به گزارش پارس به نقل از سایت فدراسیون والیبال، دیدارهای دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ دسته یک والیبال، روز گذشته با انجام ۲ بازی در اصفهان و اردکان پیگیری شد که بر اساس آن دلیران دشتی بوشهر و پیشگامان شفق اردکان با رسیدن به فینال، جواز حضور در لیگ برتر فصل آینده را بدست آوردند. بازی های شب گذشته چهره دو تیم فینالیست لیگ دسته یک را مشخص کرد که دلیران دشتی بوشهر و پیشگامان شفق اردکان با شکست حریفان جواز حضور در لیگ برتر والیبال سال آینده را نیز به دست آوردند.

در نخستین بازی تیم والیبال پیشگامان شفق اردکان یزد در حضور هزار تماشاگر مشتاق، تیم مدعی فولاد عظیمی گنبدکاووس را ۳ بر ۲ شکست داد. در این مسابقه نفس گیر که در سالن ورزشی تختی شهرستان اردکان یزد برگزار شد، نماینده اردکان در یک بازی پایاپای حریف خود را در ست های دوم، چهارم و پنجم به ترتیب با امتیازهای (۲۵ بر ۱۹،۲۵ بر ۲۱ و ۲۴بر ۲۲) شکست داد. تیم والیبال فولاد عظیمی گنبد در ست های اول و سوم با امتیازهای (۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۰) به برتری رسید و با توجه به پیروزی نماینده اردکان یزد در بازی دور رفت در گنبد، تیم پیشگامان شفق اردکان یزد به لیگ برتر والیبال باشگاه های ایران صعود کرد و راهی دیدار نهایی لیگ دسته یک نیز شد.

در دومین بازی نیز دلیران دشتی بوشهر سه بر یک در برابر ذوب آهن اصفهان به پیروزی رسید تا ضمن صعود به دیدار نهایی لیگ دسته یک، جواز حضور در لیگ برتر سال ۹۳ را نیز به دست آورد. تیم ذوب آهن در ست سوم این بازی ۲۵ بر ۱۹ در برابر میهمان خود به پیروزی رسید اما در ست های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۲ بر ۲۵،۱۷ بر ۲۵ و ۲۴ بر ۲۶ مغلوب شد تا از راهیابی به دیدار نهایی بازبماند. در بازی های رفت این مرحله تیم های دلیران دشتی بوشهر و پیشگامان شفق اردکان به پیروزی رسیده بودند و با توجه به پیروزی در بازی برگشت آنان راهی دیدار نهایی شدند.

مرحله نهایی لیگ دسته یک والیبال روز شنبه ۱۷ اسفند ماه در سالن والیبال فدراسیون برگزار می شود که دو تیم دلیران دشتی بوشهر و پیشگامان شفق اردکان برای کسب مقام قهرمانی به مصاف یکدیگر می روند. همچنین دیدار رده بندی این رقابت ها نیز در همین سالن قبل از بازی نهایی برگزار خواهد شد تا دو تیم ذوب آهن اصفهان و فولاد عظیمی گنبد برای کسب مقام سوم با هم روبرو شوند.