به گزارش پارس به نقل از مهر، جدال ایرانی های حاضر در پانزدهمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی باشگاه های غرب آسیا میان دو تیم مهرام و پتروشیمی عصر امروز پنجشنبه در تالار بسکتبال ورزشگاه آزادی برگزار شد. در جریان این دیدار که در حضور تماشاگران علاقمند به دو تیم، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان و کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد، تیم مهرام موفق شد حریف ایرانی خود را با نتیجه ۹۰ بر ۷۳ شکست دهد.

با رقم خوردن این نتیجه تیم مهرام ضمن دستیابی به عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات بسکتبال قهرمانی باشگاه های غرب آسیا، سهمیه حضور در باشگاه های آسیا را نیز از آن خود کرد. مهرام که سال گذشته از حضور در مسابقات باشگاه های غرب آسیا انصراف داده بود، پیش از این نیز سه بار صاحب جام قهرمانی این مسابقات شده بود. ضمن اینکه این تیم تجربه دو قهرمانی همراه با یک نایب قهرمانی در آسیا را نیز در اختیار دارد.

شاگردان مصطفی هاشمی در حالی موفق به شکست پتروشیمی در فینال مسابقات بسکتبال قهرمانی باشگاه های غرب آسیا شدند که این تیم (پتروشیمی) در جریان رقابت های لیگ برتر و در هر دو دیدار مرحله رفت و برگشت موفق به شکست مهرام شده بود. در واقع مهرام که بر خلاف دو دیدار گذشته برابر پتروشیمی صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی را هم در اختیار داشت، با تحمیل باخت امروز به پتروشیمی، رکورد دیدارهای بدون باخت این تیم را شکست چراکه تیم پتروشیمی به عنوان تنها تیم بدون باخت به مرحله پلی ‎ آف دوم مسابقات لیگ برتر صعود کرده ضمن اینکه بدون باخت هم فینالیست مسابقات غرب آسیا شد.

در هر صورت پتروشیمی با وجود حضور در فینال و به دلیل قانون مسابقات مبنی بر اعطای سه سهمیه آسیایی به تیم های غرب آسیا - در صورتیکه از یک کشور نباشند - از حضور در این مسابقات بازماند و این در حالی است که این تیم که سال گذشته قهرمان لیگ برتر ایران شد و در پایان مرحله دوره ای مسابقات امسال هم عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد، تاکنون حضور در پیکارهای باشگاه های آسیا را تجربه نکرده است.

پتروشیمی سال گذشته هم در مسابقات بسکتبال قهرمانی باشگاه های غرب آسیا به عنوان سوم دست یافت اما به خاطر نایب قهرمانی ماهان، از کسب سهمیه آسیایی بازماند.

امروز و چند ساعت پیش از برگزاری دیدار فینال مسابقات بسکتبال باشگاه های غرب آسیا، دیدار رده بندی این رقابت ها میان دو تیم الکهربا عراق و ASU اردن برگزار شد که طی آن نماینده عراق حریف خود را ۹۰ بر ۷۹ شکست داد و به عنوان سوم دست یافت.

پانزدهمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی باشگاه های غرب آسیا با قهرمانی مهرام ایران و عنوان دوم و سومی تیم های پتروشیمی ایران و الکهربا عراق به پایان رسید اما سه تیم مهرام ایران، الکهربا عراق و ASU اردن صاحب سهمیه آسیایی شدند.