به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، خوزه مورینیو از آن دسته فوتبالی هایی است که بررسی زندگی عادی وی و نگاهی به جملات معمولی اش، خود نوعی سوژه خاص است. تکه کلام و کنایه هایی که این سرمربی به دیگران می اندازد به نوبه خود جالب است.

مورینیو در جبهه گیری با دیگران جملاتی را استفاده می کند که همچون حرکاتش خاص است و ما در این گزارش قصد داریم به برخی از جمله های خاص وی اشاره کنیم.

*حالم از رفیق بازی به هم می خورد

مورینیو در خصوص ارتباط با بازیکنان تیم هایی که در آن فعالیت می کند گفته است: هیچ رابطه ویژه ای با هیچ کدام از بازیکنانم نداشته ام، حالم از این رفیق بازی ها به هم می خورد، این تیم است که برایم قهرمانی می آورد نه بازیکنان!

خوزه با این جمله یادآور شده است که، نیازمند هیچ بازیکنی حتی اگر ستاره باشد، نیست.

*همه چیز کار من بود

مورینیو به خودش و توانایی هایش اعتقاد زیادی دارد او معتقد است شمار زیادی از ستاره های تیمش را وی ستاره کرده است. بطور مثال در یکی از مصاحبه هایش گفته است: " ۲ سال پیش کسی جان تری و فرانک لمپارد و دیدیه را نمی شناخت. آنها ۲ سال پیش ستاره نبودند، ولی الان همه آنها را می شناسند و برایشان سر و دست می شکنند، این ها همه کار من بود!

*رانیری موقع حرف زدن تته پته می کند

مورینیو گاهی از کوره در می رود. مثلا وی در پاسخ به انتقادات رانیری از شیوه مربیگری مورینیو گفت: من برای کارم برنامه دارم و قبل از پیوستنم به تیم ایتالیایی روزی ۵ ساعت ایتالیایی تمرین می کردم تا بتوانم با بازیکنان و مردم ارتباط بهتری برقرار کنم درحالی که رانیری با ۵ سال کار در انگلیس هنوز هم موقع ادای کلماتی چون صبح بخیر و عصر بخیر، تته پته می کند!

*فشار یعنی آنفولانزا مرغی گرفتن!

مورینیو عادت دارد همیشه خودش را در وضعیت خوب جلوه دهد. او با برد پس از ۲ باخت در یکی از تیم هایش خطاب به خبرنگاری که وی را به تازگی از بار استرس جدا شده می دانست، گفت: من هیچ فشاری ندارم. فشار و استرس برای چند میلیون پدری است که با هزار بدبختی می دوند شکم فرزندانشان را سیر کنند یا فشار و استرس برای من گرفتن آنفولانزای مرغی است.

*مگر تو به رئیس جمهور کشورت زنگ می زنی؟

مورینیو گاهی پرخاشگر می شود. وقتی خبرنگار غنایی از وی پرسید به رومن آبراموویچ زنگ می زند یا نه؟ وی با پرخاش پرسید: مگر تو به رئیس جمهور غنا زنگ می زنی که من به رومن زنگ بزنم؟ !

*هر چه فکر می کنم، نمی شناسم…

مورینیو می داند چه جمله هایی را برای پاسخ به انتقادها و توهین های دیگران به کار برد. وقتی مورینیو از کوره در رفتن موناکو را دید، گفت: هرچه فکر می کنم، می بینم این موناکو را نمی شناسم! اسم موناکو من را یاد بایرن موناکو در جنوب فرانسه و موناکوهای تبتی می اندازد، چیز دیگری یادم نمی آید.

*ونگر مدام درباره چلسی فضولی می کند

خوزه درباره آرسن ونگر در یکی از اظهار نظرات جنجالی اش گفته است: بعضی از آدم ها در خانه شان یک تلسکوپ بزرگ دارند که با آن خانه مردم را دید می زنند و فضولی می کنند، ونگر هم به همین نحو درباره چلسی فضولی می کند و مدام حرف می زند.
این سخنان خوزه، انتقادات زیادی را در پی داشت.

*دوران کودکی سخت، بعضی ها را عقده ای می کند

خوزه با کریستین رونالدو درگیری های لفظی کمی نداشته است. وی در مصاحبه ای در پاسخ به کری خواندن های متعادل رونالدو مصاحبه کرد و گفت: بازی من و تیمی که رونالدو در آن حضور دارد، رقابت من و او نیست. رونالدو حق دارد این گونه صحبت کند، محرومیت، دوران کودکی سخت و دوری از تحصیلات آدم ها را این گونه بار می آورد!

*رانیری برای تغییر عقاید هم پیر است

وی در مصاحبه ای خطاب به کلودیو رانیری گفته بود: رانیری در تمام عمرش فقط موفق به بردن یک سوپرجام شده است و در هیچ جام معتبر و بزرگی به مقام قهرمانی دست پیدا نکرده است و شاید لازم باشد وی نظرش را در خصوص برخی مسائل عوض کند که البته برای این کار هم خیلی پیر شده است.