به گزارش پارس به نقل از ایسنا، زلاتکو کرانچار در آستانه بازی چهارشنبه تیم فوتبال سپاهان ایران و الاهلی امارات به سوالات مختلفی پیرامون شرایط تیم و بازیکنانش پاسخ داد.

** امیدوارم نفرات آسیب دیده به بازی با الاهلی برسند

این مربی کروات ابتدا درباره آخرین وضعیت آمادگی تیم فوتبال سپاهان پیش از بازی با تیم الاهلی که آخرین دیدار از دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود، اظهار کرد: شرایط خوبی داریم البته بعد از بازی با الهلال دو روز ریکاوری کردیم و روز گذشته (شنبه) اولین تمرین نسبتا سنگین را برگزار کردیم. امیدوارم بازیکنان تا روز مسابقه بتوانند در شرایط ایده آلی قرار بگیرند چون بازی بسیار حساسی پیش رو داریم.

وی با بیان اینکه برخی بازیکنانش با آسیب دیدگی های جزئی روبه رو هستند گفت: محرم نویدکیا تا دیروز تمرین نمی کرد چون او پس از سپری کردن دوران مصدومیتش خیلی سخت توانست دوباره به شرایط نسبتا خوب برگردد و باید احتیاط کند. مرادمند و علی کریمی هم بازیکنانی هستند که درست تمرین نکرده اند و کاملا تحت کنترل قرار دارند تا ببینیم وضعیت شان تا پیش از بازی با الاهلی چگونه خواهد شد. اما سایر بازیکنان در آمادگی قابل قبولی به سر می برند.

** هیچ ناشناخته ای از الاهلی برایم وجود ندارد

کرانچار در پاسخ به اینکه با توجه به نتایج قبلی تیم تان به نظر بازی با الاهلی یکی از حساس ترین بازی های سپاهان برای صعود از گروهش به شمار می آید به ایسنا گفت: این را قبول دارم و ما در هر صورت باید تلاش کنیم الاهلی را در اصفهان ببریم. پیروزی مقابل الهلال که یکی از قدرتمندترین تیم های گروه بود واقعا ارزش زیادی داشت و ما را در شرایطی قرار داد که باید این روند را ادامه دهیم.

وی در ارزیابی اش از تیم الاهلی گفت: کم و بیش از الاهلی شناخت داریم و می توانم بگویم نکته ی فنی وجود ندارد که از این تیم ندارم. ما هر کاری می کنیم تا این تیم را در اصفهان شکست دهیم و به امتیاز ۶ برسیم تا در دور برگشت در وضعیت بهتری بازی ها را ادامه دهیم.

** بخاطر رنکینگ سپاهان، AFC برنامه خوبی برای ما چید!

سرمربی سپاهان در واکنش به اینکه فکر نمی کنید شانس با شما یار بود که در دور رفت دو بازی سپاهان در ورزشگاه خانگی تان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: با این موضوع هم موافق هستم. من فکر می کنم شرایط و نتایجی که سپاهان تاکنون در آسیا گرفته و رنکینگی که در آن قرار دارد، باعث شده تا چنین قرعه ای برای ما به وجود آید. بنابراین ما الان باید از این فرصتی که AFC به تیم هایی مثل سپاهان داده، استفاده کنیم تا با انجام بازی های قدرتمندانه و نتایج خوب به مرحله بعدی صعود کنیم.

** شکست از السد مثل شکست های دیگر است

کرانچار شکست سپاهان از السد قطر در اولین بازی لیگ قهرمانان را با شکست های دیگر متفاوت ندانست و گفت: ما از نظر روانی در شرایطی قرار نداریم که فکر کنیم باید با حضور السد در اصفهان از این تیم انتقام بگیریم. ما یک بازی را به السد واگذار کردیم و باید در فکر پیروزی در بازی برگشت در اصفهان باشیم. البته از الان به السد فکر نمی کنیم و فقط تمرکزمان به بازی با الاهلی است. هنوز زود است درباره نتایج بازی های بعدی قضاوت کرد و فکر می کنم تا بازی با السد شرایط دو تیم هم به لحاظ آمادگی و هم از نظر نتایجی که گرفته اند تغییر خواهد کرد.

** فرصت دادن به جوان ها شجاعت می خواهد اما همه بازیکن جوان خوب ندارند

سرمربی تیم سپاهان که نسبت به برخی دیگر از مربیان لیگ به بازیکنان جوانش بیشتر میدان داد و همین ریسک باعث شد بازیکنان جوان سپاهان عملکرد خوبی داشته باشند در این باره گفت: این مسئله درباره هر مربی ای متفاوت است. قبول دارم که فرصت دادن به جوان ها شجاعت و ریسک می خواهد اما از طرفی باید بازیکنان جوان بااستعدادی وجود داشته باشند که شما بتوانید آن ها را به زمین بفرستید. شاید برخی تیم ها از داشتن چنین بازیکنانی کم بهره هستند اما سپاهان از این جوان ها کم ندارد. من در عین حال حساسیت بازی های سپاهان را درک می کنم اما آنقدر بازیکنان جوان باکیفیتی داریم که اعتماد من را جلب می کنند.

وی افزود: آن ها خودشان هم از این فرصت کمال استفاده را بردند و هنوز فضا برای پیشرفت شان وجود دارد. شاید در آینده بازیکنان جوان دیگری را هم به میدان بفرستیم. از ۲۵ بازیکن لیست تیم سپاهان، ۱۰ بازیکن از میان جوانان هستند که در تمرین ها روند خوبی را داشتند و در بیش از یک سالی که ما با هم کار می کنیم، آن ها موفق شدند خودشان را به کادر فنی ثابت کنند.

** همه جوان های سپاهان در تیم دوستی مهر بزرگ نشدند

کرانچار در واکنش به اینکه قبول دارید برخی از بازیکنان جوان سپاهان با حضور در تیم های ملی پایه و آموزش تحت نظر مربیانی چون علی دوستی مهر، توانسته اند تجربیات بین المللی خوبی به دست آورده و اکنون برای سپاهان مفید هستند، به ایسنا گفت: مهدی شریفی و علی کریمی هیچ کدام بازیکنان ملی پوش نبودند. البته بازیکنانی چون امیرحسین کریمی، مهدی ا مینی و محمد مرادمند سابقه حضور در تیم های ملی پایه را دارند. اما فکر می کنم روند تمرین هایی که آن ها داشته اند، در پیشرفت شان بسیار موثر بوده است.

** ما هنوز برای قهرمانی لیگ شانس داریم!

وی برای سپاهان در مسابقه های لیگ برتر هنوز شانس قهرمانی قائل شد و تصریح کرد: من فکر می کنم ما هنوز برای قهرمانی شانس داریم. منتها به رده دومی و سومی هم به طور جدی فکر می کنیم. سپاهان تلاش می کند در سه بازی باقی مانده لیگ حداکثر امتیازات را بگیرد. اما در عین حال نتایج تیم های استقلال، فولاد و تراکتورسازی در جایگاه نهایی ما اثرگذار است. برای سپاهان کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا اهمیت زیادی دارد و بنابراین ما باید بین رده های اول تا سوم قرار بگیریم. حداقل دستاوردی که سپاهان باید از لیگ امسال بگیرد، کسب عنوان سومی مسابقه ها است.

** رحمان احمدی در بازی با کره جنوبی و دو بازی دیگر بهترین بازیکن تیم ملی بود

این مربی کروات که صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۱۴ را تا حدود زیادی مدیون رحمان احمدی می داند، درباره میزان تاثیرگذاری این دروازه بان در موفقیت تیم ایران به ایسنا گفت: رحمان احمدی در هر سه مسابقه پایانی تیم ایران در انتخابی جام جهانی بهترین بازیکن زمین بود. او تمام توپ های غیر ممکن را گرفت و دروازه تیم ایران را نجات داد! رحمان احمدی مقابل کره جنوبی بهترین دروازه بانی اش را انجام داد و در این مسابقه های سرنوشت ساز، نفر اول تیم ملی بود.

** بی شک احمدی دروازه بان اول ایران است و با داوری قابل قیاس نیست!

کرانچار تاکید کرد: معتقدم رحمان احمدی دروازه بان اول تیم ملی ایران است و باید باشد. در این قضیه هیچ شکی نباید وجود داشته باشد. ترجیح دادن دانیل داوری به او کار درستی نیست و با جدیت می گویم رحمان احمدی اصلا با دانیل داوری قابل مقایسه نیست. داوری دروازه بان خوبی است اما فوق العاده از احمدی جوان تر بوده و نیاز به تجربه بیشتری دارد. این در حالی است که رحمان در سال های گذشته چه در مسابقه های لیگ برتر و چه بازی های بین المللی باشگاهی و بازی های ملی تجربه زیادی کسب کرده است. نمی گویم داوری شرایط حضور در تیم ایران را ندارد اما به هر حال او دروازه بان تیمی بوده که به تازگی از لیگ دو آلمان به بوندسلیگا راه پیدا کرده و در این بازی ها هم هنوز خودش را پیدا نکرده است. من به عنوان یک مربی موافق حضور داوری در تیم ملی هستم اما نباید او را با رحمان احمدی مقایسه کنیم.

** شایعه حضور تونچی کنار کی روش خنده دار است

وی از شایعاتی که درباره احتمال پیوستن تونچی مربی دروازه بانان سپاهان به کادر فنی تیم ملی مطرح شده بود خنده بلندی سر داد و به ایسنا گفت: تونچی مربی دروازه بان های سپاهان و یکی از مربیان خوب کادر فنی تیم ماست. موضوع احتمال حضور او در تیم ملی یک شایعه رسانه ای بیش نبود و اصلا چنین بحثی وجود نداشت. هیچ کس با او صحبتی نکرده بود و او در عین حال کارش را با قدرت و به خوبی در سپاهان انجام می دهد. تونچی به صورت مداوم در تیم ما کار می کند و هیچ وقت قرار نبوده دستیار کارلوس کی روش شود. در نهایت فکر می کنم شخصی که نام او را آورده، اشتباهی این کار را انجام داده است.

** زمین فولادشهر کیفیت فوق العاده ای دارد

سرمربی تیم سپاهان از کیفیت زمین ورزشگاه فولادشهر ابراز رضایت کرد و بر خلاف نظر برخی از بازیکنانش در گذشته، اظهار کرد: هیچ مشکلی با زمین فولادشهر نداریم و اتفاقا باید از مجموعه باشگاه ذوب آهن تعریف و تمجید کنم که شاید همه فراموش کردند از آن ها تشکر کنند. آن ها هر کاری برای تغییر زمین فولادشهر انجام دادند و در یک شرایط آب و هوایی بارانی زمین تازه ای را به من تحویل دادند. اگر این زمین مشکلی داشت خود ش را در بازی با الهلال نشان می داد. فکر می کنم انتقادها مربوط به قبل از تغییرات انجام شده روی زمین باشد و الان هیچ مشکلی با آن نداریم.

** الهلالی ها دنبال جنگ روانی بودند اما نتوانستند

کرانچار رفتار و اظهار نظرهای مسئولان باشگاه الهلال عربستان پیش از بازی با سپاهان را اقدام آن ها برای ایجاد یک جنگ روانی دانست و به ایسنا گفت: آن ها به دنبال جنگ روانی بودند تا شرایط بازی را تحت تاثیر آن قرار داده و بتوانند از سپاهان امتیاز بگیرند. اما با عکس العمل خوب سپاهان مواجه شدند. فکر می کنم سپاهان استقبال خوبی از این تیم همچون سایر تیم ها داشت و الهلال هم در زمین نتوانست به هدفش برسد و ما توانستیم به خوبی آن ها را شکست دهیم. امیدوارم در بازی برگشت، الهلالی ها جبران کنند و استقبال خوبی از سپاهان به عمل آورند.

** هواداران سپاهان مقابل الاهلی ما را تنها نگذارند

وی در پایان از هواداران تیم سپاهان خواست تا در بازی با الاهلی بازیکنان تیمش را تنها نگذارند و افزود: از حضور همه هوادارانی که برای تشویق ما در بازی با الهلال به ورزشگاه فولادشهر آمدند تشکر می کنم چرا که بدون حمایت آن ها ما نمی توانستیم به سه امتیاز آن دیدار حساس برسیم. از آن ها می خواهم در بازی با الاهلی امارات هم ما را تنها نگذارند و بدانند با حضورشان در ورزشگاه و حمایت های پرشورشان سپاهان، بسیار قوی تر می شود.