به گزارش پارس به نقل از مهر، مجید باقری نیا در خصوص مسایل حاشیه ای که در لیگ دسته اول وجود دارد و برخی تیم ها متهم به کسب نتایج با اقدامات پشت پرده می شوند، ضمن بیان مطلب فوق گفت: هیچ وقت به گفته ها و شنیده ها کاری نداشته و ندارم اما در این شرایط باید بگویم ناراحت و نگران وضعیت آینده فوتبال ایران و خصوصا لیگ دسته اول هستم.

وی در ادامه افزود: متاسفانه ما هر روز با بیان این مسائل در راه نابودی فوتبالی قدم برمی داریم که مخارج زندگی خود را از آن تامین می کنیم. متاسفانه اینقدر بدی های فوتبال را بزرگ کردیم که امروز شاهد هستیم ورزشگاه های ‎ مان خالی شده و دیگر کسی دوست ندارد فوتبال را از نزدیک تماشا کند.

سرمربی تیم فوتبال فولاد یزد با اشاره به اینکه خود فوتبالی ها مردم را از ورزشگاه ها فراری دادند، یادآور شد: در بازار فوتبال دسته اول، هر روز شاهد تهمت ها و توهین های جدید هستیم. همه خودشان را محق می دانند و صحبت های خود را منطقی اما همه حرف ها بدون مدرک بوده و بیشتر به توهین شباهت دارد تا واقعیت.

وی اضافه کرد: در کجای دنیا وقتی تیمی ‎ می برد، می گویند با خرید بازیکن یا داور برده است و وقتی می بازد می گویند با تیمی تبانی کرده و تعمدا باخته است. آخر آدم به همین راحتی و بدون داشتن سند و مدرک باید تهمت بزند؟ شما در ۲-۳ هفته اخیر به وضعیت تیم پیکان نگاه کنید که هرکسی با این تیم بازی دارد، یک چیزی می گوید. اگر مدرکی دارید، ارائه کنید وگرنه با این صحبت ها فضای فوتبال را بیشتر از این خراب نکنید.

باقری نیا همچنین تاکید کرد: با صحبت های مطرح شده باید به تعداد برد و باخت هایی که در یک هفته رقم می خورد، آدم خرید و فروش شود که این اصلا منطقی نیست. مگر در فوتبال غیر از برد، باخت و تساوی اتفاق دیگری هم رخ می دهد؟ آقایان بیائید به جای این حرف ها قدمی برای تربیت جامعه و کمتر کردن حواشی بردارید.

وی در ادامه صحبت هایش جالبی را مطرح کرد: ببنید در این چند روزه دو پیشکسوت بزرک فوتبال چگونه در برنامه ۹۰، خبرگزاری ها و روزنامه ها علیه همدیگر مصاحبه کرده اند. بزرگی به تعداد سال های حضور در تیم ملی و موفقیت در فوتبال نیست بلکه به عقل، منطق و تاثیری است که آن فرد با رفتار و حرف هایش در جامعه می گذارد.

سرمربی تیم فوتبال فولاد یزد خاطرنشان کرد: بیان صحبت هایی در مورد تبانی و خرید بازیکن و داور مسابقه، واقعا باعث تاسف است. من تا به حال نه چیزی دیده ام و نه چیزی شنیده ام. سال قبل تنها یک بنده خدایی به بازیکن ما زنگ زد. بازیکن هم به ما گفت و با آن فرد که نه مربی بود، نه سرپرست و مدیر، صحبت کردیم و نامه ای را هم به فدراسیون فوتبال نوشتیم. قضیه را هم پیگیری نکردیم و تمام شد و رفت.

وی بار دیگر تاکید کرد که اگر کسی مدرکی دارد، آن را به مراجع ذیصلاح ارائه کند، اظهار کرد: واقعا مراجع قضایی، کمیته انضباطی و کمیته استیناف برای چه تشکیل شده و چه کاری دارند، قطعا برای رسیدگی به این امور و اگر کسی مدرکی دارد باید به این مراجع تحویل دهد تا آنها آن را پیگیری کرده و با عواملی که در این امور دست دارند، برخورد کنند.

باقری نیا در پایان گفت: در این اوضاع و احوال و کوچک کردن داوران، نه به نفع من مربی است و نه نفع فوتبال. هرچقدر مدیران و عوامل اجرایی فوتبال بزرگ و باشخصیت باشند، فوتبال مان بزرگ خواهد شد و اینکه فضای موجود در فوتبال را تلطیف کنیم، وظیفه ای است که بر دوش مسئولان فدراسیون فوتبال، مدیران، مربیان و بازیکنان تیم ها و خبرنگاران در بخش های مختلف نهاده شده است.