به گزارش پارس به نقل از تسنیم، روسای باشگاه های بوندس لیگای یک و ۲ شب گذشته (دوشنبه) در جلسه ای در شهر فرانکفورت به منظور تصمیم گیری برای استفاده از تکنولوژی تشخیص عبور توپ از خط دروازه جهت کاهش اشتباهات داوران برای تشخیص عبور توپ از خط دروازه شرکت کردند که نتیجه این جلسه چیزی جز مخالفت اکثر رای دهندگان برای به کارگیری این تکنولوژی نبود.

برای تصویب قانون استفاده از تکنولوژی تشخیص عبور توپ از خط دروازه حداقل نیاز بود که ۱۲ تیم از بوندس لیگای یک و همین تعداد تیم در بوندس لیگای ۲ که مجموعاً دو سوم تیم های حاضر در دسته های اول و دوم فوتبال آلمان هستند رای مثبت دهند. با این حال از مجموع ۳۶ نماینده ای از این تیم های در جلسه شب گذشته شرکت کرده بودند ۹ تیم بوندس لیگایی و ۱۵ تیم دسته دومی به استفاده از این تکنولوژی رای منفی دادند.

کارل هاینتس رومنیگه، رئیس باشگاه بایرن مونیخ اما یکی از کسانی بود که به استفاده از این تکنولوژی راغب بود و به همین دلیل مخالفت سایر همتایانش نارضایتی او را در پی داشت.

وی در پایان این جلسه به خبرنگاران گفت: از نظر دموکراسی ما باید به این تصمیم احترام بگذاریم اما ما در بایرن مونیخ از این اتفاق متاسفیم.

هربرت فاندل، رئیس کمیته داوران اتحادیه فوتبال آلمان نیز یکی دیگر از کسانی بود که نسبت به ملغی شدن طرح استفاده از تکنولوژی تشخیص عبور توپ از خط دروازه ابراز تاسف کرد.

او تصریح کرد: ما داوران همیشه گفته ایم که از استفاده از تکنولوژی برای قضاوت بازی های استقبال می کنیم. تکنولوژی به داوران برای اتخاذ مهم ترین تصمیمات در زمین فوتبال کمک می کند و کمی از انتقاداتی را که همواره متوجه آنها است می کاهد با این حال ما هم مجبوریم این رای را بپذیریم.

مخالفت ژرمن ها با استفاده از تکنولوژی تشخیص عبور توپ از خط دروازه در حالی صورت گرفته است که فوتبال انگلیس به استفاده از این تکنولوژی چراغ سبز نشان داده و همچنین قرار است از آن در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نیز استفاده شود.