نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال با اشاره به تعویق اردوی آماده سازی تیم ملی ایران در کشور آفریقای جنوبی گفت: در نشست روز سه شنبه علی کفاشیان با کارلوس کی روش، زمان جدید اردوی آماده سازی تیم ملی ایران در آفریقا و حضور ملی پوشان در آخرین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
 

به گزارش پارس به نقل از مهر، طبق اعلام مسئولان فدراسیون فوتبال قرار بود نخستین مرحله از اردوی آماده سازی تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، از ۲۵ فروردین ماه تا ۱۷ اردیبهشت ماه برگزار شود اما با توجه به حضور نیافتن ملی پوشان تیم های استقلال و سپاهان در این اردو و مرخص شدن بازیکنان تراکتورسازی و فولاد از سوی کی روش، وضعیت برگزاری این اردو مشخص نیست.

هادی آیت اللهی در پاسخ به این پرسش که آیا اردوی تیم ملی فوتبال ایران در کشور آفریقای جنوبی در زمان اعلام شده قبلی برگزار می شود یا خیر؟ ، اظهار کرد: متاسفانه دو باشگاه استقلال و سپاهان اصفهان با تیم ملی همکاری نکردند، دو باشگاهی که ملی پوشان بسیاری را در ترکیب خود دارند، همین مساله باعث شد که کی روش به ملی پوشان تراکتورسازی و فولاد اجازه دهد تا به تیم های خود ملحق شوند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه این اتفاق در عمل باعث می شود اردوی تیم ملی در کشور آفریقای جنوبی به تعویق بی افتد زیرا کی روش نمی تواند این اردوی مهم آماده سازی را تنها با ۱۱ بازیکن برگزار کند، به همین دلیل این اردو با تعویق چند روزه انجام خواهد شد.

نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال در ادامه تاکید کرد: در این خصوص قرار است فردا سه شنبه نشست مهمی بین علی کفاشیان با کارلوس کی روش برگزار شود که در آن زمان جدید اردوی آماده سازی تیم ملی ایران در کشور آفریقا مشخص شود. همچنین در مورد اینکه آیا ۴ باشگاه ایرانی در آخرین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا می توانند از ملی پوشان خود استفاده کنند، بحث و بررسی صورت گیرد.

وی همچنین یادآور شد: ضمن اینکه این نکته را هم باید در نظر بگیریم، نتایج و حساسیت دیدارهای آخر دو تیم سپاهان و استقلال تهران هم در این تصمیم گیری تاثیر مستقیمی خواهد داشت. آیت اللهی همچنین در مورد احضار علی فتح الله زاده، منصور پورحیدری و میرشاد ماجدی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هم گفت: آنها باید پاسخگوی اظهارنظرهایی که در مورد فدراسیون و تیم ملی انجام داده اند، در این کمیته باشند.