به گزارش پارس به نقل از ایسنا، علی کفاشیان در حاشیه تمرین امروز تیم ملی فوتبال ایران قبل از بازی با گینه ابتدا درباره بازی با کویت اظهار کرد: ایران با این که تیم دومش را به میدان فرستاد، در مقابل کویت خوب ظاهر شد. همیشه مقابل این تیم مشکل داشتیم اما بازیکنان این بار مصمم بودند و بازی خوبی را به نمایش گذاشتند.

وی درباره بازی فردا نیز گفت: گینه جزو تیم های خوب دنیاست. یکی از اهداف اصلی ما و کادر فنی این است تا بازی های خوبی با تیم های آفریقایی انجام دهیم تا بازی با نیجریه شبیه سازی شود. امیدواریم بازیکنان فردا نیز خودشان را در این آزمون خوب نشان دهند و آماده جام جهانی شوند.

رییس فدراسیون فوتبال درباره کنایه برنامه ۹۰ به بازی های دوستانه ایران عنوان کرد: این نوع صحبت ها فریب رسانه ای است. ما که نباید به دنبال اسم ها باشیم. ما نیز با برزیل بازی کردیم و سپس روسیه را بردیم. چه چیزی حاصل ما شد؟ باید کادر فنی فکری کند تا تیم برای جام جهانی آماده شود. تیم های بزرگی که می خواهند بازی دوستانه انجام دهند، برایشان درآمد کسب می شود اما ما نه پولی داریم و نه نیازی داریم با چنین تیم هایی بازی کنیم. کی روش هم هیچ درخواستی برای بازی با تیم هایی مثل آرژانتین و برزیل نداده است. او ۵ – ۶ تیم را به ما اعلام کرد و ما سعی کردیم با همه آن ها ارتباط برقرار کنیم و یکی را هم بیاوریم. ما اعتقادی به نام ها نداریم.

کفاشیان در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه دلیل اصلی جدایی امید نمازی از کادر فنی تیم ملی چه بود، توضیح داد: ایشان سه سال پیش توسط کی روش به کادر فنی آمد. در این سه سال یک بار هم نیامد بگوید مشکلی دارم یا حالم خوب نیست. او از طریق ایمیل استعفایش را اعلام کرد و من هم از همین طریق با آن مخالفت کردم. با این همه اکنون نمازی کادر فنی را رها کرده و رفته است.

وی درباره این که گفته می شود کی روش با نمازی به صورت تحقیرآمیز رفتار می کرد، افزود: این حرف بسیار بد است. به هر حال من رییس فدراسیون هستم و بالاترین مرجع در فوتبالم. ایشان این موضوع را به من می گفت و من پیگیری می کردم اما او بعد از آمدن تیم ملی پرش کرد و از کنار کی روش شد نمازی! حتی دو ماه پیش نامه نوشت و حقوق یک ماه آینده خواست. بنابراین او از چند ماه پیش می خواست برود. با این حال ما از لحاظ قانونی پیگیری می کنیم. اگر من هم نمازی را برکنار می کردم توقع داشت حقوق ماه های باقی مانده را بگیرد. او و پدرش را دوست دارم اما قراردادها باید اصولی داشته باشد.

غیبت لژیونرهای ایرانی شاغل در لیگ های عربی در اردوهای آفریقای جنوبی و اتریش چالشی است که کارلوس کی روش این روزها با آن روبه رو بوده و فدراسیون فوتبال درصدد مذاکره با مسئولان قطر و گرفتن مرخصی برای این بازیکنان است. علی کفاشیان در این باره نیز تصریح کرد: ما برای گرفتن مرخصی برای جواد نکونام، پژمان منتظری و مجتبی جباری به رییس فدراسیون های کویت و قطر نامه نوشتیم اما هنوز پاسخی نداده اند. به همین دلیل می خواهیم دوستان و کی روش را به آنجا بفرستیم تا مذاکرات لازم را انجام دهند. عرب ها درخواست پول نداشتند و ما معتقدیم باید با ما همکاری کنند. ما هم می توانیم سال بعد همکاری لازم را با آن ها داشته باشیم. آن ها باید ما را درک کنند. من به رییس فدراسیون شان سپرده ام و او هم به باشگاه هایش اعلام کرد اما به هر حال باشگاه ها هم منافعی دارند و به این راحتی از آن ها نمی گذرند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نکونام هم در این ماجرا حق دارد، بیان کرد: وقتی جواد نکونام با رد پیشنهاد ۵ میلیاردی در ایران بازی می کند و ما هم به وعده هایمان عمل نمی کنیم، حق دارد به کویت برود. جباری و منتظری هم همین طور.

کفاشیان همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه چه موانعی بر سر راه تمدید قرارداد کی روش با تیم ملی ایران وجود دارد، گفت: کی روش پیشنهادهای بهتری از ایران دارد اما خودش علاقه مند است بماند و می گوید ابزارهای لازم را به من بدهید. زمین کمپ ۶ -۷ سال است که تعمیر نشده و نیاز به بودجه میلیاردی دارد. این ها ابزار اولیه است که کی روش نیاز دارد.

رییس فدراسیون فوتبال همچنین درباره خصوصی سازی باشگاه های استقلال و پرسپولیس خاطرنشان کرد: متاسفانه حمایتی از این دو باشگاه نمی شود. این به نفع فوتبال نیست. این دو باشگاه قطب های فوتبالند. من اگر به عنوان رییس فدراسیون دستم باز شود، به آن ها کمک می کنم. نمی دانم در خصوصی سازی چه اتفاقی می افتد. اگر خوب شد ما هم فدراسیون را خصوصی سازی می کنیم. باشگاه های استقلال و پرسپولیس تنور بازی ها را داغ می کنند. به هر حال همه باشگاه ها به جایی وصلند. روی هوا که نمی شود! درآمد این باشگاه ها حداکثر ۳۰ درصد هزینه ها را پوشش می دهد.