به گزارش پارس به نقل از روزنامه نود، در ابتدای فصل رویانیان با شل کردن سر کیسه اقدام به جذب ستاره های تیم های مختلف کرد و توانست تیم خوبی را برای لیگ امسال ساخته و پرداخته کند.

پیام صادقیان، محمدرضا خلعتبری، محسن مسلمان، میثم حسینی، قاسم دهنوی، امید عالیشاه، فرزاد حاتمی، کفشگری و حقیقی بازیکنانی هستند که با تلاش مدیرعامل سابق پرسپولیس توانستند پیراهن این تیم بزرگ را بر تن کنند.

همچنین رویانیان اقدام به تمدید قرارداد بازیکن های بزرگ تیم کرد و سیدجلال حسینی، محسن بنگر، حسین ماهینی، علیرضا نورمحمدی، نیلسون و… توانستند با رقم های بالا قراردادشان را برای یک فصل دیگر تمدید کنند.

اما به مرور زمان نه تنها باشگاه پرسپولیس نتوانست به تعهدات مالی خود عمل کند بلکه رویانیان از سمتش استعفا داد تا بیش از این مقابل بازیکنان پرسپولیس شرمنده نباشد.

سپس با نظر هیات مدیره علی پروین به عنوان مدیرعامل و مرد همه کاره انتخاب شد تا در این برهه سخت او به امور پرسپولیس رسیدگی کند. لیکن حتی سلطان هم نتوانست مشکل مالی و بدهکاری های باشگاه را حل کند تا بازیکنان مذاکره پنهانی با تیم های خواهانشان را آغاز کنند.

حتی تعدادی از تیم های قطری و اروپایی با بعضی از بازیکنان پرسپولیس به توافقات خوبی رسیدند و جالب اینکه مسئولین حال حاضر تیم به خصوص علی پروین برای اینکه مشکلات باشگاه حل شود راضی اند با فروش این مهره ها تا حدودی مشکلات را حل کنند.

با خبر شدیم پیام صادقیان به شدت مورد توجه تعدادی از تیم های اروپایی قرار گرفته و اگر اتفاق خاصی نیفتد پرسپولیس بعد از سال ها می تواند یک بازیکن دیگر به اروپا ترانسفر کند. اما بازیکنانی که از لیگ کشورهای خارجی پیشنهاد دریافت کردند. به شرح ذیل هستند.

* اولویت حقیقی با آلمان است

رضا حقیقی یکی از بازیکنانی است که به شدت مورد توجه یک تیم آلمانی و قطری قرار گرفته. قرار بود این بازیکن قبل از بازی های جام جهانی با این تیم قطری قرارداد ببندد اما پیشنهاد یک تیم لیگ برتری آلمان باعث شده تا او فعلا برای رفتن به لیگ قطر تأمل کند.

البته از آن جا که او برای حضور در این تیم آلمانی باید نصف قراردادش را به عنوان مالیات پرداخت کند و قطری ها در قبال یک سال قرارداد بالاتر از دو میلیون دلار پرداخت می کنند، حقیقی فعلا دست نگه داشته است.

این بازیکن بدش نمی آید برای یک فصل هم که شده به آلمان برود و بعد از آن در اواخر فوتبالش راهی لیگ قطر شود. با این حال رقم بالای پیشنهاد این کشور عربی باعث شده حقیقی بر سر دو راهی بزرگی قرار بگیرد و نداند چه کند.

* پرسپولیسی های قطری

به نظر می رسد کار ۳ بازیکن پرسپولیس را با لیگ قطر باید تمام شده بدانیم. محمدرضا خلعتبری، سیدجلال حسینی و محمد نوری بازیکنانی هستند که مذاکره با تیم های قطری را آغاز کردند و مدت ها پیش خلعتبری و سیدجلال حسینی قراردادهای داخلی خودشان را با این تیم ها به امضا رساندند.

* حاتمی در لیگ دسته یک پرتغال

فرزاد حاتمی هم یکی از بازیکنانی است که به احتمال زیاد از پرسپولیس جدا و برای ادامه فوتبال راهی یک تیم دسته اول پرتغال خواهد شد. این مهاجم حتی در ابتدای فصل هم از لیگ دسته یک این کشور پیشنهاد خوبی را دریافت کرده بود که ترجیح داد به خاطر دعوت به تیم ملی راهی پرسپولیس شود. با این حال نیمکت نشینی های مداوم حاتمی باعث شد مدیر برنامه های او پیشنهاد پرتغالی ها را بررسی کند.

آن طور که حاتمی در جمع دوستان گفته او چندان از حضورش در پرسپولیس راضی نیست و اگر در همان ابتدای فصل به پرتغال می رفت شاید الان به تیم ملی دعوت می شد اما این اتفاق نیفتاد و حال مهاجم با تجربه سرخ ها به فکر حضور در لیگ پرتغال بیفتد.

* صادقیان پرمشتری ترین بازیکن

اما پیام صادقیان پرمشتری ترین بازیکن پرسپولیس به شمار می رود. بازیکن جوان سرخ ها به قدری در این فصل خوش درخشید که نگاه اکثر تیم های خارجی را معطوف خودش کرد. جدی ترین پیشنهاد پیام از یک تیم لیگ آلمانی است.

به غیر از آلمان او از دو تیم ایتالیایی و ترکیه ای پیشنهاد خوبی دریافت کرده و همین قضیه باعث شده تا جدایی صادقیان و حضور او در لیگ اروپا را قطعی و صددرصد بدانیم. تکنیک و سن کم این هافبک باعث شده تا خواهانش زیاد شوند.

از آنجا که پیشنهاد مالی این سه تیم رقمی قابل توجه است پرسپولیسی ها بدشان نمی آید از طریق ترانسفر صادقیان مشکل مالی باشگاه را حل کنند. جالب اینکه اولویت این بازیکن جوان تیم ایتالیایی است و او بدش نمی آید در این لیگ به فوتبالش ادامه بدهد.

صادقیان از یک تیم قطری هم پیشنهاد خوبی دریافت کرده اما او نمی خواهد به این زودی فوتبالش را در لیگ قطر هدر بدهد.

به نظر می رسد اگر ترانسفر این چند بازیکن به لیگ های خارجی انجام شود فقط از قرارداد صادقیان و نوری مبلغی به باشگاه پرسپولیس برسد. چرا که با جدایی دو بازیکن بقیه نفرات آزاد هستند و پول قراردادهایشان به جیب خودشان می رود.