به گزارش پارس به نقل از فارس، علی پروین در گفت وگویی بی پرده با دوربین ۲۰ و ۳۰ و خارج از گود درباره وضعیتش در باشگاه پرسپولیس و برخی سوال های بی جواب گفت: خدا را شکر اول که به پرسپولیس آمدم تا روی صندلی مدیریت بنشینم مشکلاتی بود و همه جوره کارم سخت شده بود اما خدا را شکر کارها کم کم دارد خوب می شود.

وی افزود: مشکل اصلی ما فقط مسئله مالی است و همه می دانند که چرا این مشکلات وجود دارد و لازم نیست درباره آن حرف بزنند.

وی در پاسخ سوالی که پرسپولیس مال چه کسانی است، گفت: پرسپولیس مال خودم است. من از بچگی و از سال ۴۷ در این تیم بازی کردم و اندازه جان و قلبم پرسپولیس را دوست دارم. با شکست هایش گریه کردم، با بردهایش خنده و پایکوبی. شاید برخی اوقات پرسپولیس را از جانم هم بیشتر دوست داشتم.

وی درباره مدیریت محمد رویانیان نیز، تأکید کرد: ما تا آنجایی که توانستیم سردار را نگه داشتیم و نگذاشتیم برود این بنده خدا هم برای ما زحمت کشید اما وقتی که تیم در تبریز باخت فکر کنم در یک جلسه سه ساعته رفت و بالاخره این اتفاق افتاد. اما هیچ وقت دنبال این نبودم تا زیر پای او را خالی کنیم. وقتی دیدم روی بدهی ها زیاد مانور می دهند گفتم آقایان دیگر حرفی نمی زنم.

سرپرست قرمزپوشان درباره شانس قهرمانی پرسپولیس نیز، یادآور شد: من می گویم قهرمان می شویم البته دربی ها الان ته جدول و سر جدول ندارد. همه بازی ها سخت است. داماش، راه آهن، استقلال صنعتی شاید از تیم های گردن کلفت هم خطرناک تر باشند پس کار آسان نیست اما حس ششم می گوید ما قهرمانیم.

وی افزود: من هیچ وقت در مسائل فنی دخالت نمی کنم و نکردم. اصلا به هیچ وجه این کار را نکردم. هیچ وقت زنگ نزدم بگویم دایی یا استیلی این کار را یا آن کار را انجام دهی خوب است. اصلا در عمر فوتبالی ام این کار را نکردم. چند روز پیش امیر حاج رضایی پیش من آمد و حتی به او هم گفتم آن قدر که حرف می زدند من اصلا در کار حمید استیلی هم که به من لطف داشت دخالتی نداشتم اما هزاران حرف درست می کردند. ما هم آدمی نیستیم جواب این و آن را بدهیم. خدا می داند یک سر سوزن تا الان این کار را نکردم بالاخره یک بچه فوتبالی که مربی می شود مسئولیتش را می داند که چیست. برخی اوقات جگرم آتش می گیرد یک مربی را می آورند و به جای اینکه به او بال و پر بدهند و ۵ سال از او استفاده کنند بعد از یک سال با چهار باخت عوضش می کنند. این کار بسیار بد و ناپسندی است.

پروین در پاسخ سوال دیگری که آیا تا الان مربیان را بازخواست کرده اید یا خیر، با خنده اظهار داشت: بازخواست و این حرف ها که در فوتبال نداریم. بچه ها همیشه بوده اند و من هم زیر بال و پرشان را گرفته ام همیشه مربی کار خودش را می کند دستور تاکتیکی می دهد اما وقتی بازیکن داخل زمین می شود و گوشش بدهکار حرف ها نیست مربی چه کاری از دستش برمی آید؟ یک بچه وقتی که وارد زمین می شود دیگر خودش باید گلیمش را از آب بیرون بکشد و آن وقت مربی نمی تواند کاری کند.

وی افزود: اما یک چیزی را قبول دارم. الان هزینه در فوتبال زیاد است. قبول دارم البته این حرف را به خاطر پرسپولیس و این حرف ها نمی زنم. منظورم کل فوتبال است که خیلی پول در آن سنگین رد و بدل می شود اما اگر اشتباه نکنم الان سپاهان در رده اول و تراکتورسازی در رده دوم است و بعد استقلال و پرسپولیس هستند. برخی ها می گویند مبالغ پرسپولیسی ها هم نجومی است اما کدام نجومی؟ شما اسم بیاورید.

وی درباره اعتصاب بازیکنان و چرا واقعا در فوتبال این اتفاق می افتد تصریح کرد: زمانی که مدیرعامل شدم از آسمان هفتم هم یک ریال برای ما پایین نیامد. پول نبود، بازیکن در ابتدای فصل قرارداد می بندد و سپس چک هایش را خرج می کند اما اگر این چک ها پاس نشود به بن بست می خورد. من شش روز آمدم اتفاق اعتصاب افتاد. چه کار می کردم؟ باید یک پولی در جیبم می گذاشتم و نفری ۲۰۰ میلیون تومان به بچه ها می دادم. آن هم در تمرینات پرسپولیس اما وقتی پولی نبود من باید چه کار می کردم و یا باید چطور به تمرین پرسپولیس می رفتم. این هم اتفاقی بود که برای ما افتاد.

وی افزود: من اتفاقات زیادی در فوتبال دیدم، راستش را بخواهید یک روز یکسری واقعیت به عادل فردوسی پور گفتم، گفتم عادل به یک شرط به برنامه ات می آیم که هیچ بازی و فوتبالی را نشان ندهی و همه چیز را کنار بزنی و سه ساعت یا ۱۰ ساعت بگذاری تا من حرف هایم را بزنم. تا آن وقت از درد دل های فوتبالی بگویم و بگویم چرا فوتبال ما اینطور و آن طور شده. این را از فردوسی پور خواستم.

پروین درباره مشکلاتش با دایی نیز، گفت: رابطه من و دایی زیاد بد نیست و ما بین خودمان همیشه حرف هایمان را می زنیم. یادم است در جلسه ای که با خادم داشتیم و آقایان آن را هم زیاد شلوغش کردند به او گفتم ما با بدهی ها هر چقدر که هست کاری نداریم اما مشکل بچه ها را چطور حل کنیم. علی دایی شاگرد من است و جزئی از ما است. ایشان از بیرون داخل ما نیامده است. اما اگر حرفی می زنم و پیغامی برای من می دهد آن هم نظر شخصی یکی از شاگردان من است که می گوید. اما من خواهش می کنم با این سوال ها مرا داخل پیچاندن نبرید چون می دانم منظورتان چیست. الان هدف من با همکارانم این است که پول تهیه کنیم. من هیچ وقت دنبال این نبودم تا بخواهم از شاگردانم بد بگویم. الان هم دنبال هیچ چیز به جز پرداخت بدهی بازیکنانم نیستم چون می دانم این بچه ها اگر پول نگیرند دچار مشکل می شوند.

وی در پاسخ سوالی که مگر می شود فوتبالی ها تحت فشار باشند، یادآور شد: چرا نمی شود. خیلی از فوتبالیست ها پولدارند و خیلی ها هم نیستند اما آنها هم برای زندگی خود برنامه دارند. مثلا همین اعتصابی که دیدید دایی کوچک ترین نقشی در آن نداشت. بازیکن می رود با قراردادش خانه و ماشین می خرد اما به یکباره چک برگشت می خورد و در خیابان ماشینش را از زیر پایش بیرون می کشند.

وی افزود: همین مسئله ماشین ها را ببینید که چه اتفاقاتی درباره آن افتاد. طرف پول خود را نگرفته بود و به دنبال هزار کار رفت و حتی می خواستند ماشین را از زیر پای زن و بچه بازیکنان بیرون بیاورند. اگر پول بود پس این اتفاق ها نمی افتاد. بالاخره بازیکنان هم برای خودشان برنامه دارند. البته باید این را هم بگویم همین آقای منتقمی قائم مقام من هر شب تا ۹ شب در باشگاه است اما هدف همه ما این است الان پول دربیاوریم و اولین قدم انشاءالله قهرمان شویم و اگر نشدیم حداقل سهمیه آسیا را به دست بیاوریم.

پروین تاکید کرد: اگر خدا خواست فصل بعد ماندم وضعیت مالی ما خوب می شود اما هرگز به دنبال بازیکنان گران نمی روم و فقط می گویم جوان، جوان، جوان. اگر پنج بازیکن امید بیاوری و آنها را سر و سامان بدهیم بهتر از این است که بخواهیم به دنبال بازیکنان گران قیمت برویم. الان به تیم های پایه خیلی توجه می کنیم تا انشاءالله بچه های قوی و قدرتمندی را داشته باشیم و حداقل فصل آینده ۴ یا ۵ تای آنها را به جمع بزرگان اضافه کنیم. این هدف اصلی ما است که امیدوارم به این هدف برسیم. بها دادن به جوان ها هیچ وقت ضرر ندارد.

سرپرست قرمزپوشان در پاسخ سوالی که آیا آمادگی خرید سهام پرسپولیس را دارید یا خیر، گفت: من که خودم نمی توانم بخرم، وضعیت پیشکسوتان را هم که بهتر می دانید. من شوخی می کنم پرسپولیس مال من است. پرسپولیس مال جاسمیان، طاووسی و این بزرگان است ما باید ببینیم مبلغ پیشنهادی برای فروش چقدر است. یک موقع مبلغی می دهند که ما به گرد پایش نمی رسیم. نیت ما این است اگر قسمت شود ۲۰ درصد پیشکسوتان، ۲۰ درصد هواداران و بقیه هم دست همین شرکت های بزرگ یا بانک ها باشد و یا اصلا خود مردم تا انشاءالله این تیم سر و سامان بگیرد.

وی در پایان در پاسخ سوالی که آیا فصل آینده محمد پروین پرسپولیسی می شود یا خیر، گفت: خیر، محمد من یک کم از فوتبال زده شده. محمدم اذیت شده، فکر نکنم دنبال فوتبال باشد و می خواهد انشاءالله دنبال یک کار اقتصادی خوب برود که امیدوارم این اتفاق بیفتد. حالا خدا را چه دیدید شاید اتفاق هایی رخ دهد.