به گزارش پارس به نقل از تسنیم، مهم ترین بازی نیم فصل دوم لالیگا در فصل جاری بامداد فردا (دوشنبه) در حالی در خانه رئال مادرید برگزار می شود که این تیم با امید افزایش فاصله اش با بارسلونا به ۷ امتیاز از کاتالان ها پذیرایی می کند. رئال مادرید که روز جمعه گذشته در قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به بورسیا دورتموند خورد در حال حاضر با ۴ امتیاز بیشتر نسبت به بارسلونا صدرنشین جدول رده بندی لالیگا است و در پی این است که با فتح یکصدوشصت وهشتمین ال کلاسیکوی تاریخ لالیگا امشب شانس خود را برای خارج کردن جام قهرمانی از چنگ آبی و اناری پوشان افزایش دهد.

بازی ۲ غول سنتی فوتبال اسپانیا نکات جالب توجه دیگری هم دارد که در زیر به بخشی از آنها اشاره می شود:

* بارسلونا در این فصل با ۸۱ گل زده قوی ترین خط حمله لالیگا را در اختیار دارد. رئال مادرید با ۷۷ گل زده دومین خط حمله قدرتمند لالیگا را در اختیار دارد. از نظر دفاعی هم عملکرد بارسایی ها از کهکشانی ها بهتر بوده است. بارسلونا با دریافت ۲۲ گل خورده، دومین خط دفاع قوی لالیگا را دارد و این در حالی است که رئال مادرید با ۴ گل خورده بیشتر دارنده سومین خط دفاعی قدرتمند لیگ محسوب می شود.

* تقریبا نیمی از گل های زده بارسلونا در این فصل (۱۹ گل) در نیمه اول مسابقات این تیم به ثمر رسیده و این در حالی است که بیش از یک چهارم گل های رئال مادرید (۲۰ گل) در ۱۵ دقیقه پایانی زده شده است.

* ال کلاسیکوی پیش رو، ۲ بازیکنی را که بیشترین تعداد پاس گل را در این فصل داشته اند یعنی سسک فابرگاس، هافبک بارسلونا با ۱۲ پاس گل و گرث بیل، بال ولزی رئال مادرید با ۱۱ پاس گل را برابر هم قرار می دهد.

* آخرین باری که رئال مادرید تحت هدایت کارلو آنچلوتی در این فصل شکست خورده در ال کلاسیکوی نیم فصل نخست در ورزشگاه نیوکمپ بود که با نتیجه ۲ بر یک به سود کاتالان ها به پایان رسید.

* بارسلونا با ۱۸ هزار و ۵۰۲ پاس، بیشترین تعداد پاس را در این فصل لالیگا داشته که ۸۸.۶ درصد آن سالم بوده است. رئال مادرید از این حیث با ۱۴ هزار و ۹۲۱ پاس دوم است و ۸۵.۷ درصد آنها سالم بوده است.

* هم رئال مادرید (۱۳ - ۱۳) و هم بارسلونا (۱۱ - ۱۱) به ترتیب در نیمه های اول و دوم بازی های شان به یک اندازه گل خورده اند.

* نیمار، مهاجم برزیلی بارسلونا (۶۱ بار) و کریستیانو رونالدو (۴۹ بار) بیشتر از همه بازیکنان شاغل در لالیگا در این فصل هدف خطای بازیکنان حریف واقع شده اند.

* ژاوی هرناندس، هافبک بارسلونا با ۲ هزار و ۳۰ پاس که یک هزار و ۵۸۴ پاس آن سالم بوده بیشترین تعداد پاس را در این فصل داشته است. در رئال مادرید لوکا مودریچ با یک هزار و ۵۴۸ پاس که یک هزار و ۶۰ پاس آن سالم بوده، بیشترین تعداد پاس را داشته است.

* اودیانو ماینکو، داور ال کلاسیکوی بامداد فردا در این فصل هنوز کارت قرمز را از جیب خود خارج نکرده است.

* در ۱۶۷ ال کلاسیکویی که تاکنون در لالیگا برگزار شده، هر بازی به طور میانگین ۳.۱۹ گل داشته است.

* از ۲۷ سال پیش تاکنون سابقه نداشته که ال کلاسیکوی برگزار شده در سانتیاگو برنابئو بدون گل به پایان برسد.

تیم های بارسلونا و رئال مادرید ۳۰ دقیقه بامداد دوشنبه ۴ فروردین با یکدیگر روبه رو خواهند شد.