به گزارش پارس به نقل از فارس، تمرینات تیم ملی فوتبال ایران برای برگزاری دو دیدار مقابل تیم های کویت وگینه از ساعت ۱۱ صبح امروز در کمپ تیم های ملی با حضور ۲۲ بازیکن آغاز شد.

ملی پوشان دعوت شده به اردو از ساعت ۱۰ و ۵۵ دقیقه وارد زمین کمپ تیم های ملی شده و کار خود را آغاز کردند.

* قبل از آغاز رسمی تمرین تیم ملی ملی پوشان با دیدن توپ های جام جهانی سر ذوق آمده و به بررسی این توپ ها پرداختند. فیفا چندی قبل ۲۵ توپ رایگان مخصوص جام جهانی را با نام درج شده ایران به فدراسیون فوتبال ایران ارسال کرده بود که پس از مدتی مسئولان فدراسیون ۱۵۰ عدد از این توپ را از فیفا خریداری کردند.

* ملی پوشان امروز با لباس های قرمز وارد زمین کمپ شده و قبل از آغاز رسمی تمرین در خصوص نتایج تیم های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا و همچنین در خصوص مسابقه برابر کویت و گینه با همدیگر به صحبت پرداختند.

* کارلوس کی روش و سایر کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران با لباس های یکدست مشکی از ساعت ۱۱ با جمع کردن ملی پوشان تمرینات تیم را آغاز کرده و کی روش حدود ۱۵ دقیقه برای بازیکنان تیم ملی به صحبت پرداخت. نکته قابل توجه اینکه محمدمهدی نبی دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران نیز که با لباس ورزشی در تمرین امروز حضور دارد در جمع ملی پوشان و کادر فنی حضور داشته و به صحبت های کی روش گوش کرد.

* از ساعت ۱۱ و ۲۵ دقیقه و پس از صحبت های کی روش، بازیکنان زیر نظر میکو مربی بدنساز تیم ملی ابتدا به دویدن دور زمین پرداخته و پس از آن کار با توپ را آغاز کردند. به این نحو که هر دو بازیکن روبروی هم ایستاده و با پاس بغل پا و پاس های کوتاه و بلند در این بخش به تمرین مشغول شدند.

* مجتبی جباری، پژمان منتظری و جواد نکونام و مسعود شجاعی، بازیکنان ایرانی شاغل در خارج از کشور در تمرین امروز حضور دارند و ۶ لژیونر دیگر از جمله قوچان نژاد، دژاگه، جهانبخش، داوری و حقیقی قرار است ۱۲ اسفند وارد ایران شوند که به این ترتیب این تعداد نمی تواند تیم ملی مقابل کویت را همراهی کند. همچنین بیت آشور نیز صبح امروز به ایران رسیده است به استراحت پرداخت و در تمرین امروز غایب بود.

* حضور استقلالی ها از جمله جباری، منتظری و نکونام در تمرین امروز تیم ملی باعث شده بود تا سایر بازیکنان استقلال از جمله خسرو حیدری و آندرانیک تیموریان به سمت آنها رفته و با هم به خوش و بش بپردازند.

* مرتضی پورعلی گنجی بازیکن تیم نفت تهران با لباس شخصی به عنوان تماشاگر در تمرین امروز حضور داشت.

* در حاشیه تمرین تیم ملی مسابقات اتومبیلرانی برگزار می شود که صدای اتومبیل ها در حاشیه این تمرین بسیار جالب توجه است.

* با آغاز کار با توپ بازیکنان دروازه بانان از جمع سایر ملی پوشان جدا شده و زیر نظر دن گاسپار به تمرین مشغول شدند.

* هنگامی که بازیکنان کار با توپ را آغاز کردند کی روش به تنهایی مشغول آماده سازی زمین تمرین برای ملی پوشان شد.

* در حاشیه این تمرین بازیکنان زیر ۲۲ سال که به منظور استعدادیابی زیر نظر هومن افاضلی در کمپ حضور داشتند دقایقی از این تمرین را تماشا کردند.

* قرار است مهدی صفایی، قهرمان کیک بوکسینگ دنیا از اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی کار خود را به عنوان مربی بدنساز تیم ملی در کنار نیکو آغاز کند به همین منظور وی در تمرینات حاضر شده و دقایقی با کی روش و اعضای کادر فنی به صحبت پرداخت.

* نکته قابل توجه اینکه صفایی در دقایقی با چند ملی پوش کشورمان از جمله تیموریان صحبت کرده و از آنجا که وی قهرمان کیک بوکسینگ محسوب می شود چندین فن رزمی را روی تیموریان پیاده کرد.

* از ساعت ۱۲ کارهای کششی و نرمشی زیر نظر مربی بدنساز تیم ملی ادامه پیدا کرد و در این قسمت هم دروازه بانان جداگانه به تمرین پرداختند.

* در جریان تمرین امروز کی روش برای دقایقی با اوکتاویو، سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی در خصوص شرایط این تیم در کنار زمین کمپ تیم ملی به صحبت پرداخت.

* بازیکنان فوتبال ساحلی بلاروس که برای انجام دیدار تدارکاتی با تیم فوتبال ساحلی به کشورمان سفر کرده در کمپ حاضر شده و تمرینات تیم را از نزدیک به تماشا نشستند.

* هومن افاضلی به همراه امید روانخواه که به تازگی دستیار او در تیم زیر ۲۲ سال شده دقایقی در کمپ حاضر شدند.

* از ساعت ۱۲ و ۱۰ دقیقه ۲۰ بازیکن حاضر در تمرین تیم ملی به دو تیم ۱۰ نفره سفید و سبز تقسیم شده و در بین ۶ دروازه کوچک به بازی فوتبال مشغول شدند. در تیم سبز که به نظر می رسید ترکیب اصلی تیم ملی نیز این بازیکنان باشند تیموریان، شجاعی، نکونام، سیدجلال حسینی، حیدری، منتظری، صادقی، فولادی، جباری و خانزاده حضور داشتند که در تیم سفید نیز آل نعمه، بنگر، جماعتی، حدادی فر، رضا حقیقی، ماهینی، بختیار رحمانی، صادقیان، خلعتبری و رضا نوروزی به بازی پرداختند که در این تمرین که زیر نظر مستقیم کی روش برگزار شد وی به بازی تک ضرب و حفظ توپ بازیکنان تاکید ویژه ای داشت. نکته جالب اینکه وی در برخی دقایقی بازی را قطع کرده و از بازیکنان می خواست که بدون توپ دسته جمعی حرکت کنند. در این تمرین نیز گلرها حضور نداشتند.

این فوتبال زمان زیادی را از تمرین گرفت و کی روش چندین بار این تمرین را متوقف کرد و تذکرات لازم را به بازیکنان گوشزد می کرد. سرمربی تیم ملی تاکید داشت تا بازیکنان روی تغییر جناحین و پاس های عمقی دقت لازم را داشته باشند چرا که در صورت پاس درست عمقی چند بازیکن جا می مانند.

* کی روش چندین بار به امیرحسین صادقی تذکر داد که در کارهای دفاعی دقت بیشتری داشته باشد.

* در تمرین امروز آمادگی مجتبی جباری، جواد نکونام، مسعود شجاعی و خسرو حیدری قابل توجه بود.

* کی روش در اواسط تمرین تاکید داشت تا از فردا تمامی بازیکنان باید قلم بند همراه داشته باشند.

* هاشم بیک زاده به علت مصدومیت در تمرین امروز حضور نداشت.

*پس از تمرین پایان فوتبال بازیکنان روی یک خط ایستاده و به سمت دروازه ای مکانی و لکبه ترتیب قرار می گرفتند شوت زدند و کی روش به تناوب بدن بازیکنان را سرد کرد.

ملی پوشان ساعت ۱۳ با سرد کردن به کار خود در تمرین امروز پایان دادند و هنوز زمان تمرین فردا مشخص نشده است.