به گزارش پارس به نقل از روزنامه خراسان، حجت الاسلام علیپور از سخت گیری هایشان برای بازی های هفته پایانی لیگ برتر، مشکلاتش با یکی از باشگاه​ها و همین طور فیروز کریمی حرف می زند.

* آقای علیپور برای هفته های پایانی لیگ برتر ستاد منشور اخلاقی چه برنامه هایی دارد؟

- به طور قطع حساسیت های ما در این هفته ها بیشتر خواهد بود. از سویی تمام تیم ها باید حواسشان را جمع کنند. من این حرف را نه تنها به لیگ برتری ها بلکه به لیگ یکی ها هم می گویم؛ حتی تیم های لیگ های پایین تر هم حواسشان باشد.

* آیا این درست است که اگر تیمی به خاطر مشکلات مالی اعتصاب کند، یعنی تبانی کرده اند؟

- ببینید، قبل از بازی های حساس، این تبانی به حساب می آید. شما نگاه کنید، ممکن است تبانی یک تیم به قهرمانی یک باشگاه لطمه بزند و حتی باعث سقوط تیم دیگری شود؛ به همین دلیل ما روی این موضوع حساس هستیم و طبق قانون تبانی به حساب می آید. شما تصور کنید مثلا تیمی در هفته های آخر باید با صدرنشین بازی کند. بازیکنان این تیم از چند روز قبل از بازی به تمرین نروند. آیا این مسئله روی نتیجه بازی تاثیرگذار نیست؟ آیا نمی تواند سرنوشت یک لیگ را تغییر بدهد؟ قطعا تغییر می دهد. به همین دلیل ما در صورت وقوع چنین اتفاقی آن را تبانی به حساب می آوریم.

* آیا مورد دیگری هم هست که تبانی به حساب بیاید؟

- بله، مثلا اگر یک تیم با تمام نفرات به زمین نرود. سال گذشته این اتفاق افتاد و اگر امسال هم رخ بدهد، ما این کار را تبانی تلقی می کنیم.

* خیلی ها می گویند علیپور با فرهاد کاظمی و فیروز کریمی مشکل دارد، آیا این موضوع را تایید می کنید؟

- نه، من چه مشکلی با این عزیزان دارم؟ بنده همین جا اعلام می کنم کوچک ترین مشکلی با آن ها ندارم. وقتی به ما می گویند این ۲ مربی باید تعهد بدهند و کار کنند، چه ربطی به شخص بنده دارد؟ من فقط اجرا کننده هستم. از طرفی، برخی شاکی خصوصی داشته اند. این بار هم به من ارتباط پیدا می کند؟ در حال حاضر من با این ۲ مشکلی ندارم. آن ها هم که دارند کارشان را می کنند. کریمی در ذوب آهن و کاظمی در پیکان.

* شما اخیرا در مصاحبه ای با یکی از باشگاه​ها حمله کردید، چرا؟

- به خاطر این که با یک سری افراد معلوم الحال علیه من همکاری کردند. شما ببینید، آقایی هست که برخی دلال ها را به دفتر یک باشگاهی خاص می برد و روبه روی دوربین می نشاند تا آن ها بگویند آقای علیپور از ما فلان قدر پول می خواست تا اجازه داشته باشیم کار کنیم. من هم به آن ها پیغام می دهم اگر مدرکی دارید خواهش می کنم در رسانه ها رو کنید. خواستند درباره قرارداد پسرم با پاس همدان داستان هایی دروغی بسازند که خدا را شکر خیلی زود دستشان رو شد. بنده می گویم اگر چیزی علیه علیپور هست، تمام دوستان در حراست و هر سازمان دیگری بیایند و پیگیری کنند. من از کسی ترسی ندارم. اگر توانستند یک کار خلاف از من پیدا کنند، برای همیشه از فوتبال می روم ولی این که دوستان علیه من توطئه چینی می کنند و قصد دارند از طریق افرادی که خود رزومه مشخصی در فوتبال دارند، داستان بسازند بحث دیگری است.

* ماجرای دعوت از مرفاوی به ستاد منشور اخلاقی چیست؟

- او درباره برنامه سازمان لیگ و تعطیلی پیش رو حرف هایی زده بود که فکر می کنم جای بررسی داشت. ما رفتیم با دوستان در سازمان لیگ صحبت کردیم و گفتیم آیا می شد لیگ تعطیل نشود؟ آن ها با استناد به برنامه بازی های ملی و آسیایی گفتند نه. ما هم مرفاوی را دعوت کردیم تا بیاید و توضیحاتی بدهد. شاید او راهکاری برای برگزاری ها بازی ها داشته و سازمان لیگی ها نمی دانستند. در هر صورت ایشان نباید مصاحبه کند بلکه باید بیاید و با مسئولان حرف بزند. مصاحبه اخیر ایشان به نوعی عدم اجرای مقررات است و باید به آن رسیدگی شود.