به گزارش پارس به نقل از فارس، آناستازی در هشتم اکتبر سال ۱۹۶۰ در شهر پوگیو روسکو ایتالیا به دنیا آمد و از ۱۷ سالگی ورزش والیبال را به صورت حرفه ای در باشگاه های برتر ایتالیا آغاز کرد.

مدال طلای مسابقات والیبال قهرمانی اروپا در سوئد سال ۱۹۸۹ و مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان در سال ۱۹۹۰ برزیل از جمله افتخارات آندره در دوران بازی در تیم ملی والیبال ایتالیا است.

آندره آناستازی که به عنوان گزینه جدید سرمربیگری تیم ملی والیبال ایران جایگزین خولیو ولاسکو می شود، سابقه ای ۳۷ ساله در ورزش والیبال به عنوان بازیکن و مربی در پرونده کاری خود دارد و از سال ۱۹۷۷ کار خود را به عنوان یک بازیکن شاخص و مطرح در تیم پارما ایتالیا آغاز کرد.

آناستازی ملقب به « کوتوله» در دهه ۸۰ میلادی به عضویت تیم ملی ایتالیا در آمد و تا اواخر دهه ۹۰ عضو تیم ملی کشورش بود و در نهایت با ۱۴۱ بازی ملی با دنیای قهرمانی خداحافظی کرد. او بازیکن بسیار توانمندی بود که در جمع غول ها و آسمان خراش های آن زمان با ۱۸۱ سانتی متر قد لقب" کوتوله" را از سوی رسانه های ایتالیایی به خود اختصاص داد.

آناستازی یک قهرمانی جهان و یک قهرمانی لیگ جهانی در سال ۱۹۹۰، یک قهرمانی اروپا در سال ۱۹۸۹ و ۳ قهرمانی جام اروپا در سال های ۱۹۸۳،۱۹۸۶ و ۱۹۹۱ به عنوان بازیکن دارد.

* دوران بازیکنی

از سال ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۰ باشگاه پارما ایتالیا

از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۳ باشگاه مودنا ایتالیا

از سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۷ باشگاه فاکونرا ایتالیا

از سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۱ باشگاه سیسل تریویزو

سال ۱۹۹۲ باشگاه سوچیو ایتالیا

سال ۱۹۹۳ باشگاه گیوایا ایتالیا

دوران مربیگری آناستازی از سال ۱۹۹۴ آغاز شد و عنوانی زیادی را در هم در رده باشگاهی و هم در رده ملی با کار با تیم های بزرگ والیبال دنیا تجربه کرد. آناستازی سابقه سرمربیگری تیم های مطرح والیبال دنیا همچون ایتالیا (دو دوره) ، اسپانیا و لهستان را در پرونده کاری خود دارد. وی در آخرین تجربه سرمربیگری خود با تیم ملی والیبال لهستان عناوینی چون نایب قهرمان جام جهانی ۲۰۱۱، مدال برنز لیگ جهانی ۲۰۱۱ و قهرمانی لیگ جهانی ۲۰۱۲ را به دست آورده است.

او به عنوان مربی، مدال برنز المپیک ۲۰۰۰، مدال طلای لیگ جهانی ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰ با تیم ملی ایتالیا و ۲۰۱۲ با تیم ملی لهستان، قهرمانی اروپا در سال های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۳ با تیم ملی ایتالیا و ۲۰۰۷ با تیم ملی لهستان و مدال نقره جام جهانی ۲۰۱۱ با تیم ملی لهستان را در کارنامه دارد. او همچنین مدال های نقره و برنز لیگ جهانی و قهرمانی اروپا را نیز در پرونده خود دارد.

* دوران سرمربیگری

از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۵ پالاولو برسیا ایتالیا

از سال ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ تیم والیبال مونتی چیاری ایتالیا

از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ سرمربی تیم ملی والیبال ایتالیا

از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۵ سرمربی تیم والیبال پری مونتی ایتالیا

از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ سرمربی تیم ملی والیبال اسپانیا

از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ سرمربی تیم ملی والیبال ایتالیا

از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ سرمربی تیم ملی والیبال لهستان