به گزارش پارس به نقل از مهر، بیژن مغانلو بعد از بازگشت از رقابتهای بین المللی هلند، در مورد عملکرد تکواندوکاران ایران در تورنمنت بین المللی هلند، ضمن بیان مطلب فوق گفت: مسابقات هلند به دلیل امتیاز بالا در رنکینگ جهانی با حضور بهترین های جهان برگزار شد و اغلب نفراتی که در تورنمنت منچستر حضور داشتند، در آیندهوون نیز به میدان آمدند. در واقع مسابقاتی جهانی در ابعاد وسیع تر برگزار شد چرا که در مسابقات جهانی یک تکواندوکار از هر کشور شرکت می کنند ولی در این رقابتها از هر کشور چند تکواندو حضور داشتند.

وی افزود: بازیکنان ما برای رسیدن به مدال هر کدام ۷-۸ بازی سنگین انجام می دادند که متاسفانه مشکلات داوری باعث شد، نتوانیم بیشتر مدال کسب کنیم. مردانی باید با اختلاف زیاد نماینده گابن با طلای جهان و نقره المپیک را شکست می داد که روی ضربه ای که اصابت نکرد، ۴ امتیاز به رقیب دادند و مبارزه به راند طلایی کشید. در سایر اوزان نیز چنین مشکلاتی را داشتیم.

سرمربی تیم ملی تکواندو با بیان اینکه تیم ملی سیکل خوبی را برای حضور موفق در باز ی هایی مهم پیش رو طی می کند، اظهار کرد: از دوستان می خواهم اگر قرار است نقدی بر عملکرد تیم ملی داشته باشند، منصفانه به موضوع نگاه کنند و سازنده ما را نقد کنند. اگر هدف آنها کمک به تیم ملی است، تخریب نکنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به عنوان سرمربی تیم ملی بر حسب وظایف خود آستانه تحمل بالایی دارم و خیلی مسائل را تحمل می کنم ولی تکواندوکاری که بعد از مدت ها دوری از تیم ملی به میدان بازگشته، نیاز به روحیه و انرژی دارد. مسابقات هلند میدان سنگینی بود و نمی توان بدون تماشای مبارزه تکواندوکاران آنها را مورد نقد قرار داد.

مغانلو ادامه داد: بارها گفته بودم که سه پله عقب تر از خط شروع تیم ملی را تحویل گرفته ایم و بعد از حضور در مسابقات هلند می گویم که تازه این سه پله را طی کرده و ابتدای خط شروع رسیده ایم. با پتانسیلی که تکواندو ما دارد می توانیم دوباره یک تیم قدرتمند داشته باشیم به شرط آنکه همه به ما کمک کنند.

وی در مورد شکست برخی ملی پوشان در هلند یادآور شد: مستعان که با تکواندوکار رژیم اشغالگر قدس مبارزه نکرد، اسبقی مبارزات خوبی به نمایش گذاشت و چند ضربه روی سر حریف زد که امتیاز ندادند. نصر هم بازی خوبی مقابل حریف نروژی انجام داد که در امتیاز ۱۰ بر ۱۰ مساوی رقیب در ثانیه های پایانی امتیاز گرفت که جای جبران نبود. باید اذعان داشته باشیم تکواندو دیگر متعلق به یک کشور خاص نیست و همه کشورها با سرمایه گذاری بالا به سرعت در حال پیشرفت هستند.

سرمربی تیم ملی در خصوص برنامه های تیم ملی در سال ۹۳ تصریح کرد: از چهارم فروردین ماه اردوهای تیم ملی را از سر می گیریم و روزهای ۷ و ۸ فروردین نیز مسابقات انتخابی خواهیم داشت. در شش وزن ۱۲ نفر به اردو دعوت شده به همراه سایر نفرات کار آماده سازی را پیگیری می کنیم. ما برای اعزام به مسابقات جایزه بزرگ ها فقط می توانیم تکواندوکاران دارای رنکینگ را اعزام کنیم و سایر نفرات نیز به تدریج با رقابتهای مختلف اعزام خواهند شد.

وی در پاسخ به این پرسش که برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا چه برنامه ای دارید، تاکید کرد: ترکیب تیم ملی برای حضور در دو رویداد آسیایی پیش رو با برگزاری مسابقات انتخابی مشخص خواهد شد، برای هیچ تکواندوکاری حاشیه امنیت قائل نیستیم و همه اردونشینان در این مسابقات شرکت کرده و بهترین ها به ترکیب اصلی می رسند.

مغانلو در پایان گفت: تیم ملی روند خوبی را آغاز کرده و امیدوارم بتوانیم با کمک خانواده بزرگ تکواندو، حمایت های مسئولان وزارت ورزش و جوانان و همچنین رسانه ها بتوانیم اقتدار گذشته را در تکواندو جهان به دست آوریم.

تیم ملی در رقابتهای بین المللی هلند موفق به کسب یک طلا، دو نقره و یک برنز شد.