به گزارش پارس به نقل از تسنیم، در ادامه مسابقات هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا ۲ نماینده دیگر ایران مقابل رقبای خود به میدان می روند. در روز دوم رقابت های این هفته، فولاد در تاشکند پایتخت ازبکستان میهمان بنیادکار است و سپاهان در اصفهان به مصاف الاهلی امارات می رود. بنیادکار ازبکستان - فولاد

یک تساوی خارج از خانه مقابل الجیش قطر در هفته نخست و بعد پیروزی شیرین خانگی مقابل الفتح عربستان، شروعی مناسب و امیدوارکننده برای فولاد محسوب می شود. شاگردان حسین فرکی در صورتی که فردا مقابل بنیادکار بازنده نباشند با توجه به اینکه در دور برگشت ۲ بازی خانگی خواهند داشت، می توانند به صعود از گروه B امیدوار باشند.

هواداران خوزستانی فولاد با حضور پرشور خود در بازی مقابل الفتح نشان دادند می شود به عنوان یک مؤلفه تاثیرگذار و مثبت روی آنها حساب کرد. بدون شک در صورتی که این حمایت قابل تحسین در ۲ دیدار دور برگشت مقابل بنیادکار و بعد الجیش تداوم داشته باشد، بازیکنان سرخ پوش اهوازی از انگیزه بیشتری برای پیروزی و صعود از گروه برخوردار خواهند شد.

بنیادکار انگیزه بسیاری برای غلبه بر فولاد در تاشکند دارد چرا که تا اینجای کار چهره تیمی صعود کننده را نداشته است. شاگردان میرجلال کاسیموف در بازی هفته اول میهمان الفتح عربستان بودند که در آن به نتیجه ای بهتر از تساوی بدون گل نرسیدند. بنیادکار در هفته دوم تن به شکست خانگی مقابل الجیش داد و بدین ترتیب تا به حال از ۶ امتیاز ممکن تنها یک امتیاز کسب کرده است.

بنیادکاری ها اگر چه سال های قبل هزینه زیادی کردند و با جذب چند ملی پوش نامدار ازبکستان و بازیکنانی مثل ریوالدو که به تازگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرده و همچنین به خدمت گرفتن مربی نامداری همچون لوئیز فلیپه اسکولاری در پی کسب عنوان قهرمانی بودند اما این فصل به اندازه قبل ریخت و پاش نکرده اند. کارلس کُتو هافبک یک متر و ۷۵ سانتی متری و اسپانیایی، الکساندر پیشچور و سیموننکو ۲ بازیکن اوکراینی و دروازه بان ملی پوش این تیم یعنی مرادجان زوخوروف را می توان به عنوان چهره هایی شاخص در جمع بازیکنان بنیادکار دانست.

توجه به عدم قدرتمندی نماینده ازبکستان در قیاس با فصول قبل و همچنین پیروزی الجیش در تاشکند می تواند فرکی را به این نتیجه معقول و منطقی برساند که در پی پیروزی مقابل تیم تحت هدایت کاسیموف باشد.

در دیگر دیدار این گروه الفتح عربستان میزبان الجیش قطر است.

الجیش و فولاد ۲ تیم ۴ امتیازی گروه B هستند که در این میان نماینده قطر به دلیل گل زده بیشتر (تفاضل گل هر ۲ تیم یک است) رده اول را به خود اختصاص داده تا شاگردان فرکی در جایگاه دوم قرار بگیرند. تیم های یک امتیازی بنیادکار ازبکستان و الفتح عربستان که در تفاضل گل هم مساوی هستند (۱-) در رده های سوم و چهارم قرار دارند. گل زده بنیادکار بیشتر از نماینده عربستان است که اصلا گل زده ای ندارد.

سپاهان - الاهلی امارات

سپاهان کار بزرگی که از این تیم انتظار می رفت را انجام داد. بعد از شکست هفته نخست مقابل السد در دیداری خارج از خانه، زردپوشان اصفهان در ورزشگاه فولادشهر پیروزی شیرینی را مقابل الهلال عربستان کسب کردند و اصطلاحاً به جدول بازگشتند. این پیروزی با توجه به اینکه با گل دقیقه آخر نماینده ایران به دست آمد، شکلی دراماتیک به خود گرفت تا تاثیر انگیزشی بالایی بر بازیکنان تحت هدایت زلاتکو کرانچار بگذارد.

نکته جالب عملکرد سپاهان در ۲ دیدار گذشته این بوده که شاگردان کرانچار ۳ امتیاز بازی اول را در دقایق پایانی باختند و هفته دوم برعکس عمل کرده و این بار ۳ امتیاز کامل بازی با الهلال را در دقایق پایانی کسب کردند. در فصل جاری لیگ قهرمانان هر ۴ نماینده ایران با تیم های عربستانی هم گروه هستند و جز استقلال که در ورزشگاه آزادی تهران مغلوب الشباب شد، ۳ تیم دیگر کشورمان موفق شدند در بازی های دور رفت، حریفان عربستانی خود را شکست دهند. در همین زمینه موضوع جالب دیگری هم وجود دارد، بدین مضمون که هر ۴ بازی نمایندگان ایران و عربستان در کشورمان برگزار شده و بدین ترتیب بازی های برگشت همگی در عربستان انجام خواهد شد.

وقتی نگاهی به فهرست بازیکنان الاهلی بیندازیم شاید از اینکه نماینده امارات از ۲ بازی قبل تنها ۲ امتیاز کسب کرده تعجب کنیم چرا که این تیم ۵ بازیکن ملی پوش و ۴ بازیکن خارجی در ترکیبش دارد. ولید عباس، محمد عبدالعزیز، ماجد حسن، احمد خلیل و اسماعیل الحمَدی ملی پوشان الاهلی هستند که در کنار نفراتی مانند گرافیته، هوگو ویانا، لوئیز گارسز و سیل اعتبار ویژه ای به این تیم داده اند. حضور این بازیکنان در فهرست تیم اماراتی نشان می دهد که سپاهان به هیچ عنوان نباید گول ۲ مساوی قبلی الاهلی را بخورد.

سپاهان باید از این دیدار خانگی نهایت استفاده را که همان کسب امتیازات کامل است بکند تا با بیشترین اندوخته ممکن در مسابقات دور برگشت حضور پیدا کند، جایی که فقط یک بازی خانگی مقابل السد خواهد داشت و ۲ دیدار دیگرش خارج از خانه برگزار می شود.

السد قطر و الهلال عربستان دیگر دیدار این گروه را در ورزشگاه شیخ جاسم بن حمد دوحه برگزار می کنند.

در حال حاضر السد قطر با ۴ امتیاز صدرنشین گروه D است و سپاهان با ۳ امتیاز پس از این تیم در رده دوم قرار دارد. الاهلی امارات ۲ امتیازی و سوم است و در نهایت الهلال عربستان با یک امتیاز در رده آخر جای گرفته است.

برنامه ادامه بازی های هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

منطقه غرب

چهارشنبه ۲۸ اسفند ۹۲

گروه B

بنیادکار ازبکستان - فولاد، ساعت ۱۶: ۳۰، ورزشگاه پاختاکور تاشکند

الفتح عربستان - الجیش قطر، ساعت ۲۰: ۳۰، ورزشگاه ملک عبدالله بن جلاوی اِحسا

گروه D

سپاهان- الاهلی امارات، ساعت ۱۹، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

السد قطر - الهلال عربستان، ساعت ۱۹: ۱۵، ورزشگاه شیخ جاسم بن حمد دوحه

منطقه شرق

چهارشنبه ۲۸ اسفند ۹۲

گروه F

سنفرس هیروشیما ژاپن - اف سی سئول کره جنوبی، ساعت ۱۳: ۳۰، ورزشگاه هیروشیما اتلتیک هیروشیما

بیجینگ گوان چین - سنترال کوئست مارینرز استرالیا، ساعت ۱۵، ورزشگاه بیجینگ ورکرز بیجینگ

گروه H

وسترن سیدنی وندررز استرالیا - کاوازاکی فرونتال ژاپن، ساعت ۱۱، ورزشگاه پاراماتا سیدنی

اولسان هیوندای کره جنوبی - گوئیژو رنه چین، ساعت ۱۴، ورزشگاه اولسان مونسو فوتبال اولسان