به گزارش پارس، تیم فوتبال رئال مادرید که در دیدار رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه یک بر صفر بایرن را در سانتیاگوبرنابئو شکست داده بود این بار در دیدار برگشت و در حضور بیش از ۶۵ هزار تماشاگر ورزشگاه آلیانس آره نا با نتیجه عجیب ۴ بر صفر باواریایی ها را از پیش رو برداشت تا به فینال راه پیدا کند.

 

 
سرخیو راموس، مدافع اسپانیایی رئال مادرید دو بار در دقایق ۱۶ و ۲۰ و کریستیانو رونالدو هم دو بار در دقایق ۳۴ و ۸۹ گل های بازی را به ثمر رساندند تا کهکشانی ها با توجه به پیروزی یک بر صفر خود در بازی رفت در مجموع با نتیجه ۵ بر صفر بایرن مونیخ را شکست دهند و این تیم را در حسرت رسیدن به فینال و تبدیل شدن به اولین تیمی که دو فصل پیاپی لیگ قهرمانان را فتح می کند، بگذارند. این اولین باخت بایرن مونیخ در زمین خودی برابر رئال مادرید نیز به شمار می رود.

همچنین رونالدو با دو گلی که در این بازی به ثمر رساند، شمار گل های خود در این فصل از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا را به عدد ۱۶ رساند و با شکست رکورد ۱۴ گله لیونل مسی، ستاره آرژانتینی بارسلونا، به اولین بازیکنی تبدیل شد که در یک فصل چنین رکوردی را بر جای می گذارد.


شرح بازی

همانطور که انتظارمی رفت شاگردان پپ گواردیولا دردقایق ابتدایی نیمه نخست توپ و میدان را دراختیار داشتند و بازیکنان رئال درزمین خودی تنها دفاع می کردند، رفته رفته رئالی ها جلو کشیده و به دروازه بایرن مونیخ نزدیک شدند.

دردقیقه ۱۶ و بر اثر فشار تیم رئال مادرید آنان صاحب ضربه کرنر شدند و لوکا مودریچ هافبک بازیساز کروات این توپ را به روی دروازه تیم بایرن ارسال و سرخیوراموس مدافع ملی پوش و پیش تاخته رئال نخستین گل تیمش را با ضربه سردرون دروازه بایرن جای داد.
 

فشارحملات بازیکنان رئال به دنبال این گل افزایش یافت و در ادامه با خطای عمد مدافعان بایرن روی کریستیانو رونالدو داور اعلام خطا کرد و این ضربه ایستگاهی را در دقیقه ۲۰ دی ماریای آرژانتینی دیگر هافبک بازی ساز رئال روی دروازه تیم بایرن ارسال کرد و بار دیگر سرخیو راموس که درمنطقه شش قدم حاضر شده بود توپ را با ضربه سر، به دور ازدست های مانوئل نویر دروازه بایرن مونیخ را باز کرد.
 

در ادامه شاگردان گواردیولا که حضور در فینال را از دست رفته می دیدند، جلو کشیدند و فشارحملات خود را به روی دروازه رئال زیاد کردنداما در نقطه مقابل بازیکنان رئال چشم به ضد حملات داشتند و در دقیقه ۳۴ آنان بار دیگر فرصت پیدا کردند و توسط کریستیانو رونالدو به سومین گل خود دست یافتند.

در این صحنه شاگردان کارلو آنجلوتی با سه پاس دقیق دی ماریا به بنزما، بیل ورونالدو به دروازه تیم بایرن رسیده ودروازه این تیم رابازکردند.

درادامه بازیکنان بایرن برای جبران گل های خورده بار دیگرجلو کشیدند اما تلاش آن ها با بی دقتی مهاجمان این تیم ازدست رفت و بازیکنان به رختکن رفتند.

گواردیولا در آغاز نیمه دوم خاوی مارتینز را به جای ماریو ماندزوکیچ به میدان فرستاد اما این تغییر هم کمکی به این تیم نکرد، هرچند بازیکنان بایرن توپ و میدان را دراختیار داشتند اما نتوانستند خطرجدی برروی دروازه رئال خلق کنند.

سرمربی بایرن مونیخ در دقیقه ۷۲ دست به تغییرات دیگری در تیم زد و فرانک ریبری و توماس مولر را از زمین بازی خارج و به ترتیب ماریوگودزه وکلودیو پیزارو را جانشین آنان کرد تا با به ثمررساندن گل فاصله این شکست را کم کند که نشد.

در سمت مقابل نیز شاگردان آنجلوتی با دفاع منطقی و کنترل تیم بایرن آنان را در زمین مدیریت کردند البته سرمربی رئال از فرصت های تعویض خود استفاده کرد و واران را به جای سرخیو راموس به زمین فرستاد وایسکو جانشین کریم بنزما شد تا این روند ادامه یابد.
 

البته آنجلوتی از سومین تعویض خود در این دیدار نیز بهره برد و کاسمیو را به زمین بازی فرستاد و دی ماریا را از زمین خارج کرد با این تعویض ها کنترل بازی دراختیار بازیکنان رئال قرارگرفت.

در پایان بار دیگر این رونالدو بود که در دقیقه ۹۰ دروازه بایرن مونیخ را از روی یک ضربه ایستگاهی به زیبایی و البته تیزهوشی گشود و این دیدار با نتیجه ۴-۰ به پایان رسید. این نتیجه به نوعی انتقام باخت ۴-۰ بارسلونا به بایرن مونیخ در دیدار دو تیم در همین مرحله فصل گذشته نیز بود.

پدرو پرونیکای داور پرتغالی قضاوت این دیدار را برعهده داشت او با نشان دادن کارت زرد به دانته مدافع تیم بایرن مونیخ و ژاوی آلونسو هافبک تدافعی تیم رئال مادرید آنان را جریمه کرد. آلونسو با این کارت بازی فینال را از دست داد.

به این ترتیب رئال که در سه فصل گذشته در مرحله نیمه نهایی رقابتها حذف شده بود، برای اولین بار از سال ۲۰۰۲ که و نهمین و آخرین قهرمانی اش در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرد، دوباره در این تورنمنت فینالیست و به کسب « لادسیما» ، دهمین قهرمانی خود در مهمترین تورنمنت باشگاهی دنیای فوتبال بسیار نزدیک شد.

حریف شاگردان کارلو آنچلوتی، امشب در ورزشگاه استمفوردبریج شهر لندن مشخص می شود، جایی که چلسی انگلیس میزبان اتلتیکومادرید اسپانیا است. این بازی که در دور رفت بدون گل پایان یافته است از ساعت ۲۳: ۱۵ به وقت تهران برگزار می شود.

در صورت صعود چلسی به دیدار فینال، تقابل ژوزه مورینیو با رئال مادرید، تیمی که تا همین فصل قبل مربی آن بود می تواند بسیار جذاب باشد.