به گزارش پارس به نقل از ایسنا، در هفتمین مراسم نسل آفتاب (برترین چهره های اخلاقی ورزش) که با حضور جمعی از ورزشکاران و مسئولان در سالن همایش های بین المللی صداوسیما برگزار شد، از برترین چهره های ورزشی این همایش تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم فرحناز ارباب به عنوان برترین مربی بانوان ایران انتخاب شد. مینو مداح و نجمه آبتین دیگر کاندیداهای دریافت این عنوان بودند.

محمود مشحون رییس فدراسیون بسکتبال ایران نیز به عنوان برترین رییس فدراسیون از سوی هیات داوران انتخاب شد. محمدرضا داورزنی و محمود خسروی وفا دیگر گزینه های کسب این عنوان بودند.

رسول خادم هم از سوی هیات داوران به عنوان برترین مربی مرد سال انتخاب شد. حسین فرکی و بیژن مقانلو دیگر کاندیداهای دریافت این عنوان بودند.

در این مراسم همچنین حمیدرضا گرشاسبی به عنوان برترین مدیرکل ورزشی استان ها انتخاب شد. ایرج طهماسب و سید علی افتخاری دیگر مدیرانی بودند که برای دریافت این عنوان نامزد شده بودند.

مریم طوسی هم در هفتمین همایش نسل آفتاب به عنوان برترین ورزشکار زن از سوی هیات داوران انتخاب شد. زهرا نعمتی و ثریا آقایی دیگر نامزدهای دریافت این عنوان بودند.

فرهاد ظریف نیز در این مراسم به عنوان برترین ورزشکار مرد انتخاب شد. حسن رحیمی و رضا قوچان نژاد دیگر نامزدهای دریافت این عنوان بودند.

همچنین در این مراسم از زهرا نعمتی بانوی مدال آور پارالمپیکی ایران در رشته تیروکمان و حسن رحیمی کشتی گیر عنوان دار ایران تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم از بهرام افشارزاده دبیرکل سابق کمیته ملی المپیک نیز تجلیل به عمل آمد.

در این همایش از شماری از خیرین از جمله علی دایی تجلیل به عمل آمد. علی دایی گفت: گل های واقعی را خیرین مدرسه ساز می زنند و ما فقط تماشاگر زدن این گل ها هستیم. من به حضور در این جمع افتخار می کنم.

او ادامه داد: خوشحالم که این افراد مشکلات جامعه را فراموش نکرده اند و با مردم و در دل آن ها بوده اند.

پس از این سخنان کوتاه، حاضران در سالن با تشویق های خود علی دایی را همراهی کردند.

**حاشیه های مراسم

* مراسم با حدود یک ساعت تاخیر آغاز شد و در ابتدای مراسم چهره های مطرح ورزشی حضور نداشتند.

* پخش نماهنگی درباره جهان پهلوان تختی که با دکلمه مرحوم خسرو شکیبایی همراه بود، با استقبال حاضران در سالن همراه شد.

* ورود همزمان علی دایی و وزیر ورزش و جوانان از جمله حاشیه های جالبی بود که برای لحظاتی مراسم را تحت الشعاع قرار داد.

* در اواسط مراسم از مالک جعفرزاده مقدم، اصغر تجدد و علی کرامتی تقدیر به عمل آمد. جعفرزاده و تجدد از خیرینی هستند که در ساخت مدارس و اماکن ورزشی فعالیت گسترده ای دارند.

* علی کرامتی نیز با ساخت ۳۰۰ مستند از ورزشکاران شهید شده در جنگ تحمیلی از کارگردانان این حوزه به شمار می رود.

* جوایز این سه نفر را علی دایی به همراه رحماندوست، رحمانی و یوسفی فر اهدا کردند.

* در حاشیه این تقدیر تجدد برای دقایقی با مهمانان صحبت کرد و ابراز امیدواری کرد که فعالیت هایی از این دست ادامه داشته باشد.

همچنین جعفرزاده مقدم هم برای لحظاتی صحبت کرد و از تشکیل مکانی با نام خیرین ورزشکار خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این نهاد گسترش یابد.