به گزارش پارس به نقل از تسنیم، امیر رضا واعظ آشتیانی در خصوص اظهارات فتح الله زاده گفت: متاسفانه سیاه بازی و تعریف های نابجا در فوتبال به عنوان ابزار برنده، داغ شده و این تفکر زشت و غیرفرهنگی در حال پررنگ شدن است. این وظیفه افراد فرهنگی است که در مقابل پدیده های زشت و افرادی که دیگران را متهم به دروغ پردازی می کنند، موضع گیری کنند و در این زمینه برخوردهای شایسته ای داشته باشند.

وی افزود: برخی افراد تلاش می کنند با دروغ پردازی به هدفشان برسند. با شعار سواد - سواد کسی باسواد نمی شود. سواد برخی از افراد از گفتمان آنها هویدا است و مطمئنا سواد از هوچی گری و توهین به منتقدان به دست نمی آید. در واقع باید گفت سخنان بی ادبانه نشانه شأن و شخصیت درونی و بیرونی افراد است.

مدیرعامل پیشین استقلال خاطرنشان کرد: تا قبل از خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس انتظار می رود که وزارت ورزش در راستای روشن شدن افکار عمومی برای یک بار هم که شده مسائل مالی و تمام اموال این دو باشگاه را رسانه ای کند تا عده ای ناتوانی مدیریتی خود را در پس اموال خیالی پنهان نکنند. هر چند بهترین گواه در این موضوع سازمان خصوصی سازی است که اعلام کرده این دو باشگاه هیچ اموالی ندارند. حالا این اموال خیالی از کجا پیدا شده جای سوال دارد.

آشتیانی گفت: کدام مدیر ساختمان لارستان باشگاه استقلال را به عنوان بدهی بالا آورده فروخت؟ در باشگاهی که هیئت مدیره آن بی اطلاع از درآمدزایی و چگونه هزینه کردن است دیگر چه انتظاری از شفاف سازی مالی وجود دارد؟

وی افزود: مجددا توصیه می کنم برای روشن شدن افکار عمومی از جمله طرفداران دو تیم استقلال و پرسپولیس، عملکرد مدیریتی و مالی این دو باشگاه را از سال ۸۵ تاکنون مورد حسابرسی قرار دهند تا مشخص شود چه افرادی درست و چه افرادی برای منافع خودشان کار کرده اند و چگونه از اعتبار و نام این دو باشگاه بهره برداری کرده اند.

مدیرعامل پیشین استقلال گفت: عده ای که عاجز از پاسخگویی هستند دیگران را بی سواد و خود را باسواد معرفی می کنند هرچند قضاوت با مردم و کارشناسان است. چه کسی ادعا می کرد که اگر استقلال را ۳ سال به او بدهند به خودکفایی می رساند؟ امروز استقلال ورشکسته نشان از همان تدابیر اقتصادی و مدیریتی افرادی است که شعار می دادند استقلال را به خودکفایی می رسانند.

آشتیانی گفت: معنی خودکفایی را هم متوجه شدیم که معنایش ورشکستگی یک باشگاه است. از کی تا حالا عده ای عملکرد دیگران را به نفع خودشان ثبت می کنند؟ زمینی که در منطقه تلو با حدود ۳۰هزار متر در شرق تهران که مدعی هستند از عملکرد مدیریتی این آقایان است را آقای ایروانی چند سال پیش برای استقلال گرفته بود. ایشان در زمان مدیریت بنده سند آن را به آقای زریبافان داد و گفت من در مدیریت گذشته جرات نکردم سند این زمین را تحویل بدهم چرا که نگران بودم این زمین مثل ساختمان لارستان بابت بدهی ها به فروش برسد.

وی در پایان گفت: این زمین تنها آورده باشگاه استقلال است. آقایان اگر مدعی هستند اموال دیگری متعلق به استقلال است اسناد رسمی آن را منتشر کنند. در ضمن اگر معنای زیرساخت و ساختارسازی، مدرسه فوتبال باشگاه استقلال است، باید گفت که عملکرد و آوازه آن روشن است. در پایان باید بگویم که ادبیات بی ادبانه مورد انزجار است.