به گزارش پارس به نقل از تسنیم، امیررضا خادم در پایان نشست هم اندیشی با پیشکسوتان پرسپولیس گفت: نگرانی را در جلسه امروز که پیشکسوتان پرسپولیس در آن حضور داشتند شاهد بودیم که به حق بود. آنها عمری را پای ماندگاری این تیم صرف کردند و امروز نگران آینده آن هستند.

وی ادامه داد: یکی از مباحث اصلی ما بدهی ها و عملکرد گذشته بود. امروز نظرات ارائه شد و دوستان به صورت قاطع نظر بنده را در مورد این بحث متوجه شدند و قبول کردند.

نماینده تام الاختیار وزیر ورزش در بحث واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی عنوان کرد: باید بتوانیم اسپانسر خوبی پیدا کنیم تا فشار روحی بازیکنان کاهش بیابد. اجازه قانونی نداریم که حمایت مالی کنیم و حتی امکان هم آن نداریم که چنین کاری را انجام دهیم.

خادم گفت: در سال ۹۲ نتوانستیم به هیئت های خود بیش از ۲۰۰ هزار تومان پول بدهیم. باید تلاش کنیم مبلغ بدهی های چند ۱۰ میلیاردی را پرداخت و ساماندهی کنیم. نکته اصلی این است که باید این دو تیم را به جایگاهی امن برسانیم که مردم نگران بحث های مالی آن نباشند و تنها از برد لذت برده و از باخت ناراحت شوند.

وی با بیان اینکه بحث خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس برای اولین بار در هیئت دولت مطرح شده، خاطرنشان کرد: کارگروهی برای این کار تشکیل شده که باید پاسخگویی هم وجود داشته باشد تا به موازات وزارت ورزش تلاش کرده تا این هم محقق شود.

خادم گفت: بارها اعلام کرده ام که اولویت برای واگذاری استقلال و پرسپولیس با پیشکسوتان است و آنها نسبت به یک اسپانسر یا فرد دیگر ارجحیت دارند.

وی یادآور شد: از پیشکسوتان پرسپولیس خواستیم کارگروهی را تشکیل دهند تا بتوانند در این مورد بحث و تبادل نظر کرده و تملک پرسپولیس را برعهده بگیرند. اگر پیشکسوتان بتوانند چنین کاری را انجام دهند ما هم سعی می کنیم منع های قانونی را حذف کنیم.

نماینده تام الاختیار وزیر ورزش در بحث واگذاری استقلال و پرسپولیس گفت: تا نیمه های سال آینده به جمع بندی هایی برای واگذاری دو تیم خواهیم رسید. باید دارایی ها، بدهی ها و املاک ها مشخص شود تا سال آینده بتوانیم این خصوصی سازی را انجام دهیم. در اصل ۴۴ هم راهکارهای متفاوتی را داریم.

وی در پایان گفت: پینشهاد دادیم که یکی، دو نفر از پیشکسوتان پرسپولیس در یکی دو روز آینده به عضویت هیئت مدیره درآیند و از بین آن دو، یک نفر مدیرعامل شود.