به گزارش پارس به نقل از روزنامه نود، چند روز پیش عکس برگه امتحان کاپیتان مجیدی که روی اینستاگرام وی منتشر شده بود روی خط رسانه ها قرار گرفت و مشخص شد که کاپیتان مجیدی بالاترین نمره در سطح Bکلاس های مربیگری در انگلیس را کسب کرده است.

در واقع از همین حالا هواداران استقلال بی صبرانه منتظر بازگشت مجیدی به استقلال در قامت سرمربی هستند و در این راه سر از پا نمی شناسند.

اما آیا این اتفاق به زودی رخ می دهد؟ آیا اصولا کاپیتان فرهاد سرمربی موفقی برای استقلال می شود؟ مجیدی محبوب بود؛ جنس بازی او خیابانی بود. از همان ها که توپ انگار به پایشان می چسبید! سرعت حرکت او با توپ بی نظیر بود و حرکت های عمقی و شم گلزنی و اعتماد به نفسش بی نظیر بود. فرهاد شاه ماهی آبی ها بلد بود توپ را به همان نقطه ای بکوبد که تصمیمش را می گیرد. خواه از لای پای حقیقی رد کردن توپ باشد یا به تیر مخالف زدن.

فرهاد اما محبوبیت عجیب موج دومش را مدیون عدد چهاری است که در ورزشگاه آزادی به ۹۶ هزار پرسپولیسی نشان داد و از آن به بعد تبدیل شد به برترین مرد استقلال. محبوبیت او را شاید حتی نتوان با حجازی و منصوریان هم مقایسه کرد اما آیا این محبوبیت ماندگار است؟

ناصر حجازی تعداد هوادارانش از همه بیشتر بود اما در مربیگری آرام، آرام سیل عظیم هواداران خودش را از دست داد و نهایتا چهره و گفتارش بود که محبوبیت او را دوباره بالا برد نه مربیگری اش.

منصوریان هم به دست فراموشی سپرده شد. او هرگز کاریزمای بالایی برای جلب و جذب مخاطب از خود نشان نداد. اما فرهاد کاریزمای بالایی دارد.

تیپ، رفتار و حتی جنس صدایش دوست داشتنی است اما او بسیار شکننده است. در واقع معلوم نیست که بتواند با ۳۰ بازیکن و ده ها مدیر بالا دست کنار بیاید. او حتی برخی مواقع تاب کوچکترین مطالب در رسانه ها را هم نمی آورد و کارش به شکایت می کشد.

در استقلال اما اگر بخواهی مربی باشی با ده ها مورد مشابه در یک روز مواجهی! از لیدرهایی که از سر وکول تو و تیمت بالا می روند بگیر تا برسی به ده ها رسانه منتقد و مدیران بالا دست و بازیکنانی که گاهی از در دروازه هم رد نمی شوند.

فرهاد اگر با آن شکنندگی بخواهد وارد دنیای فوتبال شود خیلی زود کارش به استعفاء و برکناری های پی در پی می کشد.

خصوصیات مجیدی شبیه حجازی است. خشک غیر منعطف و مدعی! هر چه باشد او سرباز مکتب حجازی بود. البته منتقدانش معتقدند که سرباز مکتب حجازی نباید با امیر قلعه نویی کار می کرد و همین نکته ظریف نشان دهنده انعطاف بیشتر مجیدی نسبت به حجازی دارد.

اما کیست که نداند فرهاد تنها برای امتحان شانس خودش برای بردن جام باشگاه های آسیا بود که پس از خداحافظی با فوتبال، دوباره سلام کرد و برگشت!

پرسش دوم اما این است: فرهاد چگونه سر از استقلال در می آورد؟ همینطوری یک مرتبه و بی پیشینه مربیگری؟ یعنی مستقیم از لندن می آید و روی نیمکت استقلال به عنوان سرمربی می نشیند؟

شایعه دستیاری او در استقلال امیر قلعه نویی فعلا به نظر خنده دار می آید. چون نه امیر تحمل یک نفر محبوب تر از خودش را دارد و نه فرهاد می تواند با امیر کار کند اگر می توانست تا پایان فصل می ماند و ادامه می داد.

پس او چگونه به استقلال برمی گردد؟ آیا کاپیتان محبوب آبی ها از تیم دیگری شروع می کند و آرام آرام محبوبیتش را مثل منصوریان از دست رفته می بیند؟ یا اینکه کسی هست که جرات ریسک سرمربی کردن فرهاد را بدون کارنامه عملی داشته باشد؟

در میان مدیران استقلال احساساتی ترین که جرات چنین ریسک هایی را دارد فتح الله زاده است که او هم اعلام کرده در پایان فصل برای همیشه از استقلال می رود و اگر او می ماند شاید به خاطر رابطه خوبش با فرهاد مجیدی و احساساتی بودنش روزی چنین ریسک بزرگی را انجام می داد و فرهاد را بدون کارنامه قبلی مستقیم روی نیمکت اتمی استقلال می نشاند اما او هم نیست و بعید است که کسی جرات چنین ریسکی را داشته باشد. هر چند فرهاد محبوب است و شاید برخی به واسطه این محبوبیت پشت آن حمایت مردمی سنگر بگیرند اما اگر خودشان معتبر نباشند که نمی توانند از اعتبار مجیدی دفاع کنند.

به هر حال رفتار شاه ماهی آبی ها نشان از علاقه او برای بازگشت به استقلال به عنوان سرمربی دارد این علاقه وافر او را نه خیلی دیر سرمربی استقلال خواهد کرد.

شاید پس از اخذ مدرک A انگلستان، شاید پس از طی یک سال زمان و شاید…

این اتفاق رخ خواهد داد. دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد! به هر حال پروسه بازگشت مجیدی از اینستاگرامش کلید خورد.