به گزارش پارس به نقل از فارس، قرعه کشی رقابت های مقدماتی جام ملت های آسیا ۲۰۱۵ استرالیا ظهر امروز در سالن اپرای سیدنی استرالیا برگزار شد و ۱۶ تیم حاضر در این رقابت ها در ۴ گروه ۴ تیمی حریفان خود را شناختند.

*در ابتدای مراسم مارک بوسنیچ دروازه بان سابق تیم ملی استرالیا و منچستریونایتد انگلیس که فوتبال دوستان ایرانی به واسطه حضور او در دیدار تیم های ایران و استرالیا در رقابت های مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه از این دروازه بان خاطراتی را دارند اجرای این مراسم را بر عهده داشت. خداداد عزیزی در دیدار برگشت با باز کردن دروزاه بوسنیچ، ایران را راهی جام جهانی فرانسه کرد.

*شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا از مهمان ویژه این مراسم بود که به منظور حضور در مراسم قرعه کشی صبح امروز وارد سیدنی شده بود.

*مراسم پایکوبی محلی مختص کشور استرالیا در چند نوبت در سالن اپرای سیدنی برای میهمانان به نمایش درآمد.

*در فیلمی در بین مراسم قرعه کشی گل های دیدارهای مقدماتی جام ملت های آسیا ۲۰۱۵ به نمایش درآمد.

*یونس محمود کاپیتان تیم ملی عراق به همراه فوکونیشی بازیکن تیم ملی ژاپن قرعه کشی این رقابت ها را بر عهده داشت.

*نمایندگان تیم های حاضر در این رقابت ها با آغاز مراسم قرعه کشی با حساسیت خاصی این مراسم را پیگیری کرده و واکنش آنها زمانی که گوی کشورهایشان از گلدان خارج می شد به تصویر کشیده شده و دیدنی بود.

در همین بین کارلوس کی روش سرمربی ایران که در ردیف دوم مهمانان ویژه نشسته بود پس از مشخص شدن گروه تیم ملی کشورمان لبخندی زد که این موضوع حاکی از رضایت نسبی کی روش از گروه ایران در این رقابت ها بود.

*فیلمی از اهدای کاپ قهرمانی به تیم های قهرمان ادوار گذشته پس از قرعه کشی برای میهمانان به نمایش درآمد.

*تیم ملی ایران در حالی با تیم های امارات، بحرین و قطر هم گروه شده است که در دور مقدماتی رقابت های جام ملت های آسیا ۲۰۱۱ نیز با امارات هم گروه بود تا به نوعی هم گروهی ایران و امارات دوباره در رقابت های امسال تکرار شود.

تیم ملی ایران همچنین دو بار در رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ با تیم ملی قطر هم گروه بود.