به گزارش پارس به نقل از فارس، علی فتح الله زاده در مورد مسائل مالی باشگاه استقلال، تصمیمش برای فصل آینده و حاشیه های اخیر صحبت های زیر را مطرح کرد.

 
بازرسان وزارت ورزش قرار بود به باشگاه استقلال هم بیایند.
نماینده وزارت ورزش به باشگاه آمد و ما هم تمامی حساب های باشگاه را به او تحویل دادیم. در این چند روز هم سرگرم بررسی وضعیت مالی باشگاه بودیم و خوشبختانه باشگاه استقلال ۴۰۰ میلیارد تومان دارایی دارد.
 
ظاهرا روز گذشته با امیر قلعه نویی بابت فصل آینده جلسه ای داشته اید و می گویند به خاطر بحث واگذاری باشگاه استقلال تصمیم گیری شما به آینده موکول شده است.
متأسفانه این کارها همان کارهای کثیفی است که بعضی ها به دنبال راه انداختن آنها هستند و می خواهند در انتهای فصل به ما لطمه بزنند. من بارها اعلام کرده ام که سال آینده نیستم و قطعا با پایان فصل خداحافظی می کنم پس چطور می توانم وقتی قرار است نباشم با امیر قلعه نویی برای فصل آینده جلسه بگذارم. حق به این است کسی که قرار است در آینده مسئولیت این باشگاه را به عهده بگیرد در مورد همه چیز آن تصمیم گیری کند. من ۳ روز است امیر قلعه نویی را ندیدم.
 
فکر نمی کنم کسی این حرف شما را که می گویید می خواهید بروید باور کند.
  من مدت هاست که می گویم می خواهم بروم ولی از بس که این حرف را زده ام و کسی نگذاشته که بروم باورشان نمی شود اما حقیقت این است که احتیاج به استراحت دارم و با توجه به اینکه مسئول بعدی حق تصمیم گیری دارد برای فصل آینده هیچ صحبتی نداشته و ندارم. ما فقط باید تلاش کنیم همین تیم فعلی حفظ شود و ما برای سال آینده هم سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را بگیریم و اگر خدا بخواهد یک قهرمانی دیگر داشته باشیم.
 
یعنی اگر آخر فصل استقلال قهرمان هم شود باز هم بر تصمیم خود مصر هستید؟
دقیقا همین طور است. اتفاقا من زمانی می روم که برای انجام دادن هر کاری وقت هست و تا آن زمان به امید خدا همه کارهای واگذاری باشگاه هم انجام شده و دست و بال مدیر بعدی برای خرج کردن باز است و دیگر از این اداره به آن اداره معطل نمی شوم. باید این را بگویم که تا اینجا درآمدزایی باشگاه بی نظیر بوده است و بعد از انقلاب کسی نبوده که اینطور بتواند درآمدزایی داشته باشد. من چیزی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان به این باشگاه سود رساندم. تراز واقعی مالی باشگاه بالای ۳۰۰ میلیارد تومان است اما کسی به این چیزها توجهی نمی کند در حالی که چنین درآمدزایی شوخی نیست.
 
بالاخره بدهی انباشته باشگاه چه میزان است؟
همانطور که قبلا گفتم بدهی انباشته باشگاه استقلال ۲۳ میلیارد تومان است و الان هم می گویم که ۳۰۰ میلیارد تومان در این باشگاه درآمدزایی داشتیم. حتی به دوستان واگذاری هم گفتم کمپی که احداث شده اگر قبولش ندارند من برای آن مشتری دارم و اصلا خودم یا دوستانم آن را می خریم. خودتان بروید یک کمپ جدید بگیرید چون من خودم می توانم از این کمپ درآمدزایی کنم. اگر بخواهند روی برند استقلال اکنون قیمت گذاری کنند این باشگاه بالای ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد.
 
خبر بدی که این روزها برای استقلال مطرح شد شکستگی دست تیموریان بود.
حکایت ما جالب است، هر روز که از خواب بلند می شویم یک مشکلی درست می شود اما استقلال بیدی نیست که با این بادها بلرزد. ما می جنگیم البته که کمبود تیموریان را خیلی احساس می کنیم و بازیکنان هم این را می دانند اما ما نمی گذاریم گرگ ما را بخورد و ما به گرگ حمله می کنیم.
 
این روزها به نظر می رسد روابط امیر قلعه نویی و شاگردانش خیلی حسنه نیست و ظاهرا با هم قهر هستند، حتی شایعه شده عده ای از بازیکنان استقلال به شما پیغام داده اند که امیر قلعه نویی را بردارید و یا حتی برخی از آنها ناراحتند و سر تمرین نمی آیند.
این را اول از همه بگویم که بازیکنان استقلال همگی خوب هستند ولی آنها باید بدانند امیر قلعه نویی مشکلات زیادی را امسال تحمل کرد و آنها باید باری که روی دوش قلعه نویی بود را درک کنند. ممکن است هر یک از ما در مقاطعی عصبانی شویم و چیزی بگوییم. شما مطمئن باشید کسی جرأت نمی کند به من بابت سرمربی تیم اولتیماتوم بدهد و بچه های ما هم اینطور نیستند. من مقابل این بی اخلاقی ها می ایستم ولو اینکه حتی تیمم در انتهای جدول قرار گیرد. سرمربی تیم محترم است و من خودم با وجودی که رئیس باشگاه هستم اما به او احترام می گذارم چون باید به پاس خدماتی که قلعه نویی برای استقلال داشته قدرش را بدانیم. قطعا در تیم سوء تفاهم هایی پیش آمده و مشکلی نیست.
 
ظاهرا محمد قاضی که چند روزی است در تمرینات شرکت نمی کند از قلعه نویی ناراحت است. می گویند ظاهرا قلعه نویی از کی روش خواسته تا تعداد کمتری بازیکن از استقلال به تیم ملی دعوت کنند و یکی از بازیکنانی که به دلیل همین توافق به تیم ملی دعوت نشده قاضی است.
این یک شایعه دروغ است. این یکی را خودم مطلع هستم. اتفاقا محمد قاضی از جمله بازیکنانی است که امیر قلعه نویی به کی روش او را توصیه کرده و گفته که می تواند به تیم ملی کمک کند. قلعه نویی همه تلاشش را می کند تا بازیکنان شایسته به تیم ملی دعوت شوند. متأسفانه در حالی که ما نماینده ایران در آسیا هستیم و باید به ما در حفظ آرامش کمک کنند چنین شایعاتی را برای ما درست می کنند.
 
این روزها همه در مورد  مهدی رحمتی و رأیی که کمیته انضباطی برای او صادر کرده صحبت می کنند در این باره چه نظری دارید؟
اگر به ریز قضیه توجه کنیم آنچه که در مورد رحمتی می گویند درست نیست و صحت ندارد چون او مورد بی انضباطی نداشته است. ممکن است هر کسی در هر حالتی از او عکس گرفته شود و قضاوت ها متفاوت باشد. عده ای در مورد رحمتی کم لطفی کردند و مطمئن باشند که آه سید آنها را می گیرد.
 
خیلی ها معتقدند که فدراسیون و کمیته انضباطی در دادن رأی ها هوای استقلال را دارد.
اتفاقا فدراسیون فوتبال بدترین تصمیمات را علیه ما داشته است و اولین تیمی بودیم که یک امتیاز از ما کم شد. مطمئن باشید اگر بررسی شود تیم های زیادی هستند که از استقلال جلوترند و سود بیشتری بردند.
 
اگر حرفی مانده بگویید.
من قطعا آخر فصل که می خواهم از استقلال بروم تمام عملکردم را در اختیار رسانه ها می گذارم به خصوص قرارداد بازیکنان را تا مردم ببینند در مورد قرارداد ما چه می گفتند و واقعیت چیست. اگر دیگران هم جرأت دارند چنین کاری را انجام دهند. از هواداران هم تشکر می کنم و آنها بدانند که من چند روز بیشتر میهمان آنها نیستم و خواهش می کنم که در چند بازی باقی مانده همچنان هوای استقلال را داشته باشند تا ما بتوانیم از مرحله اول لیگ قهرمانان هم به راحتی عبور کنیم.