز برگزار کردیم. نکته جالب توجه اینکه هزینه تمامی این برنامه ها نصف پول یک فوتبالیست نیز نمی شود، بنابراین به خوبی می توان متوجه شد که یک میزبانی با هزینه های به مراتب کم چقدر می تواند برای کشورمان سودآور باشد.

علیپوریان: از تبعیض ها بین خودمان و فوتبال ناراحتیم/ انصاف مسئولان کجا رفته است؟

کاپیتان تیم ملی والیبال نشسته  گفت: اینکه فوتبالیست های میلیاردی پول بگیرند، ایرادی ندارد، اما باید نگاه به همه یکسان باشد. واقعاً از تبعیض ها بین فوتبال و سایر رشته ها ناراحتیم. از مسئولان می خواهم فقط یک بار به تمرین ما سر بزنند و ببینند بازیکنان تیم ملی با چه سختی و تلاشی برای رسیدن به سکوهای بین المللی تلاش می کنند. امیدوارم با تدبیر وزیر ورزش جوایز مدال آوران تیمی و انفرادی یکسان شود.


سجده شکر مهاجم مسلمان چلسی پس از گلزنی مقابل لیورپول

دمبا یکی از حساس ترین گل های این فصل چلسی را به ثمر رساند، اما بدون آنکه حاشیه ای در ورزشگاه اختصاصی حریف به راه بیندازد، به گوشه زمین رفت و با سجده بر روی زمین از خدای خود تشکر کرد.

علیرضا رحیمی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس شد

 

نخستین جلسه اعضای جدید هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در محل ساختمان شماره یک وزارت ورزش و جوانان برگزار و طی آن علیرضا رحیمی مدیرعامل سابق باشگاه سپاهان، به عنوان مدیرعامل جدید پرسپولیس معرفی شد.

آمریکایی ها، مخالف ساخت ورزشگاه دیوید بکام

دیوید بکام، ستاره سابق فوتبال انگلیس با چالشی مواجه شده که تا کنون هرگز تجربه نکرده و آن، افزایش مخالفت ها با ساخت ورزشگاه برای تیمی است که او در میامی خریداری کرده است. هافبک سال های نه چندان دور « سه شیر» به دنبال ساخت یک ورزشگاه ۲۵ هزار نفری در بندر میامی با قیمت ۲۵۰ میلیون دلار است که از اقیانوس و مرکز شهر دیده شود، اما در این راه مخالفت یک اتحادیه متشکل از شرکت های حمل و نقل و همچنین ساکنان محلی را می بیند.


رونمایی از چهره اعضای جدید هیات مدیره پرسپولیس


در نشست امروز که در ساختمان شماره یک وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، به جز محمدزادمهر که خارج از کشور بسر می برد، سایر اعضای جدید هیات مدیره پرسپولیس حضور داشتند.
 

کاری می کنم که هیئت مدیره از انتخابم پشیمان نشود/ تمام بدهی ها را تسویه می کنیم


علیرضا رحیمی پس از انتخاب به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در جمع خبرنگاران گفت: من ۳۳ سال کار اجرایی داشتم و اگر بدانم کسی من را برای پرسپولیس معرفی کرده، نمی مانم؛ من تنها کسی هستم که همیشه پارتی خودم بوده ام، حتی از خادم هم پرسیدم چه کسی من را معرفی کرده است.
 
بنا اعتبار خود را فدای مصلحت کشتی کرد/ جوانان پاسخ اعتماد آقای خاص کشتی را دادند

محمد بنا اعتبار خود را در این رقابت ها به خطر انداخت ولی در مقابل به سود کشتی فرنگی کار کرد و با آینده نگری خود نشان داد بهترین مربی کشتی فرنگی جهان است؛ اگر نگاهی به عملکرد نفرات تیم در قهرمانی آسیا و قزاقستان داشته باشیم موید گفتار ما خواهد بود و نشان می دهد که محمد بنا چه ریسک بزرگی انجام داد و جوانان کشورمان نیز پاسخ اعتماد او را دادند.

خادم: نگفتم تاجرنیا قرار است عضو هیأت مدیره استقلال شود

نماینده تام الاختیار وزیر ورزش در امور استقلال و پرسپولیس، نقل قول های منتسب به خود در خصوص حضور تاجرنیا در استقلال را رد کرد.

 

حمایت موزی بزرگان فوتبال دنیا از دنی آلوز

یکشنبه شب در جریان دیدار تیم های بارسلونا و ویارئال، هواداران ویارئال در یک حرکت نژادپرستانه به سمت دنی آلوز موز پرتاب کردند. آلوز که برای زدن ضربه کرنر رفته بود، پس از این حرکت به سمت موزی که بر روی زمین افتاده بود، رفت و آن را برداشت و خورد تا بدین شکل با نژادپرستان برخورد کند. این حرکت مورد توجه برخی از چهره های سرشناس فوتبال دنیا قرار گرفت و آنها نیز با انتشار تصاویر خود در حالی که موز می خورند، از حرکت دنی آلوز حمایت کردند و اعتراض خود را به نژادپرستی نشان دادند.

کی روش: با این شرایط یک درصد هم شانس صعود نداریم/ ۳ هفته تنها یک دست گرمکن داشتیم
سرمربی تیم ملی فوتبال باز هم در مورد اردوی آفریقای جنوبی تاکید کرد: این تصمیم را من نگرفتم. این تصمیم را کفاشیان و هیئت رئیسه فدراسیون گرفتند. این تصمیم از سوی وزیر ورزش و کمیته جام جهانی اعلام و حمایت شد. من تنها سرمربی هستم و اگر افراد تصمیم گرفتند با رفتارشان به فدراسیون و وزارت ورزش توهین کنند و باعث شرم فدراسیون شوند به من مربوط نیست. من تنها وظیفه خودم را انجام می دهم.
 
کی روش یادآور شد: من تکرار می کنم این برنامه ریزی یکساله است. اگر می خواهیم در جام جهانی با شرایط تمرینی بازیکنان داخل ایران شرکت کنیم یک درصد هم شانس صعود نخواهیم داشت. دلیل برگزاری این اردو آن بود که با تلاش بازیکنان به سطح مورد نظر برای حضور در جام جهانی برسیم.

سازمان بازرسی روی انتخابات فدراسیون اسکی، تیراندازی و سوارکاری دست گذاشت/ خبری از قایقرانی و تیراندازی با کمان نیست

سازمان بازرسی کل کشور امروز با ارسال نامه ای به دفتر نصرالله سجادی، معاون توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی خواستار برگزاری هر چه سریعتر انتخابات فدراسیون های اسکی، تیراندازی و سوارکاری شد، البته هنوز دفتر سجادی این خبر را تأیید نکرده است.

قول مساعد وزارت ورزش به پروین؛ ۱.۸ میلیاردت را پس می دهیم

علی پروین در زمانی که سرپرستی باشگاه پرسپولیس را بر عهده داشت، مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای اداره این باشگاه هزینه کرد. این هزینه به صورت شخصی از طرف علی پروین صورت گرفت.

پروین در این خصوص چندین جلسه با مسئولان وزارت ورزش برگزار کرد و در نهایت امیررضا خادم، معاون وزیر ورزش به او قول داد که بزودی پول سرپرست سابق پرسپولیس به وی پس داده شود.