به گزارش پارس به نقل از روزنامه قانون، مسابقات جام جهانی کشتی آزاد از امشب به طور رسمی در کشور آمریکا و شهر لس آنجلس آغاز خواهد شد. مسابقاتی که با حضور ۱۰ تیم برتر جهان در دو گروه ۵ تیمی برگزار می شود و ایران هم مدافع قهرمانی آن است.

رقیب اصلی کشتی گیران ما در این رویداد بزرگ آمریکاست. تیمی که قطعا سعی خواهد داشت از بهترین فرصتش برای قهرمانی استفاده کند و مانع از تکرار قهرمانی کشتی ایران شود.

محمد طلایی که رسول خادم را در این سفر همراهی نمی کند تا ۹۰ درصد شانس قهرمانی در این مسابقات را به ایران می دهد. او در عین حال آمریکا را هم تنها تیمی می داند که توانایی شکست ایران در این مسابقات را دارد.

* مسابقات جام جهانی امشب با دیدار ایران و ارمنستان برای ما آغاز می شود. مهم ترین رقیب کشتی ایران در این رقابت ها کدام کشور است؟

- به نظرم حریف اصلی ما در این مسابقات خود کشور میزبان یعنی آمریکاست. البته هند هم می تواند قدری مشکل ساز باشد. هرچند که به نظر می رسد آمادگی بچه های ما در این مسابقات آنقدر است که بعید به نظر می رسد مشکل خاصی برای قهرمانی داشته باشیم.

* با توجه به مشکلات مالی و درگیری های درونی کشتی در این یکی دو سال اخیر شرایط تیم ملی کشتی آزاد را چطور می بینید؟

- این تیم دو سال است در اردو به سر می برد و خوشبختانه بچه ها هم شرایط آمادگی خوبی دارند. هر طور که حساب کنیم این تیم آماده است. چه از نظر روحی، چه روانی و چه به لحاظ آمادگی فنی و جسمانی. امیدوارم مجموع اینها در نهایت قهرمانی کشتی ایران را رقم بزند و بچه ها از عنوان قهرمانی ما در آمریکا دفاع کنند.

* تیم آمریکا برای قهرمانی در خاک خودش انگیزه بسیاری دارد. این نگران کننده نیست؟

- من بعید می دانم با حرف و تبلیغات منفی، آمریکایی ها بتوانند حریف ما بشوند. آنها اگر می خواهند قهرمان شوند باید به لحاظ فنی بهتر از ما باشند که واقعا اینگونه هم نیستند. خوشبختانه بچه های ما کاملا ذهن شان را آماده قهرمانی در مسابقات جام جهانی کرده اند.

* نگرانی که وجود دارد فاصله بین نفر اول هر وزن تیم ملی با نفر بعد از خود است. فکر نمی کنید این فاصله کیفی برای تیم ملی ما با توجه به فشردگی بازی ها دردسرساز شود؟

- واقعا اگر درست نگاه کنیم فاصله بین نفرات اول دوم ما کاملا محسوس است اما چاره دیگری نداشتیم. نفرات دوم جوان هستند و قطعا صاحب انگیزه. امیدوارم این مسئله مشکلی برای تیم ملی ما در آمریکا ایجاد نکند.

* قبول دارید کشتی آمریکا در این چند سال گذشته با افت شدید مواجه شد و نتوانست صلابت گذشته اش را حفظ کند؟

- این مسئله پذیرفتنی است اما افت کیفی کشتی فقط مربوط به آمریکا نبود و قوانین عجیب مربوط به هل دادن، همه کشتی دنیا را با یک افت عجیب کیفی مواجه کرد که خوشبختانه با تغییر ساختار مدیریتی فیلا این قانون هم حذف شد. همین قانون برای خیلی از کشتی گیران ما هم مشکل ساز بود اما برخی هم به واسطه آن به عناوین خوبی رسیدند.

* شانس قهرمانی ایران در مسابقات جام جهانی را بدون تعصب چقدر می بینید؟

- من فکر می کنم ما تا ۹۰ درصد شانس اصلی قهرمانی باشیم.

* روسیه هم با توجه به پیشینه اش شانسی ندارد؟

- روسیه شرایطش فرق می کند. آنها پتانسیل اصلی شان را گذاشته اند برای مسابقات قهرمانی اروپا. به خاطر همین خیلی حرفی برای گفتن در این مسابقات ندارند. البته باید توجه داشت که آنها روسیه اند و طبیعی است که مثل همیشه یک مدعی باشد. ما هنوز در خیلی مسائل فنی از روس ها عقبیم و باید سعی کنیم این فاصله حل و فصل شود.

* شما به عنوان یکی از اعضای اصلی کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان چرا با این تیم به آمریکا سفر نکردید؟

- من پیش از این تیم جوانان را به جام « یاکوتا روسیه» بردم و رسول خادم صلاح دانست من استراحت کنم و به جام جهانی اعزام نشوم.

* از مشکلات بی شمار کشتی چه خبر؟ با آمدن رسول خادم اوضاع تغییر کرده است؟

- به لحاظ فنی که خیلی خوب شده ایم و همه ما راضی هستیم اما مشکلات مالی مان همچنان پا برجاست و تغییر چندانی در آن ایجاد نشده. هنوز خیلی اتفاق خاصی نیفتاده و همه منتظر اقدام وزارت ورزش هستیم. خود من علاوه بر مطالباتی که از فدراسیون کشتی زمان خطیب دارم ۱۵ ماه هم است که حقوق محل کارم در شرکت ملی گاز ایران را نگرفته ام. آنها حتی به خاطر اینکه در اردوهای تیم ملی کشتی بوده ام بیمه ام را هم قطع کرده اند.

* مگر به فدراسیون کشتی و تشکیلات کشتی مامور نشده اید. چرا چنین کاری می کنند؟

- نمی دانم، هرچه هم پیگیری می کنم به جایی نمی رسم. مسئولان شرکت گاز می گویند چون برای فدراسیو. ن کشتی کار می کنی باید حقوقت را هم از آنجا بگیری اما اصلا این گونه نیست. بسیاری از بچه های شرکت ملی نفت در ورزش هستند اما حقوق شان را هنوز از شرکت می گیرند.

* از وزارت ورزش موضوع را پیگیری کرده اید؟

- بله، قرار شده نامه ای از طرف خود وزیر ورزش برای وزیر نفت نوشته شود و مشکلم حل شود.

* نظرتان در مورد دوشغله بودن خادم چیست. فکر نمی کنید حضور همزمان در راس مدیریتی فدراسیون و راس کادر فنی کشتی آزاد باعث شود او نتواند هیچ یک از این دو کار را به صورت درست انجام دهد؟

- شخصا عقیده دارم که اگر از تیم ملی جدا بشود بهتر است اما خودش این را نمی خواهد و فکر می کند می تواند دو کار را با هم انجام دهد. امیدوارم که اینگونه باشد.

* در مورد وضع صادق گودرزی و اینکه نپذیرفته در کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد باشد چه نظری دارید؟

- من زیاد در جریان این موضوع نیستم اما فکر می کنم حضور در کادر فنی تیم ملی برای صادق زود است او بهتر است از رده پایه ها کار مربیگری را شروع کند و به تیم ملی بزرگسالان برسد. کاری که در زمان کشتی گرفتنش انجام داده است.

* حریف اول تیم ملی ما ارمنستان است که امشب با آنها دیدار می کنید. شرایط این تقابل را چطور ارزیابی می کنید؟

- ارمنستان حریف جدی برای ما نیست و قطعا به راحتی شکستش خواهیم داد. ما در گروه مان تنها بازی سختی با آمریکا خواهیم داشت و با توجه به اینکه از هر گروهی ۲ تیم صعود می کند مشکلی برای صعود نداریم.