به گزارش پارس به نقل از تسنیم، فرانچسکو توتی گفت در صورت فراخوانده شدن از سوی چزاره پراندلی، سرمربی تیم ملی ایتالیا برای همراهی آتزوری در جام جهانی ۲۰۱۴ به تیم ملی کشورش بازخواهد گشت البته اگر وضعیت جسمانی اش به وی اجازه این کار را بدهد.

فرانچسکو توتی پس از رهایی از بند مصدومیت دوباره روند اوج گیری را از سر گرفته است و با گلزنی در بازی اخیر رم برابر اودینزه نشان داد هنوز چیزهایی برای عرضه به تیم ملی ایتالیا دارد و حتی ممکن است نامش در فهرست ۲۳ نفره آتزوری جهت سفر به برزیل قرار بگیرد.

توتی در این خصوص به شبکه اسکای اسپورت ایتالیا گفت: باعث افتخارم خواهد بود اگر پراندلی مرا دعوت کند. از این اتفاق خوشحال خواهم شد، چون برای من فرصت بازی در جام جهانی که در برزیل برگزار شود دیگر دست نخواهد داد اما همانطور که همیشه گفته ام باید ببینم که شرایط جسمانی ام این اجازه را به من می دهد یا خیر. این مهمترین شرط برای حضورم در تیم ملی است.

وی افزود: امیدوارم که تیم ملی ایتالیا بتواند تا فینال رقابت ها بالا برود. به نظر من این تیم پتانسیل فینالیست شدن را دارد. تیم ملی بازیکنان با کیفیتی دارد که حضورشان شانس ایتالیا را برای حضور در مرحله نیمه نهایی رقابت ها بیشتر کرده است و امیدوارم که این اتفاق رخ دهد.

هافبک ۳۷ ساله رم درباره بازیکنانی که چزاره پراندلی می تواند برای حضور در جام جهانی به اردوی تیم ملی ایتالیا فرا بخواند، تصریح کرد: اگرمن سرمربی تیم ملی ایتالیا بودم ماتیا دسترو و فلورنزی (۲ بازیکن تیم رم) را دعوت می کردم، چون آنها به افزایش سطح کیفی گروه کمک می کنند و می توانند تاثیرگذار باشند. به نظر این ۲ بازیکن باید به تیم ملی دعوت شوند هرچند من آن کسی نیستم که تصمیم می گیرد کدام بازیکنان باید در تیم ملی حضور داشته باشند.

توتی در ادامه درباره جایگاه رم در جدول رده بندی سری A و رقابتش با یوونتوس و ناپولی برای کسب اسکودتو، خاطرنشان کرد: ما به هر شیوه ممکن تلاش می کنیم که سهمیه صعود مستقیم به مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل آینده را به دست آوریم. در حال حاضر برتری خفیفی نسبت به ناپولی داریم ضمن اینکه یک بازی معوقه هم باید انجام دهیم. به نظر من رم می تواند به این هدف دست پیدا کند، چرا که آمار نشان می دهند ما در این فصل قوی تر از ناپولی کار کرده ایم.

رم در حال حاضر با یک بازی کمتر و ۳ امتیاز اختلاف نسبت به ناپولی در رده دوم جدول سری A قرار دارد.

تیم ملی ایتالیا در گروه چهارم (D) مسابقات با تیم های اروگوئه، کاستاریکا و انگلیس همگروه است و در اولین دیدار ۲۴ خرداد به مصاف انگلیس خواهد رفت. (برنامه کامل جام جهانی ۲۰۱۴)