به گزارش پارس به نقل از جام، ۵ امتیاز اختلاف دو تیم پرسپولیس و استقلال در عرض یک بازی به ۲ امتیاز اختلاف کاهش یافت و حالا همان طور که استقلال در بازی مقابل ملوان شکست خورد و پرسپولیس پیروز شد، این بار با یک تساوی تیم رقیب سرخپوشان می توانند بالاتر از استقلال بایستند. پس آبی ها باید حواسشان را خوب جمع کنند تا در بازی های باقیمانده هیچ امتیازی از دست ندهند.

تا دو هفته پیش تکلیف قهرمانی دست استقلالی ها بود ولی آنها با اردوی کیش و فشار به بازیکنان، مقدمات باخت به ملوان را فراهم کردند و حالا سرنوشت قهرمانی دست فولاد است. سرخابی ها حالا باید منتظر باشند تا تیم اهوازی امتیاز از دست بدهد تا آنها بتوانند صدر را حس کنند.

برای این دو تیم خطر از دست رفتن سهمیه آسیا هم وجود دارد و هر لحظه احتمال دارد گرفتن سهمیه هم برای آنها از دست برود. برای مثال، بازی بعدی استقلال با تیم قدرتمند و جوان نفت است.

اگر استقلال مقابل این تیم شکست بخورد و پرسپولیس مقابل داماش به پیروزی برسد، سپاهان هم سایپا را شکست دهد، استقلال به رتبه پنجم سقوط می کند.

البته این احتمالات برای همه تیم های بالای جدول از جمله پرسپولیس هم وجود دارد و امتیازات آنقدر نزدیک است که تیم صدرنشین هم خطر از دست رفتن سهمیه آسیایی را حس می کند.

* برنامه مسابقات تیم های مدعی در هفته های پایانی:

- هفته ۲۸؛ پنجشنبه ۷ فروردین ماه ۱۳۹۳ (ساعت ۱۷: ۳۰)

فولاد - تراکتورسازی

سپاهان - سایپا

استقلال - نفت تهران

داماش - پرسپولیس

- هفته ۲۹؛ شنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۳۹۳ (ساعت ۱۷: ۳۰)

فولاد - استقلال

ملوان - سپاهان

نفت تهران - گسترش فولاد

پرسپولیس - راه آهن سورینت

- هفته ۳۰؛ پنجشنبه ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۳ (ساعت ۱۷: ۳۰)

استقلال خوزستان - پرسپولیس

استقلال - تراکتورسازی

سپاهان - نفت تهران

گسترش فولاد - فولاد