به گزارش پارس به نقل از خبر ورزشی، ۱۲ سال از چنین روزهای ترسناکی برای فوتبال ایران گذشت. سال ۸۰ در چنین روزهایی بود که احمدرضا عابدزاده به دلیل حمله مغزی در بیمارستان بستری شد و برای چند روز دوستداران فوتبال را شدیداً متأثر و نگران کرد.


عابدزاده با وجود دوری چند ساله از فوتبال همچنان از محبوب ترین چهره های فوتبال ایران به شمار می رود. گفتگویی با او انجام دادیم که می خوانید.

* ۱۲ سال از آن حادثه تلخ می گذرد، وقتی یاد آن اتفاق می افتی، چه احساسی داری؟

- اگر اشتباه نکنم ۱۲/۱۲/۱۳۸۰ بود که دچار حمله مغزی شدم و مسلماً احساس خوبی ندارم. من در واقع از این دنیا رفتم و با خواست پروردگار و دعای خالصانه مردم ایران برگشتم. پزشکانم و بیمارستان کسری نیز برایم سنگ تمام گذاشتند. دکتر نادری جراحم بود و بعدها نیز دکتر عباسیون برایم زحمات زیادی کشید و از آنها خیلی ممنونم. از همسایه ام آقای الله یاری که کمک کرده و مرا سریع به بیمارستان رساندند، تشکر می کنم. از دوستانم آقایان احمدی، مهدی هاشمی نسب، انصاریان، غلامپور و… که بلافاصله خودشان را به بیمارستان رساندند هم ممنونم.

* شما به لحاظ سلامت جسمانی و آمادگی عالی بدن تان توانستید به سرعت از روی تخت بلند شوید، بالاخره دلیل پزشکی آن حمله مغزی چه تشخیص داده شد؟

- بعدها در سوئد پزشکان گفتند نزدیکی دو رگ در مغزم باعث این مشکل شده و تأکید کردند از هر چند میلیون نفر فقط یک نفر این مشکل را دارد و گفتند با افزایش فشارم، رگ ها باز شده بودند. این هم قسمت من بوده و گلایه ای ندارم و هرگز فراموش نمی کنم میلیون ها نفر در ایران و خارج از ایران چگونه پیگیر اوضاعم بودند و برای سلامتی ام دستان شان را به سمت پروردگار دراز کردند و دست تک تک آنها را می بوسم.

* به مرگ فکر می کنی؟

- مرگ برای همسایه نیست. هر آمدنی، رفتنی دارد. دیر و زود دارد اما برای همه موجودات زنده است. من همیشه به این فکر می کنم که نام و یاد خوبی از خودم به جا بگذارم که بعد از رفتنم با به کار بردن کلمه خدابیامرز از من یاد شود. در همین فوتبال هرگاه بخواهم اسم برخی درگذشتگان عزیز را به زبان بیاورم، می گویم خدا بیامرز دهداری، قایقران یا ناصرخان حجازی.

* خودتان هم این اواخر داغدار شدید و خدا پدرتان را بیامرزد که یک ورزشکار بزرگ و محبوب را پرورش داد.

- خدا ایشان و مادر عزیزم را رحمت کند، خدا همه پدر و مادرهای از دنیا رفته را بیامرزد که خیلی زحمت کشیدند برای فرزندان شان.

* عکسی از شما امروز در فضای مجازی منتشر شد که نشان می دهد مقابل ساختمان اداره مالیات هستید.

- بله. پیگیر کارهایم بودم. اتفاقاً مسئولان اداره مالیات می گفتند علی پروین در چند روز گذشته به این محل رفته و مکاتبه داشته تا مشکلات مالیاتی باشگاه پرسپولیس و بازیکنان را برطرف کند و مشکل ممنوع الخروجی یکی، دو نفر را در این چند روز برطرف کرده است.

* شنیده ایم به این فکر افتاده اید که به جای پرورش نوجوانان آمریکایی، در ایران بمانید و آکادمی عابدزاده را فعال کنید.

- در حال پیگیری کارها هستم تا اگر شرایط فراهم بود بعد از عید، آکادمی را فعال می کنم البته فقط به نوجوانان ۷ تا ۱۲ ساله آموزش می دهم.