به گزارش پارس به نقل از تسنیم، محمدرضا خلعتبری در خصوص اردوی جدید تیم ملی عنوان کرد: تمرینات خوبی انجام دادیم و اکنون برای دیدار با کویت و گینه آماده می شویم. خوشبختانه مشکل خاصی هم نداریم. وی در پاسخ به این سؤال که « بهتر نبود فاصله دیدار کویت و گینه بیشتر از ۲ روز باشد؟ » ، گفت: به همین دلیل بود که کارلوس کی روش ۳۴ بازیکن را به اردو دعوت کرده و قرار است یکسری از بازیکنان در دیدار با کویت به میدان بروند و یکسری دیگر از بازیکنان هم در دیدار دوستانه با گینه به میدان خواهند رفت.

مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان ادامه داد: دیدار با کویت که مربوط به مرحله مقدماتی جام ملت های آسیاست و این دیدار برای ما تشریفاتی محسوب می شود اما دیدار با گینه یک دیدار دوستانه و جدی خواهد بود. خدا پدر و مادر کسانی که این دیدار دوستانه را برای ما فراهم کردند بیامرزد، چون مدت ها بود که بازی تدارکاتی نداشتیم.

خلعتبری در واکنش به این موضوع که با آمدن اسپانسر مشکل مالی تیم ملی هم برای برگزاری دیدار دوستانه حل شده است، اظهار داشت: بحث مالی مطرح نیست و تیم های ملی باید برای برگزاری دیدار دوستانه وقت خالی داشته باشند. روزهای فیفا مشخص شده و بیشتر تیم ها حریفان خود را شناخته اند. امیدوارم ما هم بتوانیم تدارک خوبی برای حضور در جام جهانی داشته باشیم.

وی افزود: با شرایط موجود امیدوارم بتوانیم به خوبی برای جام جهانی آماده شویم و از سوی دیگر هم آقای کی روش تلاش زیادی می کند تا تیم ملی به خوبی آماده شود. ما بعد از دیدارهای مقدماتی جام جهانی نتوانستیم دیدار دوستانه ای برگزار کنیم و دیدار با گینه اولین دیدار تدارکاتی ما خواهد بود.

« از حریفان ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل شناخت پیدا کرده اید؟ » ، مهاجم تیم ملی کشورمان در پاسخ به این سوال گفت: هنوز از حریفان شناخت پیدا نکرده ایم، چون اردویی نداشته ایم. به نظرم بعد از اتمام لیگ و شروع اردوهای تیم ملی بهترین فرصت را برای شناخت حریفان مان داریم اما می دانیم که تیم های همگروه ما بسیار سرسخت هستند و بازیکنان بزرگی دارند. البته هر تیمی که به جام جهانی می رود با تمام قدرت ظاهر می شود و باید سخت کار کند. امیدوارم ما هم بتوانیم نتایج خوبی بگیریم.

خلعتبری در خصوص اینکه آرژانتینی ها در تحلیل تیم ملی ایران نوشته اند، ایران ۲ بازیکن سرعتی دارد که یکی از آنها خلعتبری است، عنوان کرد: این مسئله را من ندیدم اما تیم ملی بازیکنان خوب زیادی دارد. هر بازیکنی که با تیم ملی به جام جهانی برود مطمئناً با تمام توان کار خواهد کرد و برای کشورش از جان مایه می گذارد، چون پیراهن تیم ملی مقدس است.