به گزارش پارس به نقل از فارس، در ادامه رقابت های جام جهانی کشتی آزاد که از شب گذشته در سالن" فوروم" شهر لس آنجلس آغاز شده است تیم کشورمان از ساعت ۵: ۳۰ بامداد به وقت ایران در سومین و حساس ترین دیدارش مقابل آمریکا به میدان رفت که با نتیجه ۱۸ بر ۱۰ از سد حریف گذشت.

در این دیدار سرنوشت ساز رحیمی، اسماعیل پور، حسین خانی، یزدانی و قاسمی برای ایران پیروزی کسب کردند و نصیری، اکبری و لشگری مقابل حریفانشان شکست خوردند.

ایران با این پیروزی و با توجه به اینکه در دو دیدار گذشته نیز با اقتدار از سد ارمنستان و ترکیه گذشته بود گام بلندی برای حضور در فینال برداشت و عملا تا حدود زیادی حضورش در دیدار پایانی را قطعی کرد. آخرین دیدار ایران برابر هند خواهد بود.

این رقابت ها با نحوه امتیازدهی جدید برگزار می شود؛ پیش از این با توجه به اینکه مسابقات در ۷ وزن برگزار می شد هر تیمی که صاحب حداقل ۴ پیروزی از ۷ مسابقه می شد به عنوان پیروز آن دیدار شناخته می شد، اما در این رقابت ها نوع جدیدی از امتیازدهی برای معرفی تیم پیروز به اجرا گذاشته شد؛ بدین صورت که تیم برنده براساس مجموع امتیازات مثبت کسب شده توسط کشتی گیران اوزان هشت گانه مشخص شد.

بر اساس این شیوه، پیروزی با ضربه فنی ۵ امتیاز برای کشتی گیر برنده و صفر امتیاز برای کشتی گیر بازنده دارد. برای پیروزی با اختلاف ۱۰ امتیاز (یا بیشتر) (امتیاز عالی) ، اگر حریف موفق به کسب امتیازی نشود، ۴ امتیاز به کشتی گیر برنده اضافه می شود، بدون اینکه امتیازی به بازنده داده شود. اگر حریف امتیازی کسب کند ۴ بر یک محسوب خواهد شد، یعنی یک امتیاز به کشتی گیر مغلوب تعلق می گیرد.

 

پیروزی با هر نتیجه ای بدون اینکه حریف امتیازی کسب کند (به عنوان مثال ۴ بر صفر) ۳ امتیاز برای کشتی گیر برنده و صفر امتیاز برای کشتی گیر مغلوب به دنبال دارد و پیروزی با هر نتیجه ای غیر از روش های قبل (به عنوان مثال ۵ بر ۲) ، ۳ امتیاز برای کشتی گیر پیروز و یک امتیاز برای کشتی گیر بازنده منظور خواهد شد.

* نتایج انفرادی این دیدار به شرح زیر است:

۵۷ کیلو: حسن رحیمی، برنده - آنجل اسکوبدو (۸ بر صفر) (۳ امتیاز فنی مثبت برای ایران - صفر برای آمریکا)

۶۱ کیلو: مسعود اسماعیل پور، برنده - ریس هامفری (۱۰ بر ۸) (۳ امتیاز فنی مثبت برای ایران - یک امتیاز برای آمریکا)

۶۵ کیلو: میثم نصیری - برنت متکالف، برنده (۸ بر ۱۱) (یک امتیاز فنی مثبت برای ایران - ۳ امتیاز برای آمریکا)

۷۰ کیلو: مصطفی حسین خانی، برنده - نیک مارابل (یک بر صفر) (۳ امتیاز فنی مثبت برای ایران - صفر امتیاز برای آمریکا)

۷۴ کیلو: عزت الله اکبری - جردن باروس، برنده (یک بر ۷) (یک امتیاز فنی مثبت برای ایران - ۳ امتیاز برای آمریکا)

۸۶ کیلو: احسان لشگری - کلیتون فاستر، برنده (۵ بر ۷) (یک امتیاز فنی مثبت برای ایران - ۳ امتیاز برای آمریکا)

۹۷ کیلو: رضا یزدانی، برنده - جی دی برگمن (۸ بر صفر) (۳ امتیاز فنی مثبت برای ایران - صفر امتیاز برای آمریکا)

۱۲۵ کیلو: کمیل قاسمی، برنده - تروال دلاگنف (یک بر صفر) (۳ امتیاز فنی مثبت برای ایران - صفر امتیاز برای آمریکا)

 

آخرین کشتی تیم ایران در مرحله گروهی با تیم هند خواهد بود که این دیدار ساعت ۲۱: ۳۰ امروز (یکشنبه) به وقت تهران انجام می شود.

تیم های اول هر گروه به فینال می رسند و تیم های دوم نیز مسابقه رده بندی را برای ایستادن بر سکوی سوم انجام می دهند.

فینال مسابقات ساعت ۴: ۳۰ بامداد دوشنبه است و مسابقه رده بندی یک ساعت قبل از آن خواهد بود.